ff de kluts kwijt wat betreft de voedingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door sannie1981, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi,
    de situatie is als volgt;

ons meisje weegt inmiddels 3 kg.
    aan het einde van de kraamweek kreeg ze al 8 keer 80cc voeding. ze krijgt ivm krampjes de friso comfort icm de friso standaard. sindsdien duidelijk minder last van krampjes.
    nu is het zo dat ze sinds n week niet altijd meer genoegen neemt met 80cc. van het buro mogen we over naar 90cc en dan 7 voedingen en de nachtvoeding kijken hoelaat ze komt en dan dus bijvoorbeeld 50cc etc.

nu waren we net begonnen met het ritme van 6.00 / 9.00u / 12.00u / 15.00u en zo telkens 3 uur verder. laatste avondvoeding dus om 0.00 uur en dan ergens in de nacht. doorslapen doet ze niet hoor.

nu gaf t buro aan de laatste avondvoeding te vervroegen naar 23.15 uur, iets schappelijkere tijd om daarna zelf naar bed te gaan.

maar nu komt t dus;

onze dame is vanaf de fles van 18.00 uur niet in haar hum, ze moppert dan veel en isniet in slaap te krijgen. is dus wakker tot de voeding van 21.00 uur en daarna gaat t gemopper door. omstreeks 22.30 uur valt ze dan in slaap.

nu weten we niet goed wat we dan moeten doen. gisteren hebben we haar gewoon laten slapen en dus niet wakker gemaakt voor haar laatste avondvoeding. zelf ook naar bed gegaan en om half 3 schrok ik wakker. ik had verwacht dat ze al eerder zou komen, maar niet dus. zelfs om half 3 lag ze nog te slapen. ik heb haar toen toch maar wakker gemaakt en een volle fles gegeven. daarna heeft ze geslapen tot de fles van 6uur.
    hebben we hier nu wel of niet goed aan gedaan. hadden we haar wel wakker moeten maken voor de laatste avondvoeding. en had ik haar juist niet wakker moeten maken om half 3.
    hoe komen we langzaam van die nachtvoeding af, zonder dat heel t ritme anders wordt. en wanneer mogen we overdag ook meer tijd tussen de voeding laten zitten, wanneer ze bijvoorbeeld slaapt.

ik weet dat ze veel voeding krijgt, maar het buro gaf aan dat dit mocht, aangezien ze er om vraagt en ze best meer mag groeien per week dan wat ze nu doet.

pfffff we vinden t zo lastig, heb je tips, raad voor ons. wat doen we goed of wat kunnen we misschien anders doen.

liefs sannie

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Sannie,
    Je hoeft haar niet wakker te maken, zolang er niet meer dan 10 uur tussen 2 voedingen zit kan dit over het algemeen geen kwaad. Het beste kan je misschien even kijken hoe het gaat de komende tijd. Wanneer ze eraan toe is om wat meer per keer te drinken ga je waarschijnlijk " vanzelf" over van 8 voedingen op 7 voedingen.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina