@ mamavandelano, als mijn kind wat ouder is zal hij echt wel uit logeren gaan. Maar nu nog niet. En nee, ik ga niet regelmatig met vriendinnen alleen op stap of met mijn man alleen. Maar daar heb ik ook geen behoefte aan. Mijn kind hoort erbij, en gaat dus ook mee. Zo denkt mijn man er ook over. Misschien veranderd het in de toekomst als hij wat ouder is, maar op dit moment vind ik het heerlijk hoe het gaat.
Helemaal mee eens. Je moet ook af en toe even iets anders kunnen zijn dan alleen mama. Ik denk ook dat het er vanaf hangt hoe je oppas is. Fleur vind het prima bij oma en opa (schoonouders) te zijn dus dat geeft een goed gevoel. En persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken om met zijn allen inclusief oma en opa op vakantie te gaan! OH MY GOD! ...ik hoor het al...moet ze niet zus, moet ze niet zo, moet ze niet melk na de lunch ipv savonds? ha ha. Ach ieder zijn eigen ding maar om maar te zeggen dat je alleen met je kids op vakantie moet gaan anders had je maar niet aan ze moeten beginnen vind ik ook wel errug ver gaan. Ik zie mezelf echt niet van Praag genieten zittend in het hotel savonds terwijl we van van het roomservice menu zitten te eten. Een oppas uit het hotel zou me ook geen gerust gevoel geven. M
Ik zou ook niet met mijn ouders op vakantie willen we hebben een hele goede band samen maar dat hoeft ook weer niet. Maar goed ieder zijn eigen keus en mening. Ik ben blij dat mijn leven in ieder geval uit meer bestaat dan alleen maar moeder zijn,en al zeg ik zelf toch ben ik een hele leuke en goede mams!
Pff, ben ook blij dat ik weer andere dingen mag doen dan moederen. Werken, weg met vriendinnen etc. Mijn man en ik gaan ook in november een weekend weg met zn tweeën. Ons zoontje is dan bij mijn ouders waar hij heel erg naar zijn zin heeft, dus we kunnen met gerust hart weg. Ik denk dat de behoeften van de moeders sterk uit een lopen. De ene wil niets anders doen dan alleen moederen en de ander wil af toe eens wat anders. Het geen gelukkig geen kwestie van "goed" of "slecht".
Wij doen zeker ook nog wel leuke dingen, moet er allleen echt niet aan denken om een week zonder Stijn te zijn. Gisterenavond zijn we nog spontaan uiteten gegaan met vrienden ( hier een uur vandaan ) Stijn had van mij meegemogen maar leek me beter dat hij thuis bleef maar mijn zusje kon niet hierheen komen dus heeft stijn daar lekker een nachtje geslapen Konden wij lekker eten en het was voor onze vrienden ook wel even fijn dat we Stijn niet mee hadden zodat we meer aandacht voor hun hadden en dat ze meer ruimte in de auto hadden
Het had mijn tekst kunnen zijn! Ik hoef niets anders dan moederen. Als ik mn vriendinnen wil zien, dan gaat Sasha mee. (wat datbetreft is ze ook makkelijk) Ik weet zeker dat Sasha nu ook nog geen behoefte heeft om te gaan logeren. En over op vakantie gaan met je ouders. Ik was 24 toen ik voor het eerst zelf op vakantie ging. Dit jaar weer gedaan, maar vind het niets. Volgend jaar gaan we weer met mn ouders en mn broertjes en zusje. En ik ben echt niet zo'n burgelijke doos, die niet alleen met vriendinnen op vakantie gaat. Heb daar gewoon geen behoefte aan.
Het gaat er toch niet om dat je, omdat je niet zonder je kind op vakantie wil, dat je dan 'alleen maar moedert'? TS vraagt wie er wel en wie er niet zonder kind op vakantie (kunnen) gaan en waarom wel of niet. Tuurlijk ben ik meer dan moeder maar ik zou er echt niet aan moeten denken om zonder mn kindje op vakantie te gaan. Dan is het gewoon niet compleet.
Een weekje op vakantie zonder mijn kleine zou ik niet erg vinden. Ze heeft het naar haar zin bij oma en opa. We gaan wel vaker weg voor een weekend, maar deze zomer gingen mijn man en ik een weekje samen naar Kos en lieten de kleine bij opa en oma. Was niets mis mee, ze vond het daar hartstikke leuk. Gelukkig is mijn kleine niet als mijn zusje. Ik weet het nog heel goed hoe verdrietig mijn moeder was omdat ze ons achter lieten en bij terugkomst mijn zusje haar niet meer wou. Toen mijn ouders vroeger samen voor 2 weken op vakantie gingen lieten ze mij bij opa en oma en mijn zusje bij mijn tante achter(die zelf al 2 dochter heeft, toen waren ze 3 en 5). Toen mijn ouders ons weer kwamen ophalen wou mijn zusje niet mee! Doordat mijn nichtjes steeds 'mama' zeiden tegen mijn tante zei mijn zusje dat ook en zag ze mijn tante als haar moeder. Toen ze eindelijk mijn zusje mee naar huis namen, konden ze haar niet stil krijgen. Ze huilde en huilde en wou alleen maar naar haar 'moeder' (dit begon al bij thuiskomst en duurde tot diep in de nacht). Nou mijn ouders weer in de auto en brachten mijn zusje weer naar mijn tante. Pas na een week konden ze mijn zusje naar huis brengen zonder dat ze begon te huilen.
ik kan gewoon mezelf zijn als moeder zijnde dus voel met net zo goed isabel met of zonder hem, mijn vriendinnen weten dat, tuurlijk ga ik weleens een middagje weg maar dan is mijn man thuis bv.
iedereen moet lekker datgene doen wat hij of zij wil. ik ben wel eens met mijn moeder alleen weggeweest en elk jaar ga ik samen met mijn man een weekendje weg, ik kan iedereen begrijpen die niet zonder de kinderen weg willen maar ik moet zeggen dat ik het heerlijk vindt eenmaal per jaar lekker alleen met mijn man weg te kunnen. ik bel wel een paar keer per dag naar mijn moeder om te vragen hoe het gaat maar niet omdat ik bezorgd ben of wat dan ook maar omdat dat gewoon gewenning is als ik thuis ben bel ik haar ook een paar keer per dag dus dat is eigenlijk standaard. dit jaar zijn we voor het eerst niet samen weggeweest in de zomer maar het jaar is nog niet om dus wat niet is kan nog komen he.
misschien speelt je leeftijd en/of hoe lang je samen bent ook wel mee. ik was 30 toen lars kwam, en wij waren toen al 12 jaar samen, voor mijn gevoel hebben we dus al genoeg tijd samen gehad, en kunnen we wel een paar jaar lars het middelpunt van onze plannen maken. als hij groot genoeg is dat hij zelf gaat vragen om logeerpartijtjes, gaan wij wel weer samen aan de hobbel. we zitten nu heus niet iedere avond samen op de bank, we doen van alles, samen of appart, maar voorlopig slaap ik waar lars slaapt :-D
Ik zou het niet kunnen. Heb t er laatst met mn man over gehad, en hij zo t echt niet willen. hij zegt juist dan heb ik de hele dag de tijd voor hem...
Ik kom net terug van een midweek Tsjechië, de smile op mijn dochters gezichtje toen mama weer thuis kwam was onbetaalbaar. Verder doe ik lekker dingen voor mezelf hoor, dagje sauna met vriendinnen, avondje stappen met mijn man, lekker samen uit eten en dan naar de bioscoop. Ik vind het heerlijk. Een weekendje met z'n tweeën weg zit ook in de planning, maar momenteel helaas te druk. Mijn (schoon)ouders passen maar wat graag op en ze vind het nog leuk ook, dus waarom zouden we niet genieten van wat tijd met z'n tweeën. Ik ben naast moeder ook nog gewoon een vrouw die best wel eens wat tijd voor zichzelf wil en dan ben ik heel blij dat mijn ouders en schoonouders daar aan mee willen werken.