Camping Bella Italia ervaringen

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Liekje81, Oct 16, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,231
    23,330
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    We zijn er vroeg bij, haha. Volgend jaar willen we, waarschijnlijk, naar camping Bella Italia. Een stacaravan in september. Hoe zijn jullie ervaringen met die camping. En welke operator hadden jullie voor een stacaravan? Ik weet niet goed hoe ik erachter moet komen welke operator de beste caravans hebben eigenlijk. Dus vandaar de vraag.

Edit: en heb je de mogelijkheid een keus te maken welke locatie qua waar de caravan dan staat? Want ik lees weleens bij recensies over dat er vrachtwagens en schoonmaak enzo langs je caravan komt.

2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Wij zijn er een aantal keer geweest. De ligging is super - pal aan het meer, en loopafstand naar Peschiera. Prima restaurant en andere voorzieningen zowel op de camping als in Peschiera. Zwembad ook super, en meerdere opties (wel vrij koud water vond ik, maar in september zal dat wel meevallen).

De camping zelf is enorm groot. Daar er veel voorzieningen zijn en je ook veel tijd buiten de camping doorbrengt vond ik dat niet heel storend. Wat me wel irriteerde was de ellenlange rijen bij de receptie voor de registratie bij aankomst (ook verplicht wanneer je met Eurocamp reist, hoe dat met de andere operators zit weet ik niet), en dit dus ook in het laagseizoen. De plekken zijn doorgaans klein en weinig privacy. Wij gaan eigenlijk altijd met Eurocamp. Hun caravans zijn niet de beste volgens mij, maar voor ons prima te doen. Met andere operators heb ik geen ervaring.

Mijn stukje komt misschien wat negatief over, maar ik zou ondanks de paar minpuntjes zonder twijfel weer teruggaan. Wij hebben er echt superleuke vakanties gehad.

Liekje81 likes this.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,231
    23,330
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het blijft zo moeilijk. Ik lees op Zoover ofzo wel recensies en snap de minpunten, maar ja, soms tref je het slecht, soms goed. Ik neig toch elke keer weer naar deze camping, juist omdat er zoveel te doen is, vooral voor onze dochter van dan 3 als enig kind. Misschien moet ik maar gewoon de knoop doorhakken en gaan boeken, haha. :D

4. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,835
    9,338
    113
    Gelderland
    Ik vond het veel te massaal. Keidruk bij het zwembad, je kinderen kun je daar zeker niet laten spelen terwijl je van een afstandje mee kijkt. Dat mega zwemparadijs is ijskoud en een grote mierenhoop. Wij zijn er 3 weken geweest waarvan 1 in het voorseizoen en zelfs in die week was het ontzettend druk. Zaten wel op een goede plek, net ver genoeg van de hoofdstraat. De locatie is echt het grootste pluspunt, dicht bij het stadje, strandje, maar ook leuke dorpjes in de omgeving. Qua afstand is het prima te rijden vanaf Utrecht. Of ik nog terug zou gaan? Hmm misschien als onze kinderen oud genoeg zijn om alleen de camping over te gaan en dan zou ik kiezen voor een campingplek.

5. FairyHunter

FairyHunter Niet meer actief

Wij zijn inmiddels 3x met onze jongens naar bella Italia gegaan en als wij vragen waar willen jullie volgend jaar heen dan is het in koor Bella italia!! Wij waren dit jaar voor het eerst in het hoogseizoen en het viel ons alles mee, drukte bij het zwembad met je zowel in het voor en hoogseizoen en verder is het gewoon een leuke levendige camping waar je niet perse voor je rust heen gaat. Je hebt heel veel te doen en veel dorpjes waar je heen kan als je met de auto gaat. Eten op de camping zelf vind ik het geld niet waard maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Wij hebben elk jaar bungalow oleandro (als ik het goed schrijf) van Eurocamp. Zelf zou ik nooit in zijn stacaravan willen staan maar als je dat dan toch wil dan zou ik voor de sunlodge caravans gaan die zijn volgens mij van vacanselect.

6. FairyHunter

Edit zie dat ze van suncamp zijn

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,923
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik vond het massa-toerisme ten top! We zullen er niet snel nog eens heengaan.
    Maar als dat je niet stoort ziet het er idd prima uit. Verzorgd, mooi aan het meer, lekker weer... wel idd koud zwembad.
    Nog een minpuntje: ik vond de service aan de balie echt beneden de maat. Zowel de snelheid als de kunde.

8. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,866
    3,501
    113
    Roan en go4camp hebben de beste plekjes.

ellevacanze zou ik niet doen die staan echt ergens afgelegen.

Maar Op heel bella Italia staan de caravans hutje mutje op elkaar. Je auto moet je voor je caravan zetten ipv tussen 2 caravans en hopen dat niemand hem raakt met langsrijden.

De camping verder is prima en het is super dat je langs het water naar peschiera kunt lopen.

Het zwembadwater is ijs en ijskoud. Dat dan weer wel.

O en trek om in te checken maar een uurtje of langer uit. Dat is echt niet efficient gedaan.

Ik zou voor de omgeving nog wel een keer teruggaan.

9. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,069
    2,204
    113
    Brabant
    In het voorseizoen 2 x geweest: prima!!
    1 keer in een stacaravan van (ik denk) beteruit. Mooi, airco en schoon. Ligging zoals beschreven erg sip

Andere keer in een oleandro bungalow: minder mooi van binnen. Redelijk schoon. Maar perfecte ligging. Autovrij. En kids spelen samen op t paadje. Ideaal.
    Vanwege de ligging zou ik echt voor de bungalow gaan. Of anders een stacaravan met ligginggarantie

10. FairyHunter

Bij Eurocamp kan je zelf je aankomst dag kiezen zodat je niet perse op de drukke dagen hoeft aan te komen. Geen idee of dat bij andere ook kan.

Taliaa, dat is de reden dat wij voor de bungalow gaan.

11. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

Jan 28, 2015
    1,201
    533
    113
    Wij zijn er ook geweest en via Gustocamp geboekt, waren goede plekken. Zelf willen we niet meer terug, om 9.00 gaat het zwembad geloof ik open en staat er een grote groep met hun handdoek klaar zodat ze de handdoek kwijt zijn om dan weer weg te gaan. Met kleine kinderen kun je nergens rustig zitten zodat ze zelf rustig kunnen spelen want het is zo druk in het zwembad en je bent ze dan zo kwijt en inderdaad erg koud water.

Kijk wel naar de voorzieningen naar wat je wil voor je kleintje, de springkussens bijvoorbeeld daar moet je gaan betalen maar misschien is dat ook helemaal geen probleem.

12. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,500
    4,342
    113
    Female
    Als jullie van ‘De MegaCamping’ houden, dan is dit een top-camping en omgeving. Het is hier massaal druk, kan gezellig zijn, maar je moet er van houden.
    Maar voor je 3-jarige kindje hoef je het niet te doen.
    Persoonlij vind ik het vreselijk, maar ook de omgeving, zoooo druk. Belachelijk druk! Wij waren er gelukkig maar een week en ik zal er niet naar terug gaan. Het hele Gardameer niet, is me echt te druk. Maar als jullie niet in juli/augustus gaan dan is het wel heel anders denk ik.

13. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Wij zijn er afgelopen jaar ook geweest. De camping is mooi maar ook erg groot en druk. Als je pech hebt en achter op de camping staat moet je best ver lopen naar het zwembad bijv. Vond ik zelf niet zo'n succes aangezien het bloedheet was. Het zwembad is, zoals hierboven ook beschreven, onwijs druk. Je hebt echt geluk als je een bedje hebt en als je dan ook nog een parasol weet te bemachtigen mag je helemaal van geluk spreken. Verder wel veel te doen op de camping en leuke omliggende dorpjes.

Ik vond het Gardameer zelf trouwens wel echt een stuk minder dan verwacht. De kiezels zijn niet fijn en het water vond ik echt niet schoon. Daarbij moet je er van houden om tussen de zwanen (die wel heel mooi waren;)) te zwemmen. Ik heb dus ook niet gezwommen in het meer. Maar ik ben ook echt een zeikerd wat betreft natuur water :oops:.

14. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,385
    10,329
    113
    Offtopic: mocht je een kleinere camping zoeken. (3verschillende speeltuintjes, op 2 verschillende plekken zwembaden en op beide plekken 1 diepe en1 grote voor de jonge kinderen)

Del garda village and camping. We zijn hier afgelopen september geweest met onze knul van 3, hij vond het fantastisch! We hebben via tui geboekt en stonden daar 8 nachten in een bungelow voor 400 euro.
    Ze waren super vriendelijk, geen mega rijen, geen handdoeken op de stoelen bij het zwembad en echt netjes, nergens rotzooi, entertainment duurt niet tot diep in de nacht. Was een stukje lopen naar het centrum maar dat kon onze uk ook.

LoveXx likes this.
  15. Whysteria

Ik heb mijn reaktie inderdaad geschreven op basis van het feit dat wij er alleen in het laagseizoen zijn geweest (2 keer in mei en 1 keer in september). Ook toen was het druk, maar goed te doen. Ik zou er zelf ook nooit in het hoogseizoen naartoe willen (maar om eerlijk te zijn: ik wil in het hoogseizoen sowieso nergens naartoe, een weekendje hooguit, maar geen hele vakantie).

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,231
    23,330
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    We willen in september gaan, hoopte dat dat zou schelen in dr drukte, haha.
    De bungalows lees ik dus minder goede verhalen over. Dat hutje mutje staat me wel wat tegen.
    Ik kijk nog wel een beetje verder, toch denk ik telkens: ja, maar bella italia heeft lekker alles en dicht bij Peschiera. Onze dochter is enig kind, we willen ook dat ze genoeg te doen heeft. Daarom neigen we naar Bella Italia. Terwijl ik.ook wel weet dat 1 zwembad ipv 4 voor zo'n kind ook wel prima is :roflmao:

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,231
    23,330
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Bedankt voor de tip, ga ik ook eens naar kijken. De drukte houdt me tegen met boeken. Maar zoals jij zegt klinkt het alsof er genoeg te doen is voor een dan 3-jarige. Lopen is geen probleem, 5 km houdt ze nu al vol. Zou ook wel erg fijn zijn als het 's avonds gewoon rustig is.

18. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,385
    10,329
    113
    Ja echt super! Hoeveel speeltuinen /zwembaden heeft een kind van 3 nodig :)
    Bij de bungalow had je voldoende ruimte om niet bij een ander binnen te kijken en hij had ook ruimte om op het grasveld te voetballen.

Moet wel zeggen dat we geen mensen zijn die dag en nacht op de camping zitten, we vertrokken smorgens en waren rond half 2 2 uur terug en gingen we smiddags zwemmen in het zwembad. Op de camping was een winkeltje maar wij deden de boodschappen een stuk verder op bij supermarkt familia.

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,231
    23,330
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja idd, zit echt in ons hoofd van leuk veel te doen voor Dafne, haha.
    Die supermarkt kennen we idd. Zijn 3 jaar geleden in Sirmione geweest. Daar is Dafne verwekt :roflmao:
    Wij blijven ook niet de hele dag op de camping, lekker erop uit!
    Jullie toch Verona gedaan ipv Venetie? Echt een leuke stad vind ik dat!

20. Whysteria

In de supermarkt ?!?!!!??!? :o::eek:

Youtan likes this.

Share This Page