Op vakantie naar Italië en 37 weken zwanger

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Priscilla101298, 6 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ik vraag me af of er hier iemand is die wel zou gaan met dat termijn ;). Nee maar ff serieus, als je de mogelijkheid hebt, direct omboeken!
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Geloof dat het omboek plan er al snel lag. Ik zou t ook echt niet doen. Werd al nerveus als ik buiten de "half uur van huis/ ziekenhuis" range zat. Mobiliteit was ook ver te zoeken, mijn focus lag voornamelijk op zo veel mogelijk slaap pakken die mogelijk was. (Waar ik geen seconde spijt van heb gehad!)

    Nope ik zou echt niet naar het buitenland op vakantie gaan niet eens zo zeer vanwege de kans op bevalling (alhoewel ik italie dan zeker niet op zou zoeken, dan maar spanje, duitsland of belgie). Ritje zuid nederland naar noord nederland zou ik al overslaan.

    Je bent gevoeliger op complicaties op je aderen en trombose. Zulke lange autoritten zijn redelijk funest op die termijn.

    Ik had de pret deze zwangerschap in twee benen te mogen ervaren wat een aderontsteking was...Geen prettige ervaring die ik aan kan raden! BI en autorijden ook geen feestje.

    Denk dat fysiek de max hier, op een goede dag, wel op de 1,5 uur lag.

    En dat de bodemplaat bij onze auto er nog in zit terwijl we "rustig aan richting ziekenhuis vertrokken" (volgens vk veels te vroeg nog) verbaasd me nog. Eerste draai richting snelweg veranderde t ineens compleet. Van niveau gerommel naar fikse weeën. Dan is een auto, ongeacht de hoeveelheid ruimte die je hebt ineens wel erg klein. Je kan geen kant op om t fatsoenlijk op te vangen. Gelukkig maar 17 minuten rijden en een vk achter ons. Die schrok wel aardig toen we elkaar bij t ziekenhuis aantroffen, ging toch "ietsjes" harder...

    Terwijl we met dochter nog 5 uur door t ziekenhuis dwaalden.
     
  3. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.759
    1.342
    113
    Vrouw
    Absoluut niet doen.

    ik ben met 28-29 weken op vakantie, maar alsnog bewust met de auto op 5 uur reisafstand. Mocht er dan wat zijn (wat niet heel acuut is natuurlijk) kunnen we nog gewoon naar huis.

    en ik denk dat je deze zwangerschap niet teveel moet vergelijken met je vorige. Mijn vorige fietste ik zo doorheen en was tot aan het einde fit en pijnvrij. Nu vanaf 24 weken serieuze bekkenklachten en kan nu met 28 weken niet langer lopen dan 10 min zonder pijn.
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Nee absoluut niet. Met 34 weken kon ik niet met goed fatsoen zitten of lopen. Met 34.4 was hij er al:rolleyes:


    Overigens als ik dan toch in het buitenland op vakantie ben wil ik graag wandelen en dingen ondernemen. Dus dan liever niet in het buitenland.
     
  5. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    802
    1.081
    93
    Vrouw
    Ik zit vol verbazing je eerdere topic van mei te lezen… is dit een nieuwe partner of de papa van je ongeboren kind?

    Is dit echt?
     
    Zoe123, Sado, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had hetzelfde, ik hoop dan altijd maar dat het een troll is.
     
    Amberxx, Sado, Zeebra en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Nee gewoonweg nee.. dat je überhaupt nog zo vakantie boekt snap ik al niet…
    Vorige zwangerschappen zeggen niks over deze daarbij ben je niet zomaar thuis als je daar bevalt moet veel geregeld worden.
    Wat denk je als het niet goed gaat of erger helemaal niet goed.
     
    Sado vindt dit leuk.
  8. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    802
    1.081
    93
    Vrouw
    Dat gevoel krijg ik er wel bij. T klopt nl totaal niet dit verhaal. En als het echt is … dan dan kom ik woorden tekort
     
  9. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Dat idee heb ik ook. Mede gezien de heftige verhalen en vervolgens niets meer laten horen en niet meer reageren. Om daarna weer een onwaarschijnlijk volgende verhaal te plaatsen.

    Iemand waar dit daadwerkelijk speelt geeft ook reacties en doet wat met de adviezen.
     
    Syane, Zeebra, Zoe123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ohhh ik zie ineens wie het is ja, inderdaad nergens meer op reageren enzo. Heel apart..
     
  11. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.096
    496
    83
    Wij zijn 1 keer naar Italië gegaan met 34 weken. Ik heb me echt verkeken op de lange auto reis. Bij vorige zwangerschappen had ik een hele bescheiden buik bij deze zwangerschap totaal niet. Wij waren netjes met stip 36 weken terug en ben met 37+1w bevallen. Dit was voor mij echt de grens qua termijn.
     
  12. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    802
    1.081
    93
    Vrouw
    @Priscilla101298 mss geen topic meer openen als je allergische reacties krijgt van andere dan gewenste reacties en daardoor niet meer kunt reageren….

     
    Zoe123, Mikun, Biny en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina