Loopwagen kindje 1 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lelie84, 4 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Onze zoon wordt deze week 1 jaar. We willen van het geld wat hij krijgt een goede stevige loopwagen kopen.
    Hij trekt zich nu nog niet echt op, maar we hopen hem met een loopwagen te kunnen stimuleren.
    Maar voor mijn gevoel zijn de loopwagens die ik gezien heb niet sterk/zwaar genoeg en trekt hij ze omver.
    Wie weet welke goed en sterk is???

2. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

3. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Een hele simpele loopkar van de Ikea. Staat niet op de kinderafdeling maar gewoon in het schap beneden. Kost 20,-
    Wij hebben 'm gekocht op advies van de kinderfysio omdat wij er tegenaan liepen dat al die dure loopkaren omkiepen.
    Ikea karretje kun je op 2 standen neerzetten en niet lang nadat we deze hadden gekocht liep ze los.
    Ze loopt er nu mee rond en doet haar speelgoed erin :)

4. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Bij die Bobby car kan hij er toch niet mee leren lopen toch?? Daar zit hij op ipv staan.
    En die loopkar vd ikea, heb je daar foto van? Kan hem zo niet vinden.

5. MamaBenjamin

Het heet een loopwagen dus dacht dat je echt zo'n ding bedoelde. Maar voor lopen bedoel je dus wat anders haha. Wij hebben ook de babywalker van vtech. Is dat wat?

6. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Wij hebben een blokkenkarretje. Ons zoontje loopt er supergoed achter, hij valt niet om en is ook nog eens leuk om mee te spelen. Ook als hij straks gewoon los loopt.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wij hebben er 1 van woezel en pip (zelfde variant is ook in Nijntje) van hout. Voordeel vind ik dat het karretje stevig genoeg is om je er aan op te trekken. Hij staat heel stabiel. Ander voordeel is dat je er zowel voor als achter kunt gaan staan (en lopen). Voor die kleintjes is bochten soms nog wat lastig en beide dochters gingen dan gewoon aan de andere kant staan en liepen het stuk dan weer terug!

8. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Ja zo'n babywalker bedoel ik! Die van Vtech is die fijn??
    En bij die houten van Nijntje/woezel en pip, moet je dan ook iets zwaars erin leggen?

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wij hebben er nooit iets zwaars in gehad, maar er zit een 'plankje' op de bodem, dus het kan wel.

10. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Nijntje Loopfiguur 551547

Onze kinderen hebben allebei hun eerste stapjes gezet achter dit karretje van Nijntje! Echt een leuk karretje! De wielen kun je instellen hoe soepel ze lopen.. in het begin zette ik die heel zwaar zodat ze niet zomaar vooruit schieten. Hij kiepte hier nooit om! Voor beide kinderen was hij stabiel genoeg!

11. soeee

soeee Niet meer actief

De Baby walker is hier een dikke hit! Alleen om aan op te trekken weet ik het nog net zo niet...

12. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    De babywalker van vtech is hier ook een hit! En zeker nu om achter te lopen ook, optrekken hier gaat prima maar wij hebben dan ook wel een voorzichtig meisje.
    Voor buiten hebben we een houten wagentje, kan ze ondertussen spulletjes instoppen.

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

De babywalker is hier ook een hit! Al vanaf 6 maanden. Eerst om die geluiden en knopjes en nu om mee te lopen.
    Optrekken gaat ook heel goed, kukeld niet achterover
    We gaan er soms een kilometer mee wandelen schat ik :) lekker buiten op de stoep, wandelpaden, grote parking,... Super ding!

14. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Inmiddels loopt de 2e achter de Vtech babywalker ;), heb hem al ruim 4 jaar. Mijn oudste dochter vond hem ge-wel-dig, die heeft echt vele, vele kilometers achter dat ding versleten, tot ze echt goed kon lopen. Optrekken eraan nooit een probleem geweest.

Ik vind alleen wel dat wieltjes vrij soepel gaan, als ze nog heel onzeker te been zijn gaat het te snel en vallen ze makkelijk weer om. En ik vind de wieltjes veel lawaai maken op ons laminaat en op tegels buiten ;).

(maar ja, de knopjes met liedjes en lampjes zijn al sinds 8 maanden in trek :p)

15. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik was wel tevreden over die van V tech. We hadden een soort gelijke maar merkloos en erg goedkoop vermoed ik. Die was te licht en kieperde om. Toen 1 van Vtech op marktplaats gekocht en dat was een groot succes.

16. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Bedankt voor al jullie reacties en verhalen erover!
    Wij hebben binnen een plavuizen vloer. Dus hij kan hard vallen als hij valt.
    Maar ik hoop dat de baby Walker hem stimuleerd om het leuker te gaan vinden, want hij heeft nu ook nog geen interesse in kruipen, terwijl hij het best zal kunnen hoor. Maar hij moet eerst het nut ervan in zien en er lol in hebben.

17. MamaBenjamin

Ja, de babywalker van vtech is een enorme hit.

Mijn kind loopt dan nog niet, maar het speelbord is al sinds een aantal maanden een hit. Hij kreeg hem toen hij 6 maanden was en dan is nu een half jaar terug. Hij is er nog steeds niet op uitgekeken.

Hij is enorm stevig, dus ik denk niet dat hij hem snel omgeduwd krijgt.

Het speelbord kan je er trouwens afhalen, dus als je die wat verder weg legt stimuleert het misschien ook tot kruipen.

18. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Hier ook de houten versie van woezel en pip. Hij loopt er alleen niet achter. Hij pakt de wasmand op wielen of het loop karretje van toen hij kleiner was. Hij vind de voorkant veel te mooi van zijn woezel en pip loopwagen.

19. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Hier is het loopkarretje van Ikea.
    Voordeel is trouwens dat je de wieltjes vast kunt zetten en naar gelang steeds een beetje losser kunt zetten als hij daadwerkelijk gaat staan en lopen.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina