Mijn man moet komende week een dag voor zijn werk naar Enschede. Hij hoeft alleen 's morgens een uurtje aanwezig te zijn en eind van de middag nog een half uurtje. Ik zit er aan te denken mee te gaan met de kinderen er een gezellig dagje van te maken. Wellicht met één nachtje hotel erbij. Wie heeft er leuke ideeën voor ons? Hoeft dus niet perse in Enschede te zijn.
Nordhorn net over de grens in Duitsland zit er leuke en heel betaalbare dierentuin. Is op internet te vinden,vond het zelf erg leuk. Denk klein half uurtje van Enschede. Stadje zelf is ook best leuk. Verder ook net over de grens daar ligt bad bentheim met een heel mooi ford/kasteel waar je in kan. Misschien leuk als je jongens hebt
Ik zou als je van dierentuinen houd inderdaad naar die van Nordhorn gaan, of de dierentuin van Rheine (daar kun je tussen de apen lopen). Die zijn erg leuk, niet heel groot en erg goedkoop. Voor wat meer vertier ga je naar het pretpark De Waarbeek in Hengelo. Daar waan je je net op een kermis van 30 jaar geleden met een swing mill, een rups een weefmolen enz. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar dat is denk ik tot een jaar of 9 nog wel erg leuk.
Bad boekelo heeft mooi zwembad Carelshaven in delden heeft super mooie wandel en fiets mogelijkheden Of een leuke b&b?
Of een dagje naar de waarbeek in Hengelo Slapen bij van der valk Hengelo. Of in Almelo bij Preston Palace.
Hoe oud zijn de kinderen? En wat vind je leuk om te doen? Heb je een auto tot je beschikking? Je kunt leuk overnachten bij bijvoorbeeld Bad Boekelo of het Apart hotel in Delden (daar heb je een sauna en klein zwembad. Buitenzwembad De Mors ligt op loopafstand). Verder is De Waarbeek (al eerder genoemd) een leuk dagje weg. Geen hele spannende attracties, maar daardoor juist wel leuk. Enschede is ook een leuke stad om naar een terras te gaan (Oude Markt). In Nordhorn heb je een kleine dierentuin. Tussen Haaksbergen en Boekelo rijdt een stoomtrein. Ik kom oorspronkelijk uit Hengelo, dus als je vragen hebt over de omgeving, stuur gerust een PM