Op vakantie zonder kinderen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanja8

tanja8 Niet meer actief

wat is het toch fijn om te lezen dat veel moeder hun kids soms even weg brengen:)
    Voel me altijd zoschuldig als ik dr een nachtje weg breng. Maar wat is het heerlijk die tijd voor mekaar.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.991
    113
    Daar heb je ook wel gelijk in, ik was net ook iets te stellig denk ik. Het is voor ieder voor zich wat hij of zij aankan en dat je een weekend een keer weggaat begrijp ik ook wel, maar een week op vakantie zonder mijn kids zou ik niet doen.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.991
    113

Maar wat ik me nu oprecht afvraag he? Vind je het dan niet vervelend dat je niet direct bij je kids kunt zijn als er iets gebeurt? ik bedoel 11 uur vliegen, dat is nogal wat. Als een kindje ziek wordt of een gat in het hoofd valt is het toch het liefst bij papa en mama? Kijk als je aan het werk bent, ga je gewoon naar huis of in nederland op vakantie bent, maar 11 uur vliegen verderop? Dat snap ik gewoon niet dat je dat kunt.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat jullie (ik dus) zou doen?

Never nooit zonder mijn kindjes op vakantie!
    Er zijn erbij die het zaaaaalig vinden, vooral doen! Maar mij (ons) niet gezien.
    Ze gaan sporadisch logeren...1 nachtje en dat vind ik zat!
    Zeker in periode van borstvoeding (die bij mij altijd moeizaam was) moest ik er niet aan denken.

Als je dan toch besluit te gaan: geniet dan zeker! Anders kan je net zo goed thuis blijven.

Elmo

5. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Ik ben ook vorig jaar zonder zoontje van toen 4 op vakantie gegaan.. 8 dagen naar Egypte.
    Toen ik had geboekt voelde ik me echt heel rot, heb ook op vakantie zitten huilen.
    Maar het was wel lekker om ff eruit tezijn zonder kind..
    Was ook heeeeeeeeel blij om weer thuis tezijn.
    En als ik dan foto´s terug zie wat hij allemaal met opa en oma heeft gedaan... nou dan heeft die het echt top gehad.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh, heb niet het hele topic gelezen, alleen je vraag..maar zie hierboven dat het om 11 uur vliegen gaat?

NEVER! (dat is mijn mening he, daar vroeg je om :D).

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

now way dat ik dit zou doen. waarom zou ik dan op vakentie gaan? voor me zelf? nee vakantie is een familie ding en daar horen de kinderen ook bij.

ik ben nog nooit een nachtje zonder fynn geweest en dat zal ook nog lang niet gebeuren.
    als het niet nodig is mijn kind weg te brengen blijft het gewoon bij papa en mama waar het hoort

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wij willen binnekort een lang weekend samen doen vrij-maandag. En dan zonder de kleine. Is overigens ook voor de 1e keer, het langst wat hij weg is geweest is 2 dagen. Maar als je het aan kan, DOEN!. Alleen verweg vliegen zou ik niet doen, er zal maar wat gebeuren en je kan niet optijd terug zijn...

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Weekendjes weg hebben wij regelmatig gedaan. Natuurlijk missen wij ons zoontje, maar kunnen ook heel goed genieten van onze tijd samen. In tussentijd geniet zoontje van alle aandacht van opa en oma. Iedereen blij.
    Een week weg zonder mijn zoontje: ik weet het echt niet. Ik heb er nooit over nagedacht. Ik denk niet dat ik snel zou doen, maar een vriendin van mij doet het 1 x per jaar en het bevalt haar heel goed. Haar dochter heeft er ook geen problemen mee. Het blijft dus persoonlijk. Ik zou mij in ieder geval niets aantrekken van sommige reacties hier en lekker je hart volgen!
    Succes met je beslissing.

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Ik zal het netjes houden, dames die de behoefte wel hebben
    , lekker doen! De kids hebben altijd wel fun bij de opas en omas :)

De dames die de behoefte niet hebben, lekker niet doen.
    Everybody happy!

11. Makamba

Makamba Actief lid

26 apr 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    Op bepaalde momenten denk ik ook wel eens; even heerlijk er tussenuit! Maar al gauw slaat deze gedachte om. Ik zou het gevoelsmatig gewoon niet aan kunnen om zonder mijn ventje op vakantie te gaan.

In al die 15 maanden is hij zelfs nog nooit wezen logeren en zelfs heel weinig overdag ergens heen geweest zonder papa en/of mama.

Zodra hij zelf aan kan geven dat het hem leuk lijkt om bij opa en oma of één van zijn tantes te logeren dan mag dat allemaal natuurlijk, maar voolopig slaapt hij maar lekker thuis in zijn eigen bedje! ;)

Overigens snap ik het wel dat als je er mentaal gezien heel erg aan toe bent om even helemaal alleen (of dit nu met of zonder je partner is) weg te zijn je dit ook daadwerkelijk gaat doen. Als dit van grote invloed is op je mentale gesteldheid wat ook weer doorslaat naar de kinderen is het wellicht alleen maar een pluspunt!

12. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    11 uur vliegen kan ik zelf niet. Hooguit Schevenigen, maar verder weg lukt me niet.
    Volgend jaar wil ik met de vrienden mee, 3 dagen, maar dan is mijn man thuis.

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou het persoonlijk niet kunnen, als ze een nachtje uit logeren gaan bij opa en oma vind ik dat prima maar langer niet.

Ik zou mijn mannetjes teveel missen.

Maar ik kan er wel heel goed inkomen dat ouders dit wel doen. Juist om tijd voor jezelf te hebben of voor elkaar. Als je soms leest hoeveel slaapgebrek en moeilijke periode's ouders door maken door bijv ziektes enzo dan kan ik me goed voorstellen dat je tijd voor jezelf nodig hebt. Dat heeft er niks mee te maken dat je een slechte vader of moeder bent. Je bent inderdaad ouders maar daarnaast ook gewoon mens met (soms) een eigen behoefte.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet 11 uren zou gaan vliegen, als er wat gebeurd is 11 uren erg lang om thuis te komen.

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties slaapt wel bij zijn opa's en oma's een nachtje, en dat komt redelijk vaak voor. maar langer dan 2-3 daagjes zou ik het niet doen, en zeker niet met 11 uur vliegafstand ertussen.

als je weg wilt en bv geeft kun je misschien met een lactatiedeskundige overleggen hoe je dat het beste kunt doen.

en misschien kun je voor op de lange termijn gewoon af en toe vrijnemen van je werk en dan een dagje voor jezelf plannen? doe ik eens in de 3 maanden, echt heerlijk!

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    tuurlijk vind ik dat vervelend en denk ik daar over na.. maarja dan kan je beter maar helemaal nooit meer iets doen... mocht er wat zijn wat tegen mijn gevoel ingaat dan vlieg ik dezelfde dag nog terug hoor... duurd misschien 11 uur klopt.... maar ik ben zo weer bij ze...
    ieder mens is daar anders in denk ik... maar dat betekent niet dat ik niet van mijn kinderen hou en ze liever bij opa en oma dump!! voel me haast aangevallen en het lijkt wel of je je moet gaan zitten verantwoorden waarom je in godsnaam een weekje op vakantie gaat...
    ik ga ook altijd wel weg met gemengde gevoelens want ik ga ze zeker missen, heb ik altijd op dag 2 al last van... dan bel ik ze even of opa komt op skype met ze... dan zie ik die lieve koppies en de lol die ze hebben... dan denk ik komop moeders lekker genieten over een paar daagjes zie je ze al weer....

opa en oma letten echt heel goed op ze... als ze hier langskomen dan neemt oma het gelijk over en is veeeel voorzichtiger dan mij hoor... als mijn jongste langs de tafel wandeld staat oma al op om te zorgen dat ze niet tegen de punt kan aanvallen... ik noem maar een voorbeeld hoor... maarja tuurlijk kan er altijd iets gebeuren....
    ik ben niet zo'n doemdenker.... gelukkig!!

16. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Dat is heel persoonlijk....een nachtje is voor mijn man en mij de max! Vakantie doen wij met de kleine erbij of niet!

17. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Heerlijk! Als wij het konden betalen deden wij het ook elk jaar hoor! Nu doen we het wanneer het kan :)

18. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Bovendien vind ik het heel fijn om ook de opa's en oma's van hun kleinkids te laten genieten en gaan ze sowieso geregeld logeren.

Ze hebben echt de grootste lol daar, en ik had dat vroeger ook. Met oma naar museums, met opa klussen, lekker s'avonds koekjes en een mini kinderkoffie. Heerlijke tijden, dat ontneem ik mijn kindjes niet en ik kan er daarna weer heerlijk tegenaan.

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    toch wel fijn om te lezen dat er meer zijn die dat wel doen of zouden willen doen... en voor de ts, als het voor jou goed voelt moet je het lekker doen hoor! de bv lijkt me wel lastig maarja als je genoeg afkolft en wat extra's dan moet dat wel goedgaan lijkt me...

zelf gaf ik geen bv, en ook mijn dochters hebben vorig jr een weekje gelogeerd toen wij op vakantie waren.. mijn jongste was toen ook 9 mnd oud... heb echt niks aan ze gemerkt toen we thuis waren dat ze het als zeer vervelend hebben ervaren... na een half uur thuis te zijn was alles weer als voorheen....
    en die koppies als ze ons weer zien... heerlijk!!! mijn oudste verteld dan in geuren en kleuren wat ze allemaal gedaan heeft.. e ze hebben echt een te gekke opa die vanalles met ze doet.. vooral stoeien, liedjes zingen en puzzels maken vinden ze prachtig!!! :p

20. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik heb niet alles gelezen... We zijn net terug van 5 dagen Engeland. Het was heerlijk zonder kinderen. Na 4 dagen begon ik toch weer naar ze te verlangen. De kinderen hebben ons een beetje gemist, de jongste niet. Ze hebben het goed gehad bij de oma´s en opa´s. Gisteren hebben wij onze straf gehad omdat we zolang zijn weg geweest. Alle kinderen hebben buikgriep, de oudste spuugde alles onder. Jakkes. We kunnen er weer een paar jaar tegen. En Engeland was ontzettend mooi!

Deel Deze Pagina