zwanger...maar van wie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door BeeEye, 4 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeeEye

BeeEye Lid

12 jun 2007
    9
    0
    0
    Hallo,

Ik ben zwanger! maar weet niet van wie...
    Om het een en ander een beetje te verduidelijken ben ik terug gaan tellen, maar daar word ik niet heel veel wijzer van. Het vervelende is ook dat ik in juni een miskraam heb gehad en daarna was mn cyclus ontzettend onregelmatig. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

12 september sex gehad
    14 september sex gehad (met partner)
    21 september sex gehad (met partner)

22 september test gedaan, maar NEGATIEF
    3 oktober test gedaan, en hartstikke POSITIEF.

Wanneer is het nou verwekt? (en de grote vraag...door wie)
    overigens bij alle keren 'voor het zingen de kerk uit'.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

tja, dat is lastig, wanneer was je eerste dag van je laatste menstruatie? En had je een regelmatige cyclus en hoe lang duurde die?

Mirjam

3. BeeEye

BeeEye Lid

12 jun 2007
    9
    0
    0
    Hi Mirjam,

Dank voor je reactie!, eerste dag laatste menstruatie was 15 augustus. Cyclus is niet regelmatig, zo tussen de 32-35. Hoop dat je me iets meer duidelijkheid kan geven!

Groetjes,

4. BeeEye

BeeEye Lid

12 jun 2007
    9
    0
    0
    vanmiddag echo gehad....was alleen een vruchtzakje te zien (van 0,79cm) zucht....
    Hoe lang ben je dan ongeveer zwanger?

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi,

je hebt een wat langere cyclus, dit betekent meestal dat de periode voor je eisprong wat langer is en de periode van eisprong tot menstruatie ongevere 14 dagen. Maar dit weten we NOOIT zeker helaas. Ik kan op grond van deze informatie echt niet zeggen van wie je zwanger bent. we dachten vroeger ook dat sperma maar 24 uur leefde maar dit kan veel langer en ook de eicel kan langer dan 24 uur leven. Dus als je echt wilt weten van wie je zwanger bent zul je denk ik een vaderschapstest moeten doen. Je kunt nog wel wachten op een volgende echo, als je wat verder bent kunnen ze het vruchtje precies opmeten en dan kun je aan de hand daarvan berekenen hoever je zwanger bent en wanneer de bevruchting ongeveer plaats heeft gehad. Het blijft nu dus even spannend. Het feit dat je nu alleen een vruchtzakje zag betekent dat je kort zwanger bent en dat pleit meer voor bevruchting rond 21 sept. Maar nogmaals, ik kan helaas geen zekerheid geven.

Meer vragen? Mail gerust!
    Mirjam

6. BeeEye

BeeEye Lid

12 jun 2007
    9
    0
    0
    Hoi Mirjam,

Ik heb ook al aan een vaderschapstest gedacht. Heb morgen een gesprek bij UMC voor zo'n test. Heb begrepen dat er eerst een gesprek moet plaats vinden. Helaas werkt mijn verloskundige niet echt mee. Dus heb ook geen idee bij wie ik allemaal moet zijn hiervoor. Een bijna uitzichtloze situatie dit....tja...wie zn billen brandt...

7. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi,

ja, de verloskundige kan dat toch niet voor je regelen, daarvoor moet je in het ziekenhuis zijn.
    Succes!

Mirjam

8. BeeEye

BeeEye Lid

12 jun 2007
    9
    0
    0
    Hoi,

Ik kom niet in aanmerking voor een vaderschapstest(?) Gisteren een (inwendige)echo gehad, vruchtzak is 15mm, er was ook een dooier te zien, helaas nog geen embryo/foetus. Volgens de gyn. was ik niet langer dan 5wk. Dit zou dan betekenen dat in de week van 22 september is gebeurd, Maar heb gelezen dat sperma soms wel 7 dagen leeft (daarbinnen). Klopt dit? Kun je iets meer zeggen met deze nieuwe informatie?

Ben erg benieuwd naar jouw mening.

9. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hallo,

Een zaadcel overleeft ong 24 uur geen 7 dagen.

Imke

Deel Deze Pagina