Op vakantie naar Oostenrijk en Italië met overnachting in Duitsland

Discussie in 'Corona forum' gestart door bunchy, 15 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Celien22

    Celien22 Actief lid

    14 jan 2013
    449
    30
    28
    Onbekend
    Ik hoorde net dat Duitsland de regels weer gaat aanscherpen en dat het vanmiddag bekend wordt. Iemand al meer nieuws? Veranderd er veel?
     
  2. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    919
    903
    93
  3. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
  4. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    919
    903
    93
    Klopt, als je in één keer doorrijdt. Als je wilt overnachten, zoals in de openingspost gevraagd werd, dan gelden de regels wel.
    Je mag "nur durch Deutschland durchreisen und das Land auf schnellstem Weg wieder verlassen"
    https://www.auswaertiges-amt.de/de/quarantaene-einreise/2371468
     
  5. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Daar staat ook de 24h genoemd. Het blijft een beetje vaag iig.
     
  6. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.534
    6.229
    113
    zuid-holland zuid
    Maar deze website is op 16-7 voor het laatst bijgewerkt… en je mocht afgelopen week echt 24 uur blijven met 1 overnachting, dat heb ik op meerdere andere sites ook gelezen en “mijn” hotel bevestigde dat ook.
    Alleen de vraag is wat de regels gaan worden morgen of overmorgen…
     
  7. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Voor doorreis is het alleen anders als je uit een virusvariant gebied komt en dat is NL niet.

    Klopt het trouwens dat je in Duitsland voor iedereen boven de 6 FFP2 maskers moet hebben? Is dat nog overal binnen verplicht zoals vorig jaar zomer? Al maakte het toen niet uit wat voor soort mondkapje of iets dergelijks het was.
     
  8. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dit staat trouwens op de ANWB site over hotels in Duitsland:

    Open in deelstaten met een lage besmettingsgraad (<100 per 100.000 inwoners). In een sommige deelstaten moet voor overnachting worden getest op corona (<24 uur) of een vaccinatiebewijs worden getoond. Informeer op voorhand welke eisen er worden gesteld.


    Het verschilt dus per deelstaat.
     
  9. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    Het deel van het reisplan dat overnachtingen in Duitsland voorziet, is hier gelukkig pas half augustus. Hopelijk zijn deze maatregelen er dan weer af (en gelukkig hebben we 25 euro neergelegd voor kosteloos annuleren tot het laatste moment)
     
  10. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.468
    2.157
    113
    Inderdaad, er staat bij het volgende punt letterlijk 'oder nur für bis zu 24 Stunden nach Deutschland einreisen.' En de meeste mensen zullen binnen die 24 uur tijd toch ook ergens slapen? Ik blijf het ook vaag vinden. Wij hadden een overnachtingshotel geboekt toen hier alles nog oed ging en de kinderen niet zouden hoeven testen. Daar kwam als eerste al bij dat in de betreffende regio toch een negatieve test overlegd moet worden als je niet gevaccineerd of genezen bent, ongeacht waar je vandaan komt. Dus ook als je uit een groen land komt. Dat mocht dan ook een zelftest ter plekke zijn. Oké, is nog te overzien dachten wij. Maar nu wordt NL ook nog aangemerkt als hoog risicogebied dus wij willen het risico sowieso niet nemen en willen geen gedoe. Dus we hebben nu besloten om de overnachting in Duitsland te annuleren en 100 km verder te rijden dan oorspronkelijk gepland zodat we in Oostenrijk kunnen overnachten. Zoon hoeft daar niet te testen en dochter geldt volgens de Oostenrijkse regels wel als gevaccineerd. Scheelt een hoop gedoe.
     
    cowgirl80 en nelta vinden dit leuk.
  11. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.534
    6.229
    113
    zuid-holland zuid
    Ik blijf die transit regels ook heel vaag vinden… wij willen om 11u smorgens een veerboot halen en daarvoor een overnachting doen, we wisten al dat we voor de kinderen een zelftest mee moesten brengen, maar nu heb ik geen idee of we een officiële test moeten of niet.
     
  12. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Is het niet op de site van de betreffende deelstaat te vinden?

    Wij hoeven pas om 22.00 de ferry te hebben dus, hebben gelukkig geen gedoe met overnachting.
     
  13. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.468
    2.157
    113
    Wij hadden "ons" hotel een mail gestuurd om te vragen of je nu binnen die 24 uur ook mag overnachten. Wisten ze niet, moesten we zelf uitzoeken was het antwoord. Nou lekker klantvriendelijk zeg.:|
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  14. Patatje1982

    Patatje1982 Actief lid

    31 dec 2014
    426
    206
    43
    Vrouw
    Als ik het goed lees voor Duitsland moet iedereen vanaf 6 jaar een negatieve test of vaccinatie bewijs hebben EN bij een negatieve test moet je verplicht 10 dagen in quarantaine? Dus eigenlijk kun je met kinderen tussen de 6 en 11 niet in Duitsland overnachten? Als dat zo is wordt het wel steeds lastiger om richting Italië te komen.

    Zal het hotel mailen om te vragen hoe en wat. Anders misschien maar een hotel in Bazel boeken. Of gewoon niet gaan natuurlijk.
     
  15. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Dat snap ik eigenlijk wel dat ze daar geen antwoord op willen geven. De situatie kan per dag veranderen en ook nog eens voor toeristen per land verschillen. Ze willen daarin natuurlijk geen risico lopen verkeerde toezeggingen te doen en daardoor een kans hebben om een schadeclaim te krijgen.
    Vervelend maar het is toch echt eigen verantwoordelijkheid dingen goed uit te zoeken.
     
  16. Brigitte1985

    Brigitte1985 Fanatiek lid

    29 nov 2009
    1.000
    202
    63
    Vind het ook vaag, op de ene site staat bij doorreis uitgezonderd van quarantaine ... op de andere site lijkt het alsof je dan wel een test gedaan moet hebben vanaf 6 jaar
     
  17. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Op reopen.eu staat geen extra maatregelen voor doorreizigers (mits je binnen 24 h het land verlaat.
     
  18. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Wij rijden op dit moment door Dld. Moeten nog 2 uur tot onze overnachtingsplek. We slapen in een Airbnb die werken met een sleutelbox en ik heb zelf eten mee voor vanavond. Dus we zien verder niemand hier in principe.
    Tot nu toe ook nog nergens gecontroleerd.
    Morgenochtend vertrekken we weer op tijd richting Oostenrijk.

    We hebben wel heel veel files onderweg, door ongevallen of werkzaamheden. We hadden gehoopt er nu al te zijn, maar het loopt dus zeker wel 2 uur uit over een traject van 600km…

    Edit: kinderen hebben we trouwens niet getest voor vertrek, wel voldoende zelftesten mee.
     
  19. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Vanaf dinsdag gaan de nieuwe regels in. Dat hoorden we net op de radio.
     
  20. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.534
    6.229
    113
    zuid-holland zuid
    Ja maar er staat wel wanneer je “direct het land weer verlaat” en op Duitse sites lees ik ook “via de snelste weg het land verlaten” Dus het is me nog steeds onduidelijk of je mag overnachten binnen die 24h in een hotel.

    De site van de deelstaat is niet bijgewerkt nog en ik vraag me ook af ze dat nog wel gaan doen… want we vallen nu onder de algemene “Hoch-inzidenz” regels.
     

Deel Deze Pagina