5 minuten huilen voor slapen gaan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dwrtjj, 27 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    zelfstandig ondernemer (beautybranche)
    Hallo mama's!
    Ik begin me even af te vragen of het normaal is..

Onze kleine heeft sinds een paar dagen iets nieuws.. hij gaat voor elk slaapje standaard 5 minuten heel hard huilen.. als ik hem oppak duurt het langer maar als ik hem laat liggen en er naast ga zitten (en de speen erin probeer te houden) vallen na 5 minuten altijd zijn ogen dicht en slaapt hij zo een uur of twee door.

Nu zijn we vorige week naar een manueel therapeut geweest omdat hij last had van het KISS syndroom, hij sliep steeds slechter, at steeds minder en huilde steeds meer.

Sinds dien is alles verbeterd en eet hij ook weer veel meer, maar ik begin me nu af te vragen of het daarom misschien geen honger is? Kan het dat hij toch met honger inslaapt na 5 minuten of zou hij dan langer/vaker wakker blijven?

Hij krijgt nu gemiddeld 5x 150+5, meer gaat er vaak ook echt niet in op dat moment, maar is het slim om nog een beetje te proberen als hij zo begint te huilen? Of is het slecht om kindjes eraan te wennen om te eten vlak voor het slapen?

Hopelijk heeft iemand tips!

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.970
    113
    Volgens mij is dat heel normaal hoor. Veel kindjes gaan even huilen om eea te verwerken of juist om zichzelf in slaap te laten vallen. Mijn dochtertje heeft het ook altijd gedaan, vaak in periodes. Dan weer periodes niet en dan weer wel.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klinkt mij niet als honger. Een kindje dat echt honger heeft, gaat niet slapen, is mijn ervaring hier... :)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat is heel normaal. Ze moeten toch op een of andere manier even hun frustraties kwijt. Wij lezen een boek voor het slapen, of praten even met je bedgenoot. Zij kunnen weinig anders dan brullen..

Mijn jongste had ook een periode die 5 minuten nodig. En de oudste zo'n 11-12 minuten. Duurde een paar weken en ging ook zo weer over..

5. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    zelfstandig ondernemer (beautybranche)
    dank je wel voor de reacties! ik dacht al dat het erbij hoorde maar begon toch weer te twijfelen!

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Jep hier ook altijd wel geweest toen hij nog jonger was. Hierdoor heeft hij wel geleerd om zelf in slaap te vallen en toen hij wat ouder was werd het in slaap huilen, in slaap kletsen. Wij konden ook altijd goed horen of het ging lukken of niet. Wel altijd er even naartoe en laten voelen dat je er wel bent maar dat hij moest gaan slapen. Nooit slaapproblemen nu met hem.

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Als mevrouwtje hier honger heeft is er geen houden meer aan, speen ia dan niet goed, eigenlijk is niks goed alleen eten!
    Ze valt dan echt niet in slaap.
    Maar een 'inhuilslaapje' hebben meer babies, heer normaal! Zo ook hier soms wel en soms niet. Ben bang dat we vandaag ook pech hebben ze heeft haar dag niet zo.....

8. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Hier heeft ze ook best een tijdje gehuild voordat ze in slaap viel. En vaak langer dan 5 minuten. En heel soms nog hoor. Kan ook zijn omdat ze juist moe zijn.

9. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook vaak nodig. Hij huilt 5 minuten. Dan kom ik even bij hem, geef ik zijn speen terug en valt hij vaak gelijk in slaap.

10. Behappy

Behappy Niet meer actief

Hier ook 5-10 minuten ...ze raakt vaak der speen kwijt .
    Soms ben ik ook wel eens een uur tot anderhalf uur met der bezig...:(
    Erg vermoeiend

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Als hij na 5 minuten in slaap valt en je erbij blijft, lijkt het me dat er niets aan de hand is. Hij moet dan even afreageren/verwerken, en door jouw aanwezigheid voelt hij zich toch veilig. Waarschijnlijk zal het overgaan als hij ouder wordt.

Mijn dochter heeft dat nooit gedaan. Als ze huilt, is er iets mis, dwz honger, luier, wat dan ook. Ze gaat dan echt niet slapen. Vandaar dat ik haar niet eens een minuut laat huilen want dat heeft hier echt geen zin. Kletsen ok, maar huilen is haar manier om aan te geven dat er iets mis is.

12. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier standaard huilen als ik hem naar bed breng. Varierend van 5 min tot 30 minuten. Vind het enorm vervelend, en heb van alles geprobeerd. Hij is wel moe, want gaat daarna ook echt wel slapen voor 1,5 a 2 uur. Ga wel elke tien minuten naar hem toe om hem te troosten en te laten weten dat ik er ben. Ik heb me er wel zorgen over gemaakt over het in slaap huilen, maar ik kan hem Moeilijk de hele dag beneden in de kamer houden. Ik hoop zo dat het straks verminderd of ophoudt.

13. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ja dat is hiet dus ook het geval.
    Hoop dat t gauw beter word !

14. Theebeeb

Ja vervelend he?
    Lees dat het bij jou en je meissie ook niet allemaal vanzelf gaat.. Gaat het beter met de nieuwe voeding?

15. Behappy

Behappy Niet meer actief

Nee klopt...tis een dame met flink wat temperament... hihi
    Ja de.pepti voeding. Ging na de 1e fles al beter !! Ze.heeft maar 2x een beetje gespuugd.
    Dinsdag komt de fysio weer om haar te helpen met haar spanningen ( ze is vrij gevoelig en zuigt als t ware alle prikkels in zich op..)
    We hopen dat t en met de nieuwe voeding en met se fysio beter gaat worden.

Maar zekee erg vermoeiend :(

16. Theebeeb

Ja zeker heel vermoeiend als ik het zo hoor.
    Hoe is het slaapschema van je dochtertje?

17. Behappy

Behappy Niet meer actief

Het verschild vaak maar.gemiddeld is het zo:

7:00 - fles + slapen
    09:00 - wakker
    09:30 - fruit
    10:30 a 11u - naar bed
    12:00 a.12:30 wakker.

Em veder slaapt ze eigenlijk niet...
    Tot 21u en dan tot de.volgende ochtend. ..vaak.spookt ze noh wel . snachts

18. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    hebben we hier de eerste maand anderhalf maand ook gehad maar gaat echt over sommige kindjes hebben het nodig..

19. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat slaapt je kindje weinig zeg!!!

20. Theebeeb

Hier ook zo een schema... Weinig slapen overdag. Wel proberen uiteraard.
    Ppfffff. Snap ook soms niet dat baby's van anderen zoveel slapen. Ik wil dat ook wel!!

Deel Deze Pagina