Dreumes nog steeds vrijwel elke nacht wakker!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Deemi, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deemi

Deemi Lid

14 mrt 2013
    22
    0
    0
    Onze lieve zoon, Keano, is vanaf zijn geboorte al een super makkelijk kind. Behalve met slapen... Hij is nu bijna 16 maanden oud en ik en mijn vriend zijn er helemaal klaar mee.
    Hij heeft tussen de 3 en 6 maanden van 7 tot 7 doorgeslapen, maar vanaf 6 maanden is het mis gegaan. Inslapen is bijna nooit een probleem, maar hij wordt wel bijna elke nacht wakker. Wij hebben hem een tijd lang met de kinderwagen in slaap gewiegd, maar hier zijn we mee gestopt omdat het te zwaar werd. Als hij nu wakker wordt geven we hem beneden een flesje water en dan leggen we hem op bed en blijven we naast zijn bedje zitten tot hij slaapt. Helaas duurt dit vaak 2 uur! Als we eerder weg gaan gaat hij huilen.. Het CB zegt dat we hem moeten laten huilen, maar dit gaat echt tegen mijn principes in... We hebben het geprobeerd door elke 10 minuten naar hem toe te gaan, maar hij wordt echt heel erg overstuur Hij gaat na een tijdje niet uit bed halen zo erg gillen (het klinkt alsof hij vermoord wordt)! Dit hebben we dus snel opgegeven. Is er iemand met de gouden tip?

2. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Ik heb de gouden tip: doorzetten!
    Mijn zoontje gilde het ook uit en ik dacht dat hij ergens last van had. Wij gingen dus ook naast hem zitten tot hij sliep.
    Nou dat duurde onwijs lang! En daarbij zat hij vrolijk te lachen en contact te maken met ons.
    Op een dag het gecontroleerd hullen toegepast en dat hielp hier perfect! Na 4 dagen was het over.
    Je moet echt doorzetten en steeds bij hem gaan kijken. Alleen de tijd die ertussen zit moet je steeds vergroten.
    Nu huilt hij vaak nog als hij moet slapen maar als ik dan max 2 keer bij hem ben geweest is het goed.
    Succes ermee want het is niet makkelijk!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    #3 suus1983, 28 mei 2015
    Laatst bewerkt: 28 mei 2015
    En ik kom met een tegenovergestelde tip. Mijn kinderen begonnen alledrie met doorslapen met 2 jaar. De jongste slaapt vanaf het begin af bij ons in bed en dat is heerlijk, hij voelt mijn aanwezigheid en slaapt vrijwel gelijk weer door. Een stuk minder vermoeiend (en zielig wat mij betreft) dan laten huilen.

Edit: en nu slapen de oudste 2 probleemloos in hun eigen bedje en de jongste gaat ook binnenkort over.

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik wou net zeggen, als hij stil is als je bij hem zit, zet je zijn bedje toch even bij jullie op de kamer? Dl is ook wel eens wakker snachts maar meestal slaap ik daar heerlijk doorheen :)

5. Deemi

Deemi Lid

14 mrt 2013
    22
    0
    0
    zijn bedje past helaas niet bij ons in de kamer en bij ons in bed hebben we geprobeerd, maar dat is meneer zijn favoriete speelplek!
    het moet dus echt in zijn eigen kamer, waardoor papa of mama 2 uur wakker naast zijn bedje zit. Het is elke nacht weer zo en we moeten allebei werken dus we willen er echt vanaf, maar laten huilen willen we voorkomen.

6. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Uhm niet echt bekend maar zit te denken... Heb je het idee dat hij ergens last van heeft? Een kennis had dit ook die heeft een paar nachten preventief pcm gegeven om te kijken of het ook pijn kon zijn. En het bleken de oren van het kleintje te zijn en na twee uur wakker was ze in de nacht zo moe dat ze ook net als in jouw verhaal in slaap viel als er iemand naast haar bedje lag. Na buisjes en neusamandelen eruit is het een zalig meisje en slaapt door.

Wat ik wil zeggen je moet dingen uitsluiten. Is hij vrolijk als je hem oppakt of moet je hem ook echt troosten (idee dat hij bij je wil zijn) ... ook zit er rond 14/15 maanden een grote sprong heb ik gehoord.

Sterkte..

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn tip zou ook zijn doorzetten,

Ware het niet dat onze dochter ook elke nacht wakker is, van 22.00 tot 00.00 en van 03.00 tot 06.00 en om half 7 moet ik eruit om de mezelf klaar te maken en het ontbijt voor de andere twee die naar school moeten,

Onze dochter hebben we van 8 maanden tot 13 maanden laten krijsen janken en schreeuwen zo sneu ! Maar ja advies van cb en huisarts was ook laat maar huilen,

En toen bleek ze oor ontsteking te hebben,en neusamandel ontsteking, en keel ontsteking, en astma,
    En dat heeft ze keer op keer op keer ....

Ze heeft buisjes, die zitten steeds verstopt waardoor ze elke week die dingen moet uit laten zuigen door de kno, en zelfs dan heeft ze een dag later het buisje weer vol troep,

Haar neusamandel is eruit, maar haar keel amandelen niet, die zijn nog continu ontstoken wat weer op haar oren slaat,

Zodra ze twee is ( over 4 maanden) gaan ze er eindelijk uit.

Mijn advies.... Kijk eerst of er niets medische is !! Ik heb zo enorme spijt dat wij haar drie maanden lang hebben laten krijsen ! We gingen er elke 5 a 10 minuten, maar wat ze nodig had was papa of mama die haar oppakte en haar troostte om niet alleen te zijn met de pijn,

Ik ben kapot,ik ben op, mijn man net zo, maar ze doet het niet extra.

8. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Dit bedoelde ik te zeggen, kijk eerst of er niks medisch aan de hand is. Eventueel hoor ik ook goede verhalen over een osteopaat. Kun je ook nog proberen. Ik ben zelf niet zo van het huilen..

9. Deemi

Deemi Lid

14 mrt 2013
    22
    0
    0
    Dat is zeker een goede tip! hij is niet aan het huilen als we naast zijn bedje zitten, maar het kan wel zijn dat hij laast heeft, hij piept ook vaak in zijn slaap. We willen deze week naar onze nieuwe HA (zijn nu aan het overstappen, omdat de vorige HA voor alles 1 oplossing had nl niks..) Ik hoop dat de nieuwe huisarts langs de vrolijkheid van Keano kijkt!

10. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Dat hoop ik ook voor je... hier ook een meisje wat blijft lachen als ze een dubbele oorontsteking heeft maar dan vooral in de nachten gaat spoken.

Je kan het altijd proberen voordat je andere dingen gaat proberen. En naar mijn weten kan een zetpil geen kwaad. Heb nog even snel een berichtje gestuurd. Zij deed dan voor dat ze naar bed bracht een zetpil en als ze in de nacht wakker werd dan nog eentje (wel 4 uur minimaal er tussen) en dan sliep ze vaak na een beetje drinken of even bij mama liggen zo verder.

Sterkte en hopelijk gaat het snel beter. Hoe gaan de slaapjes over dag eigenlijk?

11. Deemi

Deemi Lid

14 mrt 2013
    22
    0
    0
    Ja Keano is altijd vrolijk dus onze huidige HA zegt dan: "nou hij ziet er niet ziek uit". Hoop dat de nieuwe HA verder kijkt en misschien met iets anders komt!

Zetpil geven wij wel eens, maar hij valt er niet sneller door in slaap dus zijn we mee gestopt.

overdag doet hij 1 slaapje van half 11 tot 13.00 uur en soms 12.00 uur. hoe lang hij overdag slaapt maakt eigenlijk nooit verschil met de nacht. (alleen als hij te weinig slaapt overdag is hij wat onrustiger in de nacht)

12. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ik heb mn kinderen nooit laten huilen. Kinderen huilen niet voor niets, ze hebben dan papa of mama nodig.
    Dat ze daarna stil zijn, wil nog niet zeggen dat dan het probleem is opgelost. Ze hebben dan alleen geleerd dat huilen niet werkt, want er komt toch niemand.

Als hij niet op jullie kamer past, dan zou ik een matras op zijn kamer neerleggen. Als hij snacht wakker wordt kan 1 van jullie bij hem op de kamer gaan slapen.

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou toch even verder kijken, of je zijn bedje niet op een of andere manier dichterbij kan zetten. Of je slaapkamer verplaatsen (ik heb zelf tijdje in woonkamer geslapen, want slaap is voor mij heilig :) )

14. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Hier hetzelfde probleem, meneer heeft vanaf 9 maanden tot vorige week (16 maanden oud nu) elke nacht tussen ons in geslapen. Alle medische dingen uitgesloten. ( heb ook toen een topic geopend) . Wel goed inslapen maar elke avond rond 22.00/00.00 krijsend wakker worden.
    Konden het niet over ons hart verkrijgen om hem zo zielig en alleen in z'n bedje te laten huilen.
    Tot vorige week, we waren het gewoon zo zat dat we niet een avondje rustig met visite door konden brengen. Dus laten huilen (5 min) en even kijken en aai en kusje ( werd wel eerst erger als je weer wegging!)
    Nu huilt hij soms een keer een minuutje en daarna valt hij toch weer in slaap.
    Wel verschrikkelijk moeilijk als ik hem hoor huilen :( maar houdt moed,ik dacht het nooit zou lukken.
    Nu mis ik hem wel naast me in bed, erg hè? :D

15. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Misschien denk ik te makkelijk hoor, maar zou het niet zo kunnen zijn dat de 'tactiek' die jullie toepassen als hij wakker wordt niet de juiste is? Ik kan me zo voorstellen dat hij alleen maar meer wakker en alerter wordt zodra jullie hem mee naar beneden nemen. Hebben jullie weleens geprobeerd gewoon op zijn kamer te blijven als hij wakker wordt? Dus wel bij hem gaan kijken en naast hem zitten maar hem wel in bed te laten liggen en het kamertje donker te houden.

Wat betreft laten huilen.. ben ik ook op tegen als het gaat om hele jonge kindjes, maar jouw kindje is al wat ouder en het zou misschien goed kunmen dat dit gewoon een soort gewenning is.. zeker als hij het iedere nacht doet. Sluit me trouwens wel aan bij de reacties waarin wordt aangegeven uit te sluiten of er iets medisch aan de hand is.. dat is erg belangrijk!

Succes

16. Deemi

Deemi Lid

14 mrt 2013
    22
    0
    0
    Ja wij hebben wel eens geprobeerd om in zijn kamer te blijven, maar dan blijft hij ook kei hard huilen en een slokje water beneden helpt altijd om hem rustig te maken. Vannacht was het weer feest, van 00.00 uur tot 2.00 uur en daarna om 3.45 uur weer tot 4.15 uur. We hebben wel het idee dat hij pijn heeft, want hij kreunt in zijn slaap ook veel. We zijn er nog niet uit wat we gaan proberen, we gaan ook verhuizen ergens in juli t/m september dus we willen niet nu laten huilen en in het nieuwe huis weer opnieuw gebroken nachten.

17. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Blijkbaar heeft hij jullie aanwezigheid nog nodig. Ik zou eenmatras oid naast zijn bed leggen ( omdat je schrijft dat zijn bedje bij jullie geen optie is). Mijn dl ging pas doorslapen toen ze ruim 2 was. Nu is ze de 2,5 jr gepasseerd en slaapt meestal door, maar ook niet elke nacht. Ik vind een kindje alleen in bedje laten huilen echt not done...dus daar zou ik zelf nooit voor kiezen. Als ik verdrietig ben, vind ik het nl ook prettig dat er iemand is om mij te troosten...

18. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Als je denkt dat hij ergens pijn heeft, toch maar eens de huisarts aan de mouw trekken en hem na laten kijken. Zo zielig...

19. Deemi

Deemi Lid

14 mrt 2013
    22
    0
    0
    Dat staat ook op de planning, alleen we zijn nu aan het overschrijven dus ik wacht even een paar dagen tot ik naar de nieuwe HA kan.

20. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Wachten? Gelijk afspraak maken!

Deel Deze Pagina