Hoi hoi allemaal, voor wie mij nog niet kennen, ik ben een alleenstaande moeder van een bijna 10 maanden oude baby. Veel problemen met mn ex achter de rug ivm drugs en psychische problemen, en deze zijn nog lang niet voorbij (mits ik de 'stekker' eruit trek, maar ik weet niet wat me tegenhoudt, maar dit lukt me dus nog steeds niet echt...tips?!)... Nu ben ik wel aan het vechten voor een toekomst, eentje waarbij ik me fijn voel. Ik ben zelf erg van het reizen, het liefst ga ik de hele wereld over, maar met een jonge baby kan dat wat minder makkelijk... Nu heb ik van het weekend een reis geboekt voor ons samen. We gaan een weekje weg voor een zonvakantie op 2 1/2 uur vliegen. Ik was eerst zó trots op mezelf voor het boeken van deze reis maar nu begint de angst te komen dat ik dit niet aankan alleen. Tegen de tijd dat ik op reis ga is mijn zoontje 14 maanden en loopt dus misschien, of kruipt iig heel snel alle kanten op. Hoe red je zoiets alleen? Heb ik mezelf helemaal in de problemen gebracht met dit idee of kan het alsnog gewoon helemaal fantastisch worden (ik wil mijn zoon graag 'de wereld' laten zien, dat zit nou eenmaal in mijn bloed denk ik)? Wie heeft er ervaring met het reizen met een jonge baby/ jong kind en hoe is dit bevallen? Hebben jullie nog tips? Ik heb gezorgd voor een kindvriendelijke accomodatie met babybed, kinderzwembad en kinderstoelen in het restaurant. Verder heb ik een appartement dus kan redelijk mijn eigen plan trekken... (Heb je geen tips maar wel bemoedigende woorden is dit ook goed om te horen!! )
Leuk!! Ik ben op vakantie geweest met mijn zoontje toen hij 18/19 maanden was.Mijn moeder was wel mee trouwens. Gewoon met goede moed en veel zin vertrekken,lekker alles op tijd doen zodat je geen gestress zal hebben. Komt echt wel goed! Lekker genieten!!
Thuis red je het toch ook met je rondkruipende baby? Waarom zou dat daar dan niet meer gaan? Gewoon lekker genieten daar!
Op vakantie is het denk ik geen probleem.Lekker buiten zijn is al genoeg! Ik had op reis een klein koffertje extra met wat kleine speelgoed dingen en boekjes.je hebt niet veel kleding nodig.Vraag of daar luiers te koop zijn in de maat van je kindje. De reis ging bij mij ook altijd wel hoor! er zijn echt vriendelijke mensen die altijd willen helpen! pak alles praktisch in, neem niet teveel mee.de helft gebruik je niet haha! is mijn ervaring. het is heerlijk met je kind ook voor de band met je kleintje. zorg voor een reisapotheekje in je koffer voor je weet nooit...en een muggennetje is ook wel handig... kijk wel bij de vliegmaatschappij of je je buggy extra mag meenemen! bij transavia is dat al je bagage en moet je voor een koffer voor je kind ook nog extra betalen (belachelijk!!!) zou wel een wagentje meenemen dus...is handig voor het slapen als jij er even uit wil. waar ga je naartoe als ik vragen mag?
Zat nog te denken waarom ik vakantie (reizen) ook belangrijk vind...je bent op reis of op vakantie in zo'n andere sfeer.je ben weg van alle sores en moeilijkheden, en dat is heel goed voor je kind om ook die kant van de mama mee te maken.Ik wil mijn kind bijbrengen dat het leven mooi is en ondanks tegenslag en moeilijkheden bv door scheiding) echt de moeite waard!Op vakantie ben je als mama zoveel relaxter, dus geef je die boodschap al door.ook denk ik dat mijn zoontje zal meekijgen (nu nog onbewust) dat ik ondanks dat ik alleen ben toch van alles met hem onderneem...moeilijk? ja misschien soms wel maar we doen het gewoon en zien wel! ik ken nl genoeg moeders die alle hulp van de wereld hebben en een uitje al teveel gedoen vinden met een peuter/baby...terwijl ze gewoon een man hebben en vaak nog andere hulp! iig geniet van je vakantie samen met je kleintje!
Thanx allemaal, goed om jullie reacties te lezen. Ik ga naar Menorca, dus niet zo heel lang vliegen en baby-eiland bij uitstek zeggen ze. De buggy mag ik mee tot het vliegtuig maar is wel onderdeel van de 10 kilo die ik voor hem mee mag nemen. Ik zoek gewoon een lichtgewicht buggy uit die ik dan meeneem en ik neem zo min mogelijk mee. We zijn er maar een week en mijn zoontje heeft echt niet zoveel nodig. Die vind alles daar waarschijnlijk helemaal geweldig. En ik herken wel wat je zegt Mukkie over het laten weten dat het leven ook mooi is. dit probeer ik ook wel over te brengen. Ik onderneem dan ook wel dingen met mijn zoontje, ga ook bijna wekelijks babyzwemmen met hem, ben al naar een dierenpark geweest, het strand etc... Ook al is hij nog klein en krijgt hij er misschien nog niet zoveel van mee, ik wil leuke dingen doen samen en genieten van het leven (ook al is het niet makkelijk, ik geef niet op hihi)... De vakantie gaat wel lukken! Ik heb er al een stuk meer vertrouwen in dank jullie wel!
Wat leuk zeg! En tuurlijk lukt het wel... je zal wel moeten! Tis een kwestie van doen meid! Ga er lekker van genieten!!!!!
nee joh ga lekker genieten k ging ook met me kleine naar turkije toen z 1,5 was thuis lukt het tog ook komt helemaal goed vertrouw jezelf en geniet ervan veel plezier
ik ben nog niet op vakantie geweest alleen met mn kinderen maar geniet ervan meid onwijs veel plezier straks