Hi, Ik heb op m'n onderbenen gepigmenteerde vlekjes en het lijken er steeds meer te worden. Ik stoor mij eraan. Wie weet wat het is? En vooral hoe kom ik er van af.
Bij mijn vader zijn t ouderdomsvlekken maar ik vertrouw die plekken nooit dus ik zou ze even laten nakijken bij de dokter.
Het ziet er uit of er een kleine verdikking in zit en dat hebben pigmentvlekken doorgaans niet. Ik zou dan ook naar een dokter gaan en die het laten beoordelen.
Volgens mij liggen ze op de huid als ik het goed zie op de foto. Zo wel dan zijn het denk ik ouderdomsvlekken.
Het lijkt op wat ik op mijn handen heb, de dokter noemde het bij mij iets wat verwand was aan wratjes.
Lijken inderdaad wel pigmentvlekken, deze kunnen ook iets boven de huid verheven zijn. Voor de zekerheid even laten beoordelen door de huisarts, met cryotherapie kan dit behandeld worden.
Het kan ook een huidschimmel zijn, mijn man zijn hele rug zat pas onder. Een lotion gekregen van de huisarts en het is helemaal verdwenen maar deze plekjes zijn wel donkerder dus neigen ook wel naar ouderdomsvlekken. Ik zou het bij de huisarts navragen, die hebben een speciaal lampje met vergrootglas waarmee ze het goed kunnen beoordelen.