Op vakantie visite ontvangen

Discussie in 'De lounge' gestart door mama en zoon, 16 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Moet er niet aan denken zeg. Dus ik snap je heel goed.

2. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Mijn schoonouders besloten een keer dat we het allemaal heel gezellig vonden als ze onaangekondigd met hun gehuurde megacamper een nachtje het uitzicht kwamen blokkeren op ons vakantieadres.

Nou niet dus.
    Zelfs m'n man was not amused.

Dus ja, ik snap je wel. Vind ook dat het jullie goed recht is om nee te zeggen. En als ze het blijven vragen zetten ze zichzelf op voor elk jaar een afwijzing, niet jullie probleem. Ze kunnen er ook voor kiezen de hint een keer te snappen.

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Ik snap het heel goed. Heel lastig om hier nee tegen te zeggen en het is een van de redenen dat wij altijd wat verder weg op vakantie gaan. Ik wil ook geen bezoek in mijn vakantie. Ik wil lekker vrij zijn om mijn eigen plan te trekken en niet steeds moeten denken, oh ja, woensdag moeten we op de camping blijven want dan komen opa en oma. Oh, en dan moet ik dinsdag ook even boodschappen doen en nog wat lekkers bij de koffie halen en zorgen dat we genoeg stoelen hebben. Bla bla bla.

4. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik zou er geen probleem mee hebben, de kinderen vinden zoiets heel leuk. Wij combineren vaak vakanties met vrienden of familie. En toen ik klein was stonden we vaak met de hele familie op dezelfde camping.

Maar het is uiteraard je goed recht om daar geen zin in te hebben!

Welke uitleg hebben jullie de afgelopen jaren gegeven? Hebben jullie aangegeven geen behoefte te hebben aan een bezoekje? Of hebben jullie bijvoorbeeld gezegd dat het niet zo goed uitkomt? Misschien kunnen jullie duidelijk maken dat dit voor jullie helemaal niet hoeft. Maar wellicht hebben jullie dit al gedaan, sommige mensen zijn erg hardleers...

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.855
    19.237
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben juist geregeld visite op vakantie. Nu gaan wij altijd twee weken, als het maar 1 week was zou ik er misschien ook geen zin in hebben. Wat iemand al zei: de eerste en de laatste dag vallen toch al weg dus zoveel houd je niet echt over dan.

Wij vinden het wel erg leuk. Als we een slaapkamer over hebben, mogen mensen ook een nachtje blijven logeren. Mijn schoonouders zijn wel eens geweest, mijn vader ook en mijn zwager en schoonzus. Ik vind het prima hoor. Het voelt voor mij ook niet alsof het een vakantiedag 'kost'. Het bezoek draait lekker mee in het vakantieritme. Dus mee naar het zwembad of een attractie in de buurt. Hoe meer zielen hoe meer vreugde. Ik kan altijd genieten van familie en vrienden om me heen. Alleen als we thuis zijn komt het niet altijd uit. Dan liggen er vaak nog wel klusjes te wachten of schoolwerk. Dat kan ik vaak prima aan de kant schuiven. Maar soms ook niet. En in de vakantie heb je daar juist geen last van.

Alleen: wat ik ervan vind maakt helemaal niet uit. Wij vindne het leuk en krijgen bijna elke vakantie wel een keer bezoek. Soms twee keer. Wij zijn trouwens ook wel eens bij vakantievierders op bezoek geweest (na een uitnodiging, uiteraard.) Maar jullie vinden het niet leuk, dus is het antwoord simpel: nee.

6. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.268
    417
    83
    Wij zijn een keer dicht bij huis op vakantie geweest. Nooit meer. Schoonouders nodigden zichzelf uit! Daarna gezegd dat we dat nooit meer doen. Binnenkort 3 weken naar Zuid Frankrijk, heerlijk rust!

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.183
    113
    Thanks but no thanks.

8. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Hahahahaha nou bedankt voor alle reacties! Ik lees dat ik zeker niet de enige ben, gelukkig. :eek::)
    van de week belde mijn schoonmoeder mij op met dit 'nieuws', dus ik werd een beetje overvallen. Maar ik ga het zeker binnenkort aankaarten dat een bezoek niet echt goed uitkomt op vakantie.

9. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Ik ben de hele zomer in Frankrijk. Soms wel bijna 3 maanden. Er komen dan ook vaak mensen langs maar eigenlijk alleen mensen met een mede passie voor watersport of graag met onze kindjes spelen.

Vind het altijd erg gezellig maar Ik zorg niet voor anderen alsin koken, serveren etc en dat zeg ik er wel altijd duidelijk bij ;).

10. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Maar ergens 3 maanden zijn is wel iets anders dan een week of 2 weken...

11. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Dit lijkt mij ook ideaal. Maar wij zitten in zuid-frankrijk, is een beetje te ver. :D

Ik zou het niet zo een probleem vinden als mn ouders of mn zus langs zou komen. Maar mn schoonvader hoeft niet te komen. Van mn ouders weet ik dat ze doen of ze thuis zijn en helpen zichzelf gewoon aan eten en drinken en entertainment. Bij mn schoonvader moeten wij daar voor zorgen en van hem worden de kinderen ook heel druk. Zit ik op vakantie echt niet op te wachten.

12. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik zou er dan zelf voor kiezen om duidelijk te maken dat je hier niet op zit te wachten, tijdens geen enkele vakantie. Anders stellen ze het volgend jaar weer voor. Soms begrijpen mensen de hint echt niet :rolleyes:

13. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Er zijn wel eens mensen die ons zien als gratis verblijf adres, dat is ook vervelend. Mijn eigen moeder zet ik ook na een week weer op het vliegtuig, ook al heeft ze nog tijd vakantietijd genoeg. Ben daar inderdaad gewoon eerlijk in, zou ik als TS ook zeker doen.

Deel Deze Pagina