Vliegen, bagage en kinderwagen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Female, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Hoi allemaal,

A.s. zaterdag vliegen we naar Turkije! :D ...
    Natuurlijk onze schat van 5 mnd ook mee...
    We vliegen met een simpele Turkse vliegmaatschappij; Onur Air.
    We hebben de tickets al.
    Mijn man en ik mogen 20 kg bagage meenemen.
    Kynan 0 kg.
    Is dat niet een beetje gek? Ik bedoel, hij heeft toch ook kleren en toiletspullen? Maargoed, opzich niet zo'n probleem, mijn man houd vast ruimte over... ;)

De kinderwagen moeten we wel echt meenemen, telt dit ook in gewicht?
    Deze 2 vragen over bagage en kinderwagen, gelden daarvoor algemene regels of verschild dat per vliegmaatschappij? (heb de maatschappij al gemaild maar nog steeds geen antwoord... :( )

En zijn er verder nog dingen waar ik aan moet denken?
    Ps ik vond schiphol.nl niet zo duidelijk over bagage voor baby's, ligt mss aan mij? :oops:

2. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goede vraag! Wij gaan binnenkort ook dus ik lees even mee.... (Sorry dat ik je niet kan helpen.) Ik heb wel een aanvullende vraag. De maxi-cosi, moet die in auto's gebruikt worden in Turkije. Dus zijn we verplicht hem mee te nemen? Of mogen daar kleine kinderen nog op schoot?

(Wij willen alleen de draagdoek meenemen vandaar mijn vraag)

Ik ben ook aan het zoeken nog dus kom ik erachter laat ik het even weten.

3. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kinderwagen mag mee tot aan de gate en is dus 'handbagage'. Potver nu lees ik hier weer precies het tegenovergestelde.... Misschien even de maatschappij mailen of bellen dan maar. (SORRY)

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ben net terug..dus zal ff vertellen wat ik weet!

Wij hadden een zapp met maxo cosi mee. We hadden een auto op vakantie dus de maxi cosi moest mee.(of het nu verplicht is of niet, zou het risico niet nemen!)
    Aangezien ik mijn dure kinderwagen niet in het ruim wilde(gooi en smijt werk!) hebben we een zapp gevraagt als kraamkado(vliegen 4 keer per jaar, dus goed besteed).

Bij inchecken, kregen we label om de tas van de zapp mee, en die mocht mee tot de gate. Nu past de zapp in een tas, dus die mocht uiteindelijk zelf smee als handbagage. ook de maxo cosi mag mee tot de gate. Wij hadden mazzel, want er waren lege stoelen dat we een eigen plek voor Tijn hadden en hij dus in de maxi cosi in het vliegtuig kon. Anders lever je de maxo cosi in bij de gate.

Wij vlogen met transavia, en mochten 10 kilo voor Tijn mee nemen! Dit wa wel incl. buggy.
    Je mag alleen een paraplubuggy meenemen tot de gate, zo een wandelwagen moet ingecheckt worden! Dus dan moet je slepen met je kind!

Voeding: aangezien je geen vloeistoffen mee mag nemen in het vliegtuig maakt ik me hier druk om. Maar voor babyvoeding is er een uitzondering. Je mag gewoon flesjes gevuld met babyvoeding meenemen, dis even laten zien bij de douane en het is ok. In het vliegtuig kunnen ze het opwarmen voor je.

Als jullie nog meer vragen hebben ik hoor het wel!

kus miek

5. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    De wagen mag gewoon gratis mee meiden, tot aan het vliegtuig.
    Daarna moet je hem inklappen en dan gaat hij het bagage ruim in in Turkije vindt je hem dan beneden aan het vliegtuig.
    O en Onur Air kennende doen ze niet moeilijk als je overgewicht heb, ze houden er wel rekening mee dat je een kindje heb.
    Ik ben al zo vaak met ze gevlogen en heb geen klachten over ze.
    Een hele fijne vakantie!

6. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat is een zapp?

Ik geef bv dus het eten moet geen probleem zijn ;) bedankt Meiden!

(Was het leuk mieke?)

7. Female

Female Niet meer actief

@ Mila; thanks! We nemen alleen de kinderwagen mee en de draagdoek, verder hebben we niks nodig...
    Super dat je zelfs positieve ervaring met de maatschappij hebt ;)

@ miekie; ook bedankt! Heb je het leuk gehad? Wat betreft de voeding; no problemo; denk niet dat mijn borsten door de douane keuring moeten :) :)

Ben alleen bang dat 40 kg voor 2 man + baby niet echt veel is. Ach ja het zal wel lukken

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Female; dat is idd niet veel.

Wij zijn naar Marokko gegaan, en Iman mocht ook geen bagage meenemen, dat mag alleen als ze een eigen stoel hebben en dus vol betalen :confused:

Wij hadden volgens mij wel 10 kilo te veel :oops:
    Gelukkig hoefde we niet bij de betalen.

De buggy mocht mee tot aan de gate, maar helaas als je terugkomt met alle nieuwe veiligheidsregels krijg je de buggy pas op de bagage band grrr... Dus dan moet je dragen met de kleine tot daar, maar daar is de draagdoek wel handig voor!

En ik had een heleboel eten en drinken voor Iman in mijn handbagage en daar deden ze niet moeilijk over, zolang t maar voor de kleine is.

Veel plezier op vakantie!

9. Female

Female Niet meer actief

Ok ik heb zo goed als alles ingepakt, koffer ramvol, op de weegschaal gezet :) ... Wat denk je?! Maar 20 kg! Dacht echt dat ie veel zwaarder was, heb mijn man laten chechken maar het klopt echt :D ...
    Verder alleen handbagage...
    Enne, we hebben dus alleen de draagdoek ingepakt en nemen de kinderwagen mee. Kynan mag dus 0 kg gewicht meenemen, maar de kinderwagen telt dan toch niet mee in gewicht, hoop ik :oops: ?

Verder zijn we bijna klaar... Krijg nu toch wel erg veel zin ;)

@ sweetangel; mazzel zeg, dat je niet bij hoefde te betalen :D

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Female; de kinderwagen telt niet mee hoor. Die wordt ook niet ingechecked ;)

Veel plezier!

11. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Fijne vakantie en gewoon proppen!

Wij mochten wel 10 kilo voor Tijn meenemen, ook hij had geen eigen stoel.

(Een zapp is een buggy van quinny, die heel klein opklapbaar is)

Hihihi en voor de BV mama's..nee dan kan je zoveeeeeeel voeden als je wilt hahahahahahahahahahahahhaha..wie weet, moet je onder de scanner met je borsten..ff checken mevrouw, we hebben vloeistif geconstateerd!

in ieder geval, allemaal een fijnen vakantie,

kus miek

Deel Deze Pagina