Tips gezocht. Camping Frankrijk/Kroatie/Italie zomervakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lill, 3 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Ik kreeg net het superfijne nieuws te horen dat ik deze zomer 3 weken met mijn vriend en onze kinderen samen op vakantie kan :D

Hij wil graag naar het buitenland (ik ook trouwens) en heeft een caravan. Zelf heb ik weinig ervaring met verdere buitenland vakanties, we gingen vroeger (en nog steeds) naar Ameland of Duitsland, Belgie, Denemarken die kant op en altijd in een huisje.
    Hij vroeg me of ik ook eens wilde kijken naar iets wat me leuk zou lijken in Kroatie, Italie of Frankrijk, eventueel Spanje.
    En ik heb geen idee waar ik moet beginnen, ik heb deze zomer voor het eerst uberhaupt kennis gemaakt met camping vakantie.

Dus, lieve ZP, hebben jullie tips/aanraders voor me :)

We gaan dus met een caravan, evt met een klein tentje erbij.
    Zijn met 2 volwassenen en 3 kinderen in de leeftijd 6 t/m 10 tegen die tijd.
    We zijn wel ondernemers, dus iets zien en doen is wel heel leuk.
    Zwembad is denk ik wel een must voor die waterratjes van ons.

Ben benieuwd naar jullie tips of ervaringen :)

2. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Italië Gardameer: Piani di Clodia.
    Italie Toscane: Le Capanne

Steken in Frankrijk: dordogne, provence (waren wij dit jaar, echt heel mooi), ardeche.

Mien30 vindt dit leuk.
  3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    zoeken jullie grote campings met veel plaatsen, en ook veel activiteiten op de camping. of wat kleinschaligere campings, met dingen te doen buiten de camping?

Wij vinden bijv. in Frankrijk campings van Huttopia tof. maar ook via Facebook I love kamperen in Frankrijk, of kamperen voor jonge gezinnen komen leuke dingen voorbij.
    De regios die wij in Frankrijk leuk vinden zijn de Vogezen en Jura (wandelen, kanoën, watervallen, meren, bescheiden bergen)
    De Ardèche is vaak een erg populaire regio, vaak mooi weer, kanoën wandelen rivieren.
    de regio rondom het meer van annecy is leuk. vanalles te doen.
    Eigenlijk zijn er zoveel mooie gebieden in Frankrijk. Zelf wil ik graag nog eens naar de Verdon, en de cote d'azur. is ook prachtig.

in Frankrijk heb je ook de website van flower campings, daar zijn ook leuke campings te vinden, van groot tot kleinschalig.

Voor andere landen/ regio's kijk ik altijd op google maps. dan ga ik naar het gebied waar ik graag heen wil, bijv. in Italië naar de regio vallei van Fassa en dan zoek ik daar op campings. zo hebben we dat ook in Zwitserland gedaan.

In Spanje heb je veel grote campings aan de costa brava, bijv. in de baai van Rosas. of ten zuiden van palamos (platja d'aro)

In Italië heb je soms erg kleine kampeerplaatsen 70 m2 bijv, dat is 10 x 7, dan past nauwelijks je auto en je caravan op 1 plek, dat vinden wij wat minder fijn, soms kun je een premium plaats boeken zodat je een groter plek hebt.

Kroatie ben ik Nooit geweest maar in Istrie heb je heel veel campings.

4. Afua32

Afua32 Bekend lid

21 okt 2018
    596
    246
    43
    Vrouw
    Als je van een luxe camping houdt is Istra Premium Resort in Kroatië een aanrader.

5. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Gardameer durft mijn vriend niet aan omdat daar regelmatig toch wel stormen zijn met heftige schades tot gevolg, toevallig dit jaar nog bij 1 van zijn kennissen gezien. En ondanks dat dat vaker niet dan wel zo zal zijn snap ik wel dat het een gok is die hij liever niet neemt.
    Maar dankje voor de tips, ik ga er zeker naar kijken :)

6. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Dankje voor je uitgebreide reactie, ik ben inmiddels zelf ook al 1 en ander tegen gekomen, maar tips zijn altijd nog welkom.

Uhm, beide zijn welkom, zowel groter als kleiner (kleiner spreekt mij wat meer aan, ik ben in staat te verdwalen op zo'n camping) maar belangrijkste is vooral wel dat de kids zich er kunnen vermaken. We willen ook wel echt dagjes erop uit gaan enzo, dus dingen in de omgeving is ook prima.
    Maar kan me voorstellen dat voor hun ook wel leuk is als er juist op de camping 1 en ander georganiseerd wordt.

Ik heb zelf geen Facebook meer, anders had ik inderdaad daar ook nog wel rondgesnuffeld voor tips.
    Mijn topografie is echt beroerd, en ik ben dus nog nooit in die regio's geweest, dus ik heb geen idee wat ik mooi vind, wat me trekt. Weet ook niet in hoeverre google maps me daarbij zou kunnen helpen..

7. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Die ben ik inderdaad zelf ook tegengekomen. We zijn niet perse van de luxe maar hij was wel opgedoken in mijn lijstje.

8. Afua32

Afua32 Bekend lid

21 okt 2018
    596
    246
    43
    Vrouw
    Prachtige camping waar alles goed is geregeld.
    In de omgeving ook genoeg te beleven.
    wel aan de prijs.

Lill vindt dit leuk.
  9. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Dankje voor de tip in elk geval :)
    Geloof dat mijn vriend op dit moment voorkeur heeft voor Union Lido in Italie, maar willen ff wachten tot ze de boekingen open gooien, want van heel veel kun je nu qua prijs nog niks zien omdat dat nog niet te boeken is.

10. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ahhh dat snap ik wel! Wij gaan meestal in de meivakantie naar het gardameer.
    Ik gaf als tip Le Capanne. Nu zag ik dat de reviews van dit jaar niet zo best zijn.
    Union Lido, die jullie op het oog hebben, is bij de adriatische kust toch? Zelf vinden wij die streek niet zo heel boeiend. Vrij vlak. De camping schijnt wel heel groot en.gaaf te zijn!

11. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Oh hoezo slechte reviews dan?
    Ben ik dan wel weer nieuwsgierig naar hahaha..

Ja idd. Ik zie er wel goeie dingen over, maar ken de streek verder ook niet.
    Ben wel benieuwd, alles is voor mij nieuw.

12. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ongedierte! Hadden wij 2 jaar terug geen last van. Wij gaan komende zomer naar een andere camping in toscane.

13. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Oh, ja dat heb ik bij meerdere reviews gelezen inderdaad. Maar nou moet ik eerlijk zeggen dat wij dat op de camping in NL ook hadden. Het viel bij ons dan nog mee, 1 of 2 muisjes. Maar in de heuvel verderop zaten meerdere nestjes en ik heb later echt wel gehoord en gelezen van mensen die flink overlast hebben gehad.
    Dus misschien dit jaar ook wel ideale omstandigheden ervoor ofzo?

14. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.200
    531
    113
    Lill vindt dit leuk.
  15. Afua32

Afua32 Bekend lid

21 okt 2018
    596
    246
    43
    Vrouw
  16. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.200
    531
    113
    Zeker, heb wel gekeken naar de leeftijden van onze kinderen en wat ik kon vinden was ook genoeg te doen voor tieners anders hebben die van ons ook niks te doen. Onze meiden zijn volgend jaar 13 en 15 als we gaan.

17. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Dit ziet er ook heel erg mooi uit :D
    Wij hebben afgelopen weekend Union Lido geboekt voor de zomervakantie.
    Ook echt heel veel zin in (zeker als ik nu naar buiten kijk :roflmao:).
    Tegen die tijd zal mijn smurf ook zn zwemdiploma wel hebben (hopelijk A en B, misschien C ook al) dus dat is ook wel heel fijn :D

Deel Deze Pagina