Schoenen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dithje, Aug 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Hai dames,

Gisteren kwam mijn zoontje weer van opa en oma (passen altijd dinsdags op) en hadden ze schoenen voor hem gekocht. Nu is het zo dat hij nog niet zelfstandig loopt maar wel aan 1 handje.
    Ze hebben aangegeven dat ze zijn voetjes hebben laten opmeten.
    De schoenen die ze gekocht hebben zijn van het merk Kiddy Kick.
    Heeft iemand enig idee of dit goede schoenen zijn voor een kind die net leert lopen?

Thanks!
    Liefs Dithje

2. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,555
    8,518
    113
    Geen idee, maar vind het eerlijk gezegd wel raar!
    Dit is toch iets wat je als ouder zelf bij wilt zijn?

Onze dochter heeft pas 'echte' schoenen gekregen toen ze goed (dus al een aantal weken) zelfstandig (los) kon lopen.
    Het is in ieder geval belangrijk dat de schoen een hele soepele zool heeft (vooral als je zoontje nog niet zo goed kan lopen), dat je hem zeg maar met gemak dubbel kunt buigen.

Hm, ik google even en zie dat ze die bij de Scapino verkopen? (niets mis met Scapino overigens!), maar vond zelf dat alle schoenen die ze daar hadden staan veel te stug waren.
    Maar goed, dat is mijn mening ;)

3. adi

adi Niet meer actief

Vooral in deze fase (net leren lopen) wordt geadviseerd om geen schoenen aan te trekken. Bij het leren loslopen gebruiken kleine kindjes hun tenen om evenwicht te bewaren en om 'normaal' te leren lopen ipv te waggelen zeg maar.

Ik neem aan dat hij nog niet buiten loopt, alleen binnen?

Maar over je vraag: ik ken de merk niet, maar voor nu is het heel belanrgijk dat de zool heel zacht is (zoals bij zachte sloffen zeg maar), en dat de schoen zo zacht is dat je hem helemaal kunt opvouwen in je hand.

4. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    #4 Dithje, Aug 10, 2011
    Last edited: Aug 10, 2011
    Bedankt voor jullie reactie :)
    Het zijn hele stugge, "lompe" schoenen met een harde zool.
    Nog niet geschikt dus om aan te doen.

Hij loopt voornamelijk binnen en soms ga ik wel eens buiten met 'm lopen. Als hij binnen is laat ik hem altijd met blote voetjes rond kruipen/ lopen en als we naar buiten gaan doe ik hem sokjes aan.

5. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

May 15, 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Hoi Hoi

Wij lieten onze dochter inderdaad ook veel op blote voeten binnen lopen.

Voor buiten hadden we de zogenoemde "leren lopen"schoentjes.
    De schoentjes met een zachte buigzame zool, hierdoor hebben ze meer grip met de voetjes en leren ze de voetjes afbuigen.
    Geen harde zool anders gaan ze hun voeten plat neerzetten.

Onze dochter loopt nu ca 1,5 maand goed los en pas sinds een week heeft ze schoentjes met harde zool ,en ook dit is nog even wennen voor haar. Binnen loopt ze overigens nog altijd het liefste op anti slip sokken of blote voeten.

'T is wel lief bedoelt van opa en oma vind ik

Liefs,
    Sleepy

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ik vind het ook heel lief van opa en oma. Ze hebben de voetjes laten opmeten en het vast met veel liefde gedaan. Als ze zich echt bewust waren van iets verkeerds hadden ze het vast niet gedaan.

Tegelijkertijd begrijp ik jou ook heel goed! Ik zou de schoentjes aan doen als je zoontje op dinsdag naar hun toe gaat. De andere dagen kun je hem gewoon op sokjes laten lopen. En, de voetjes groeien zo snel... zorg dat je op tijd goede nieuwe schoentjes in de volgende maat hebt...

Maar... dit is wat ik zou doen. Je moet doen waarbij je je goed voelt. Als je het echt niks vind moet je dat eerlijk kunnen zeggen en kunnen ze misschien geruild worden voor leuke (antislip)sokjes?

7. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Ik vind het absoluut heel erg lief van ze en ik weet dat ze de schoenen met de juiste bedoelingen hebben gekocht.
    Ik ga er dan ook geen punt van maken. Thuis laat ik hem lekker op blote voetjes of anti-slip sokjes lopen en op dinsdag geef ik de schoentjes mee danwel doe ik ze aan ;)

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Idd thuis zoveel mogelijk blote voeten/sokjes/leren slofjes laten lopen en liefst nog helemaal niet op stugge zolen, daar mogen ze pas op lopen als ze langer dan drie maanden zelfstandig los kunnen lopen op flexibele zolen...
    Hier pas echt schoentjes voor buiten gekregen toen ze thuis al een maandje los liep, toen dus flexibele zolen, daar heeft ze 4 maanden op gelopen en nu pas voor het eerst stugge zolen...

9. misa

misa Niet meer actief

Als ze los lopen, nog een week of 6 tot 12 op sokken,sloffen,blote voeten laten lopen is het beste. Daarna een wat flexibele zool.
    Ik vind het ook wel bijzonder dat anderen dit doen zonder te overleggen... :) Natuurlijk wel heel lief!

10. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

Jul 14, 2011
    399
    0
    0
    Normaal is het zo dat ze eerst 3 maanden goed zelfstandig moeten kunnen lopen voordat je ze schoentjes aandoet om mee te lopen idd.
    En dan eerst leren schoentjes met flexibele zool.Harde zolen eigenlijk pas vanaf een jaar of 1 1/2 a 2 op zijn vroegst (eerst die 3 maanden lopen nog he).

Bobuxen zijn de echte eerste schoenjtes volgens de babyschoenenwinkels.Btw scapino is meer voor kinderen vanaf de 4 jaar aangezien ze daarin nog neit genoeg steun hebben.

Btw (maar dit is mijn persoonlijke mening) ik zou erg boos zijn als iemand anders dan papa en mama de eerste schoentjes zouden kopen.Dat wil ik zelf doen als mamarecht :D.Zelfde met eerste fietsje.

11. Hope1979

Hope1979 Actief lid

Nov 18, 2010
    202
    0
    0
    Je moet in eerste instantie zon schoentjes met zachte zool hebben en afhankelijk van hoe goed hij/zij kan lopen dan heb je weer wat varianten daarop. Ik ben zelf toen voor advies bij Durlinger en Clarks geweest.

Mijn meisje heeft haar eerste schoentjes voor haar verjaardag van mijn ouders gekregen. Is misschien wel een verschil dan wanneer ik ze van mijn schoonouders had gekregen. Mijn eigen ouders zijn toch wat meer eigen. Niet dat ik het anders niet zou waarderen! Maar het is toch weer de 1e...

Achteraf heeft ze die ook maar 4 weken aangehad want toen waren ze kapot. Hebben toen het geld teruggekregen en toen heb ik zelf nieuwe gekocht.

Share This Page