Ik zeg doen! Twee jaar geleden ben ik met mijn moeder een weekje naar de zon geweest en het was geweldig. Ik heb zo gelachen met mijn moeder, hele fijne herinneringen. Ik wil volgend jaar echt weer een week met haar weg, zo kostbaar. Ze is al wat ouder en je weet nooit wat de toekomst brengt. En natuurlijk heb ik mijn kinderen en man gemist, des te leuker om weer naar huis te gaan! Andersom hadden de kinderen me niet echt heel erg gemist haha.
Nou hier is scheiden ook echt geen optie en wij zijn daar beide helemaal niet van we zijn heel bewust getrouwd en ik geloof dat wij samen oud worden. Maar ik weet ook dat het leven dingen met je in petto kan hebben dus de optie is er áltijd. Jij veranderd, je partner veranderd...het is gewoon best realistisch om dat ergens altijd in je achterhoofd te houden. Want ik ken echt wat stellen die er net zo in stonden als ik en waarvan ik echt dacht waatttttt?????die uit elkaar zijn gegaan. Helaas. Maar je moet natuurlijk ook niet elke dag met die ''optie'' gaan leven haha dus als je je er niet goed bij voelt om alleen op vakantie te gaan dan dat ook zeker niet doen. @ TS: wil jij graag maar voel je je schuldig of vervelend of wil je eigenlijk niet?
Nee ik doe het niet. Heb het eenmaal gedaan maar is me totaal niet bevallen. Een dag of 3/4 is voor mij de max.
Ik vind een scheiding echt iets heel anders dan alleen op vakantie gaan en snap die vergelijking echt niet.
Nee, vakantie is voor mij met het gezin. Een nachtje, of misschien eens een weekendje zou ik wel doen, maar echt een week of langer vind ik veel te lang weg bij m'n kinderen.
Het zou niks voor mij zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die het heerlijk vinden.
Ik maak ook geen vergelijking. Er werd door iemand gezegd ik kan mijn kind niet een hele week missen En daar haakte ik op in met co ouderschap want dan moet je je kind een hele week missen.
Geen haar op mn hoofd, ondanks dat zo ongeveer iedereen om mij heen zegt dat tijd voor jezelf gezond is (lees je kinderen wegbrengen bij anderen) vind ik het voor mijzelf overbodig.
Ik met zeggen dat ik er eerder echt niet aan moest denken, maar ik zit erover te denken dit jaar een weekje zonder kinderen (en mss zonder man) weg te gaan. Toen ze kleiner waren wilde ik dit echt niet, maar nu kan ik volgens mij prima een paar dagen gemist worden. En wat scheiden betreft staan wij daar precies in zoals Paula, Suus en Saar omschrijven.
Maar dat is dan nog vergelijken met: als je co ouderschap hebt moet je dat ook. Maar dat is een totaal andere situatie. En zoals ik al zei zou ik dan ook wegkwijnen
Ik zou wel graag eens met mijn man even weg willen.. maar goed, waar laat je 4 kinderen. Voor mijn moeder vind kl dat echt te zwaar.
Ja, dat snap ik. Maar een scheiding is emotioneel toch heel anders dan alleen op vakantie gaan. Ik denk dat het gemis van mijn kind heel anders voelt wanneer ik een week op vakantie ben dan wanneer ik in scheiding lig (wat ik nooit hoop mee te maken).
Zou het wel doen, alleen nu nog niet... Vind B.erre nog iets te jong... In mei gaat ml alleen op reis trouwens, geen problemen mee 😉
ehm... nee een week niet. niet dat ik het niet zou willen maar zou mn man en kinderen te erg missen. een weekend, ja! leuk.
Ik zou zelf wel een week weg kunnen als de kids bij papa zijn. Op deze leeftijd (0-4) vind ik het fijner als kinderen bij een van de ouders zijn. Een nachtje logeren bij oma gebeurt hier wel. Ik vind het anders wanneer kinderen ouder zijn. Het lijkt me heerlijk om met mijn man een week weg te gaan, als vanouds. Lekker hotel aan het strand en laat dineren etc. De kinderen gaan dan naar oma waar ze het echt prima zullen hebben. Ik heb zelf erg goede herinneringen aan logeren bij opa en oma. We werden ontzettend verwend en we maakten elke dag uitstapjes. Erg bijzonder vond ik dat. Als je familie/vrienden hebt waarbij kinderen zich altijd op hun gemak voelen, waarom niet? Ik heb erg sterke banden met familie en weet dat er altijd opvang mogelijk is bij oma. Als dit soort banden missen, zou ik mijn kinderen niet wegbrengen, ze moeten zich echt vertrouwd voelen.
Nee hoor ik zou dat persoonlijk niet doen. Wij gaan in de zomer 3 weken op vakantie, in het voorjaar meestal 10 tot 14 dagen en diverse weekendjes weg per jaar. Maar altijd met het gezin. Heerlijk! Wij hebben beiden ook de behoefte niet om los van elkaar weg te gaan, en hebben het met zn allen supergezellig. 2 van "onze" kids hebben een andere vader. En zijn dus wel eens 1 of 2 weken daar. Ik mis ze dan zeker, maar nu het al pubers zijn wordt het veel gemakkelijker dan toen ze 3 waren bijv. Maar we gaan altijd samen als gezin op vakantie als ze dus weer bij ons zijn. Wij zouden niet alleen of met zn twee (en dan bijv de jongste mee) op vakantie gaan. Wij genieten zo het meeste er van. Het heeft ook niets te maken met het elkaar wel of niet gunnen, wij hebben die behoefte niet. Ik zou ook niet kunnen bedenken met wie ik het op vakantie leuker kan hebben dan met mn man
Ja absoluut. Volgend jaar met mijn zus een weekje. En dat betekent niet dat ik het niet leuk vind met mijn gezin.