's nachts rijden met zoontje van 2 ?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door skatje22, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatje22

skatje22 Actief lid

16 sep 2006
    197
    0
    0
    Hai hai,

Wij gaan in september lekker naar zuid-frankrijk in een chalet op een camping aan de middelandse zee.
    Het enigste minpuntje is dat we gaan rijden met de auto, dat heb ik verkozen boven het vliegtuig omdat het makkelijk en leuk is om daar ook een auto te hebben (Vind ik)

Nou had ik zelf het idee om in 2 dagen te gaan rijden ivm. de lange reistijd (1400 km) voor ons zoontje van dan bijna 2.
    Maar nu kreeg ik van een kennis weer te horen dat je beter 's nachts kunt gaan rijden omdat kinderen dan vaak de hele weg slapen.

Wie heeft hier ervaring mee of ideen over?
    Ik hoor ze graag!

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik heb geen kinderen, maar ik vind het ook veel prettiger om 's nachts te rijden. Wij reden vroeger ook altijd naar zuid frankrijk en reden dan om 1.00 uur 's nachts weg. Later toen ik getrouwd was zijn we ook 1 keertje naar een huisje gegaan in Frankrijk en ook 's nachts gereden (vertrokken om 10.00 uur 's avonds - aankomst om 8.00 uur 's ochtends - ik rij graag in een ruk door ...). De voordelen zijn voor mij :

- het is niet zo gruwelijk druk op de weg, je kunt lekker doorrijden
    - het is niet zo gruwelijk warm
    - "Lyon by night" is een verademing om doorheen te rijden
    - het is meestal nog ochtend als je aankomt, dus het is ook niet zo warm met uitpakken van auto enzo

er zijn ook wat nadelen hoor, maar voor mij hebben die nooit opgewogen tegen de bovengenoemde voordelen:

- niet alle tankstations zijn 's nachts open, daar moet je echt wel rekening mee houden (kwestie van plannen - goeie kaarten vermelden tankstations, onze "Karin" overigens ook)
    - het kan eentonig worden als je 's nachts rijdt. Voor iemand zonder kinderen is dat niet zo'n probleem, want de cd speler gaat op 10 en het raampje gaat open en uiteraard vaak stoppen, maar om nu je kind aan geluidsniveau 10 bloot te stellen, lijkt me niet een heel goed idee
    - zolang je op de route soleil blijft is (zo goed als alles) verlicht, de route napoleon wil ook nog wel op stukken verlicht zijn, maar vaak ook niet

Het is een afweging. Voor mij niet meer overdag rijden.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik zou ook voor 's nachts rijden kiezen, als wij een eind moeten rijden, doen we dat meestal ook. Lekker rustig en kinderen kunnen mooi slapen.

4. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Wij gaan ook in september naar Frankrijk en rijden in 2x. We gaan rond 04.00 uur rijden en tegen de tijd dat Milan wakker wordt, zijn we al een heel eind. Dan even lekker ontbijten en verder rustig aan en regelmatig stoppen. Waarschijnlijk zijn we dan lekker op tijd bij het hotel, maar dat is prima. Volgende dag de laatste kilometers.

5. skatje22

skatje22 Actief lid

16 sep 2006
    197
    0
    0
    hai hai ,

Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben er al bijna van overtuigd dat ik toch echt 's nachts wil rijden.
    Nu nog maar hopen dat onze kleine man niet alles super intteresant vind en lekker gaat slapen. haha

6. lief649

lief649 Actief lid

3 okt 2007
    449
    0
    0
    wij zijn toen onze dochter 2 was ook naar zuid frankrijk gegaan. We zijn 's avonds om 8 uur gaan rijden en onze dochter heeft de hele weg heerlijk geslapen. Tot 's morgens natuurlijk en daarna hoefde we niet zo ver meer. Een echte aanrader !

7. augustus

augustus Niet meer actief

Ik zou juist overdag rijden of 's morgens vroeg.
    Puur omdat je de volgende dag gebroken ben als je 's nachts rijdt. Maar je kleine is er dan ook en wil aandacht. En zowel mijn partner en ik kunnen heel slecht slapen in de auto.

Deel Deze Pagina