Thijs slaapt al drie jaar in zijn deryan travel cod. Wij hebben de peuter/kleuter versie. Werkt perfect.
Deryan travel, prima advies, hier ook goed bevallen. Ot: op vakantie zonder kind.. Mijn mening: belachelijk. En ze krijgen het echt wel mee voor 4 jaar, mijn jongste heeft afgelopen genoten op vakantie! Lekker zwemmen, spelen, strand, mooi weer. Wacht eerst maar eens tot je kindje er is. No way dat ik een van mijn kinderen niet mee zou nemen op vakantie, dan ga ik zelf ook niet.
Ik laat het maar bij het feit dat mijn vriend er gelukkig hetzelfde over denkt, en dat wij als baby/peuter/tot 4 jaar een prima tijd hebben gehad bij opa en oma tijdens dat mijn ouders nog zonder ons op vakantie waren.
Je zal er niets van opgelopen hebben behalve het feit dat je nu dus dit als 'normaal ziet'. Ik zou mijn kind te veel missen en vind dat ik mijn kind in de steek laat omdat ik zo nodig kinderloos op vakantie moet. Ik ben niet kinderloos dus heb ik verantwoording die ik met veel liefde draag. Mijn zoontje praat nog over de leuke vakantie in turkije van afgelopen zomer. Hij was toen 2,5. Ik heb liever dat mijn zoon later zegt dat de vakantie's met ons zo leuk waren ipv van bij opa en oma. Ik zou het zelfs raar vinden hem ooit vakantie foto's te moeten laten zien waar hij niet bij was maar al wel geboren was.. Weekendje of kort tripje prima maar een complete zomervakantie.. nee echt niet.. maar ik ben benieuwd wat je zegt als je kleine straks geboren is! Of je het dan echt zo makkelijk los laat.. maar doe wat goed voelt, dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen wil niet zeggen dat jij zo moet zijn..
Handig zo'n baby tentje!! Ik zat al te bedenken hoe ik 2 campingbedjes in mn auto moest proppen En mn kids thuis laten???? Euuuuh No way..
Ik beval als het goed is in april en wij willen naar Italië gaan. Met onze dochter zijn we voor het eerst op vakantie geweest toen ze 3 maand oud was, maar dat was in een hotel waar ze een campingbedje hadden. met 7 maanden ook zomers weggeweest maar daar was ook een bedje aanwezig op de camping. Je zou ook als je de camping al weet, informeren of ze wellicht bedjes verhuren? Dat scheelt weer met bagage. Ikzelf werd ook tot mijn 4e gedumpt tijdens de wintersport maar meer omdat dat een "doe" vakantie was. In de zomer gingen we wel meteen mee. Of ze nou hier hun hun buikjes vol drinken en hun luier volpoepen of lekker in het zonnetje in het buiteland. Ik wist het wel
Het is ook voor iedereen een persoonlijke keuze om je kindje wel of niet mee te nemen. Maar jij volgt het voorbeeld dat jij altijd hebt gehad. Daar is opzich niets mis mee, maar eigenlijk weet je dus niet beter. Mijn ouders gingen nooit op vakantie, wij gaan elk jaar, meerdere keren, en vinden het heerlijk dat wij dit onze kinderen mee kunnen geven. Onze jongste is nu 3, en zal van zijn eerste vakantie zich niets meer kunnen herinneren. Maar de vakanties die daar op volgden, dat weet hij echt nog hoor, hij heeft met volle teugen genoten (en wij dus ook!) Misschien ontneem je jezelf, je partner en je kindje wel heel veel door hem of haar thuis te laten. Ik veroordeel je niet hoor, maar omdat jij dit vroeger zo ervaren hebt, wil dat niet zeggen dat je dat voorbeeld dan ook maar moet volgen, omdat je er niets van hebt overgehouden. Misschien geniet je juist met volle teugen als jullie kindje meegaat, en besef je dan pas, dat je vroeger iets gemist hebt. Als ik zie hoe wij genieten met onze 3 kinderen in de leeftijd van 3 tm 16 dan vind ik dat ik echt iets gemist heb met mijn ouders.
Ik zou je graag iets uit mijn eigen ervaring willen meegeven. Ik snap dat je met een hele jonge baby niet op vakantie zou gaan. Ik heb haar wel meegenomen en dat ging prima. Maar ik zou haast zeggen, wat onthoud je je kind. Wij passen onze vakantie aan op ons dochter en straks ook zoon. En we gaan meestal naar landal. Dochter weet zich van de vakanties dat ze 2 en 3 was nog alles te herinneren. Ze is door het dolle heen als we weer gaan. En ze heeft het geregeld over dingen die we daar hebben meegemaakt. Wat ik je dus wil zeggen is dat een kind onder de 4 heel erg kan genieten van een vakantie. Ze vinden het fantastisch! Natuurlijk is het je eigen beslissing en mening. Maar misschien geeft dit je een andere kijk op waarom mensen het wel doen. En je hoeft natuurlijk niet te doen wat je ouders altijd hebben gedaan
E=annick1984;17769423]Ik laat het maar bij het feit dat mijn vriend er gelukkig hetzelfde over denkt, en dat wij als baby/peuter/tot 4 jaar een prima tijd hebben gehad bij opa en oma tijdens dat mijn ouders nog zonder ons op vakantie waren.[/QUOTE] Tuurlijk, met opa en oma is het uiteraard altijd feest! Overigens, wat ik me ook bedenk, hoe doe je zoiets qua voeden? Wie heeft er zin om zo lang te kolven? 2/3 weken weg van mama, dan is de kan je de borstvoeding wel op je buik schrijven,ook qua flesgewenning. Alleen daarom was het voor mij geen optie geweest...