Op vakantie

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mammie1982, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Even een vraagje. Ik geef mijn dochtertje altijd flesvoeding met kraanwater, dat ik dan opwarm in de magnetron. Ik kook het niet vooraf.

Nu ga ik volgende week een paar dagen naar Zuid Limburg op vakantie, kan ik daar ook gewoon het kraanwater gebruiken? Ik zit in een appartement, maar weet niet of het water daar uit NL of Belgie/Duitsland komt, en of het lode leidingen zijn en hoeveel kalk het water bevat. Maakt dat iets uit?

Kan ik eventeel anders bronwater gebruiken en zo ja, hoe lang mag het pak dan open blijven?

Als ik kleine flesjes spa blauw gebruik, kan dat ook? Of moet dat gekookt? En de flessen van Difrax zijn tegenwoordig BPA vrij, maar de spa flesjes niet, kan dit dan kwaad?

Als ik op stap ga, kan ik dan kraan of bronwater koken en bewaren in een thermosfles en aanvullen met spa voor de juiste temp.? Of is dat niet bacterie vrij?

Sorry voor alle vragen, maar weet even niet wat ik moet doen.

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    In Nederland is het kraanwater van goede kwaliteit en is het niet nodig om het water eerst te koken, als je het per flesje klaarmaakt. Bij twijfel kan je altijd voor de zekerheid gebruik maken van bronwater/mineraalwater. Na openen kan je 24 uur aanhouden. Evt. een klein flesje bronwater kan soms ook handig zijn. Op de flesjes van Spa staat volgens mij dat het geschikt is voor het maken van flesvoeding.
    Voor onderweg kan je inderdaad gekookt water in een thermoskan meenemen en apart een flesje bronwater.
    Fijne dagen!
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina