Op vakantie of naar vrijgezellenfeest. Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Khlo, 4 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.313
    2.596
    113
    Vakantie!!

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #42 SushiLover123, 5 jul 2015
    Laatst bewerkt: 5 jul 2015
    Ja kan best zijn dat deze keuze ervoor zorgt dat de vriendschap helemaal op een laag pitje komt te staan. Met de aanstaande bruidegom, maar ook met de organisator. Zo last minute afzeggen voor een vakantie zou ik als bruidegom/bruid/organisator ook niet cool vinden. Het is maar waar je prioriteit ligt en het is niet leuk om te horen als een vriend jouw vrijgezellenfeest niet belangrijk genoeg vindt.

Persoonlijk vind ik het héél moeilijk te geloven dat er echt geen andere last minute te vinden is. En verder, dat is het risico van niet van tevoren een vakantie boeken.

Die vraag heb ik hier ook nog nooit gehad.

3. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zijn not amused, vriendin heeft me geappt over hoe of wat. Tja, ik kan er weinig anders van maken. Het is sowieso denk ik lastig te begrijpen voor mensen zonder kinderen wat voor een geregel het is om juiste tijd te vinden (ook nog eens icm met onze honden, waarvoor ook opvan geregeld moet worden).

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Daar ligt het niet aan hoor. Ik heb ook schoolgaande kinderen. Daarnaast een man, die zeer beperkt is qua opnemen van aaneengesloten vakantiedagen (wanneer, hoe lang, etc). Wij plannen meestal ook ruim van tevoren (jan/feb). Maar we doen ook wel eens last minute. Dan kun je alleen niet zo kritisch zijn en je moet je vakantiewensen wat breder opstellen.

5. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Het lijkt me sowieso een lastige periode om zoiets te organiseren. Er zullen wel meer mensen op vakantie zijn denk ik?

6. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt. Man had ook aangegeven dat een andere datum waarop hij niet kon ook prima gebruikt zou kunnen worden als de rest dan wel kon. Maar nee zo ging het niet. Ja prima hoor.

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    op vakantie!

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.343
    113
    Vrouw
    Op zeker op vakantie! Sinds wanneer zijn vrijgezellenfeesten heilig? Zelfs een bruiloft zou me niet tegenhouden, ja die van een broer of zus, verder niet. Over 7 jaar heb je een grote kans dat ze alweer gescheiden zijn;)

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Op vakantie gaan. Als er nog zo weinig geregeld is, en de vriendschap is echt zo goed, zouden mijn vriendinnen dat heel goed kunnen begrijpen en accepteren. En me een fijne vakantie wensen. ;)

10. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Lekker van je gezinnetje genieten en op vakantie gaan!
    Je geeft zelf al aan dat de vriendschap minder wordt......kijk, als het nou een beste vriend was is het een ander verhaal, maar dat is het toch niet?
    Fijne vakantie zal ik zeggen:D.

En ik geloof dat ze er nou niet wakker van liggen als er een minder is op het vrijgezellenfeest.............
    en het is wat je zelf belangrijk vind. Ik zou dan een vakantie met mijn gezin op 1 zetten...........

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nee dat snap ik. Die datum was al geprikt. Juist omdat op die dag de meeste mensen konden. Zo gaat dan tenminste meestal. Best een klus om dat allemaal te regelen. En uiteraard ook een nep-afspraak voor de vrijgezel. Om dan de datum veranderen, omdat één persoon tóch niet kan (terwijl die datum eerst vrij was)... Dat kun je toch niet verwachten?

Maar goed. Jullie hebben een keuze gemaakt en die is niet in goede aard gevallen. Ik hoop dat jullie nou niet de schuld bij hen leggen, maar inzien hoe het voor hen is.

12. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Hoe zou je het zelf vinden als een vriendin van jou uiteindelijk niet op je vrijgezellenfeest kwam ivm een last-minute (en niet dus al lang vaststaande vakantie)?

Ik vind daar namelijk wel een verschil in zitten.
    Bovendien zou ik mij daar niet mee bemoeien en mijn man dat laten beslissen en die is heel trouw aan zijn vrienden (ook al is vakantie met mijn gezin heel belangrijk voor mij!).

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik had dat dus. 2 meiden, die wel uitgenodigd waren, maar er niet bij waren. Eentje heeft nog netjes uitgelegd, dat ze geen vrij kon krijgen. Van die ander niks gehoord. Ook de organisator heeft geen reden gehoord. Ik vond dat erg jammer, maar niet lang, want ik wist meteen wat ik aan haar had. Die vriendschap heeft geen stand gehouden.

Als iemand niet naar mijn vrijgezellenfeest zou komen, omdat ze een last minute geboekt hebben nádat de datum van het feest geprikt was, dan zou dat bij mij ook in het verkeerde keelgat schieten. Ook mét kinderen.

14. Raspberry

Raspberry Niet meer actief

Mannen zijn meestal niet zo gevoelig, en al helemaal niet als het geen hele goede vrienden zijn.

15. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Bull.

Mannen hebben juist vaak veel langer en meer diepgaande vriendschappen, is mijn ervaring.

Mijn man heeft bijv. geen niet 'hele' goede vrienden.

16. Raspberry

Raspberry Niet meer actief

Nou ja niet mijn ervaring, mijn man zou het ook echt niet erg vinden als een vriend die wat verder weg staat lekker met zijn gezin op vakantie zou gaan..

17. Logan

Logan Niet meer actief

Nou dit dus

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat misschien wel, maar TS is ook (veel beter) bevriend met de bruid, en die is, naar wat ik las, not amused.

19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.286
    11.896
    113
    Ja, maar haar man is uitgenodigd voor het vrijgezellenfeest, zoals ik het lees. En zij zelf niet. Of klopt mijn interpretatie niet?

20. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Geniet van de vakantie. Ik had het persoonlijk echt niet erg gevonden wanneer iemand hiervoor zou afzeggen, maar ik hecht ook niet zoveel waarde aan een vrijgezellenfeestje ;)

Deel Deze Pagina