Ik heb in Turkije een nacht in het ziekenhuis gelegen met uitdroging door een bacteriële darminfectie. Dus gewoon even een infuus met vocht en ab. Zorg was in het priveziekenhuis ( betaald door de reisverzekering) prima en personeel sprak goed Engels. Ook erg netjes en schoon. Ik zou Turkije toch niet aanraden omdat het te vroeg is om echt goed weer te hebben en naast zon, zee en strand is er toch weinig te doen. Londen heeft ook prima ziekenhuizen. Daar ben ik voor uitdroging door zwangerschapsbraken geweest. Gratis en goede zorg incl mooie echo maar niet zo snel. Wat ik trouwens zelf een aanrader vind bij stedentrips is iemands huis huren via airbnb. Wel even kijken dat het huis/ appartement goede referenties heeft.
Ik ben met 20-26 weken zwangerschap naar Midden-Amerika geweest, incl. tussenstop/overnachting in Miami. Bijna 2 dagen onderweg. Ging prima. Dezelfde reis met de tweede gedaan (26-27 weken zwanger) en de oudste (van toen 3,5) erbij. Ging helemaal goed. De oudste sliep tijdens de 4 vluchten (heen en terug). Baby was alleen erg druk, alsof ze het niet fijn vond. Daar werd ik tijdens de vlucht misselijk van. Bij de de derde wéér dezelfde reis (maar dan tussenstop + overnachting in NY), maar toen was ik maar 8-10 weken. De jongste van toen 2,5 was erbij. Ook bij deze werd ik misselijk tijdens het vliegen. Dochter heeft veel geslapen en kon toen ze wakker was, filmpjes kijken op haar privé tv-scherm Ik vond het goed te doen. Maar vergeet niet -zeker als je een flinke buik hebt - om een zwangerschapsverklaring mee te nemen!!