Ben mij aan het verdiepen in de bijvoeding omdat we dat over paar weekjes mee willen beginnen. nu kan ik nergens op internet vinden met welke groentes je het beste mee kan beginnen.kan mij namelijk viorstellen dat sommige groentes beter nog niet kan worden gegeven omdat deze scherper zijn voor de darmen. zelfde geld ook voor het fruit neem ik aan. wil zowiezo eerst met groentes gaan beginnen. hebben jullie ergens een schema of lijstje met wat goed is om mee te beginnen?
Oja en hebben jullie ervaring met babys die gauw last hebben met verstopping en rijstebleom pap? Word de verstopping niet alleen maar erger hierdoor?
Doorgaans geeft rijstebloem meer kans op verstopping. Dus bij een kindje wat al sneller er last van heeft kun je het beter achterwege laten. Sowieso heeft het niet echt toegevoegde waarde. Ik ben rond 6 maanden begonnen, dus dat is net wat anders. Op de site van borstvoeding.com staat een mooi lijstje voor vanaf 6 maand, ook voor als je fv geeft
Hier begonnen met: courgette, pompoen, bloemkool, sperziebonen, witlof, broccoli en wortel. Wat nog mag is: doperwten (vers), aubergine. Wachten met koolsoorten. Eerst alleen groenten gedaan en nu ze alles eet doe ik er een eetlepel geprakte aardappel doorheen. En een theelepel olie. Hier blijft de obstipatie helaas. Had gehoopt dat het over zou gaan door vaste voeding.