De houdbaarheid van hepA verlengen ze telkens. Het blijkt dat ze toen 10 jaar zeiden maar die mensen die voor herhaling moesten zijn nog steeds (uh hoe noem je dat? )immuun(?).
mijn CB raadt wel hep A aan, een een herhaling DKTP. Ik heb zelf die hep A verlenging nooit gedaan, maar ga het nu wel voor ons beiden doen, wie weet komen we er vaker Enneh, waarom betaal ik 650 euro pp voor 8 dagen voor 5 sterren ultra all inclusive, als het ook voor 2 weken kan? Dat vind ik toch typisch... Of is 3-4 sterren ook super luxe?
wij gaan naar Bulgarije en de GGD zei van de week dat Rosalie niet geent hoefde te worden.. (das net zoals turkije qua enten geloof ik?)
Ook mij is verteld, door de ggd, dat er geen reizigervaccinaties worden gegeven aan kinderen jonger dan 6 maanden. De reden hiervan is dat ze nog genoeg antistoffen via de moeder hebben(mits de moeder volledig gevaccineerd is tegen hep a). ik schrik hier heel erg van wat ik lees, want ik zit op dit moment met mijn 11 weken oude dochtertje, al 6 weken, in Egypte. Zonder enige vorm van inenting! Terwijl ik meerdere artsen en instanties heb gebeld om er zeker van te zijn dat het veilig zou zijn. Ik neem aan dat ze bij de ggd wel weten waar ze het over hebben........
? wat raar dat ze jullie kinderen onder de 6 maanden niet inenten. Mijn dochter heeft een Turkse vader en die kreeg standaard met haar eerste inenting een vaccinatie tegen HEP B .... A is wel anders natuurlijk maar in Turkije worden kinderen hier ook standaard voor ingeeint.
nee want mijn dochter heeft het eerste half jaar haar inetingen in Nederland gehad en daar zit ook HEP B in het pakket als de vader uit een risico land komt.
Als je goed oplet met eten, dus geen rauwkost en geen ondoorbakken vlees, geen (soft) ijs, ijsklontjes en kraanwater, kan er niet zoveel gebeuren hoor. Ik ben 6 keer naar turkije geweest en heb me nooit ingeënt, gewoon goed opletten!
Bij mij gaven ze de inentingen niet, omdat ze 4 weken was toen we naar Egypte gingen. Mijn dochtertje krijgt 5 aug haar eerste inentingen en krijgt ook de hep prik omdat haar vader uit een risico land komt.
Kom net bij de meditel vandaan en heb de vraag gesteld waarom ze niet enten onder de 1 jaar. Hij zei dat kleine kiddies er lang niet zo ziek van worden als volwassenen (hep a) en dat ze van de inenting meer last kunnen krijgen..
Wij zijn ook naar Turkije geweest in Mei, Nova was toen 8 maanden. Ook haar hebben wij niet in laten enten. Inentingen worden aangeraden indien je veel contact zou hebben met de lokale bevolking in de binnenlanden en idd voor het eten aangezien ze andere hygiene normen hebben. Aangezien wij weinig tot niets gedaan hebben (lekker relaxen in het resort) en wij voor Nova potjes olvarit hadden meegenomen hebben wij haar niet laten enten. Wijzelf hebben ze al ivm verre reizen. Ziekenhuizen in Turkije (eigenlijk geheel zuid europa) zijn juist goed, zeker voor de toeristen. Ze weten nl dat toeristen (vaak) goed verzekerd zijn, dus in principe kunnen ze er nog "aan verdienen" ook!
Turkije All Inclusive raden wij (heb zelf reisbureau) altijd minimaal 4 of 5 sterren aan! Liever iets meer betalen dan dat je op vakantie zit en zegt; had ik maar..... Prijs/kwaliteit wil vaak toch wel wat zeggen is onze ervaring. 650 euro 8 dagen 5* ultra all inclusive is niet echt veel geld hoor... Ga eens bedenken; Vlucht 300 euro (en dan reken ik het nog laag, incl lcuhthavenbelastingen, vliegtaxen etc.) 350 euro voor het hotel.... Dat betekent 50 euro p.p.p.n.!(voor een week) Voor slapen, eten en drinken! Plus de transfer zit er ook bij.
Ik vond onze prijs ook heel goed eigenlijk. Onze dochter is ook niet ingeent. De arts wilde er niet aan beginnen. We nemen haar voeding ook zelf mee, dus veel risico loopt ze niet.
dit is niet waar enkel als je de binnenlanden in gaat anders is dit niet nodig! onze huisarts heeft zelf nog verteld dat het om het geld gaat .
Ook in een 5* hotel in Turkije kan er iemand in de keuken even niet z'n handen hebben gewassen en daarna iets aangeraakt hebben. En omdat hepatitis A er "endemisch" voorkomt (dwz best vaak), raden ze toch deze vaccinatie aan als je naar Turkije gaat. Okee, de kans is niet groot, maar voorkomen is beter dan genezen. Toch? Hele kleine kindertjes hebben er nauwelijks last van als ze hepatitis A krijgen, de grotere kinderen en volwassenen wel (geelzucht, diarree). Maar als je je 2x laat inenten, ben je voor minimaal 25 jaar beschermd. Hepatitis B is een heel andere ziekte, dit krijg je van bloed-bloed contact, dus bijvoorbeeld, in een ernstig geval in een ziekenhuis met een vieze naald, of (in een minder ernstig geval, hihihi) als je het bed deelt met een besmet persoon. Ook deze ziekte komt toch nog wel veel voor in Turkije, daarom krijgen kinderen van wie een van beide ouders of allebei uit Turkije komen, dit automatisch bij de DKTP prikken erbij. En de ziekenhuizen in turkije zijn soms beter dan in Nederland, maar idd moet je dan niet in de staatsziekenhuizen terecht komen, maar in een prive kliniek.