Op 17w3d echo zei onze gynaecoloog te denken dat het een jongen was. Op 21w3d liet de baby echter niets zien door zijn/haar stuitligging. Onbewust zijn we rond de 20e week wel van onze zoon en onze Maxym gaan spreken. Als mijn buik heen en weer gaat of voor het slapengaan spreken we echter over 'hem'. Maar nu slaat de twijfel toe, een halve zwangerschap denk ik aan een jongen. Voor een meisje willen we de naam Myrthe, maar echt wel raar wanneer volgende week d'e gynaecoloog ons moest vertellen dat het een meisje is. Of nog erger: dat hij weer niks ziet... Hoe gaan jullie om met de geslachtstwijfel: ik vind het een ramp !!
Ik had al de hele zwangerschap heel sterk het gevoel dat het een meisje was. Toen we de 20weken echo hadden sloeg me wel even de angst om het hart. Ik dacht echt: wat nu als het een jongen blijkt te zijn?? Niet dat ik een jongen niet leuk zou vinden maar doordat je zo'n sterk gevoel hebt ben je helemaal voorbereid en ingesteld op een meisje, net als jij nu op een jongen. Tsja meid als het een meisje blijkt te zijn donder je even uit je 'droom' en moet je even omschakelen... Daar had ik me ook op voorbereid, achteraf gezien niet nodig: het is een meisje! Wel hoor ik heel vaak dat je voorgevoel klopt tijdens je zwangerschap over het geslacht, dus wie weet... Ik ben eens benieuwd, laat je wat weten??
Ik begrijp dat je nogmaals een echo krijgt? Die zou ik eerst afwachten. Wanneer tegen ons het geslacht van de beeb verteld wordt, laten wij nog een keer een pretecho maken, om er zeker van te zijn dat het echt klopt. Mocht het nu weer niet te zien zijn, misschien kun je dan een pretecho laten maken.
Nu is het bij ons in België zo dat ik elke 4 weken een echo krijg en deze op video wordt vastgelegd om mee naar huis te nemen ! Vanaf 32 weken is dit tweewekelijks, dus nog kansen genoeg om te piepen naar het geslacht. Toch lijken vier weken dan lang... Maar wie weet zit mn gevoel wel juist.
Wij hadden ook de 20weken echo gehad in het ziekenhuis. Daar zeiden ze voor 90% een meisje. Toch was ik toen ik voor de 3d/4d echo ging met 28 weken weer aan het twijfelen: stel.... Ondertussen was de baby zo groot, het was niet te ontkennen, een echte jongedame haha, maar toch was het een 'geruststelling' dat het 'nog steeds' een meisje was!
Mijn gevoel zij met zekerheid een Jongen, jongensnaam etc etc. was er helemaal uit voor mijn gevoel. Toen met de 20 weken echo een Meisje, het is de eerste, geen voorkeur, alleen ben nogal een tut, dus de kleertjes en zo voor een meid geweldig. Met 22 weken een pretecho weer een Meisje nu met 100000% zeker, dus toen ging ik voor, kleding, aankleding kamer etc etc. Me helemaal laten gaan, en er is eigenlijk niks meer neutraal. Het nu een volgende week een pretecho met 28 weken, als ze dan ineens zouden zeggen jongen, dan is het even slikken.....Al het roze en kast vol echte meidenkleertjes hmmm...wat een klucht zou het zijn... gr. cassandra
wij hadden al voordat ik zwanger was en voordat we bezig waren zwanger te raken al een jongensnaam, mijn gevoel zei op een of andere manier eenm meisje, maar het bleek toch een jongen haha, Mij maakt het absoluut niet uit wat het is, zolang er alles maar erop en eraan zit, en dat het uiteraard zo snel gelukt is, als ik zo rond lees, moet je blij zijn met hetgeen wat je hebt je hoort zo vaak dat het fout gaat of zolang duurt... ik ben dolblij met mijn wonderkereltje
1 ding hij heeft het 50% goed flauw he , ik zat niet met dat euvel ik heb nl een punctie laten doen waar uitkwam dat het een meisje was ook hier kunnen ze er fout mee zitten maar is de kans erg klein dat dat zo is en je raad het al het was een meisje hihihi maar kan je de onzekerheid die je nu hebt wel voorstellen het is en blijft afwachten meis tot het geboren is 50/50 zullen we maar zeggen of hij moet het heeeeeel goed kunnen zien en met een echo van ongeveer 25 weken kan je het goed zien met de pretecho van Caitlin zag je overduidelijk dat het een meiske was heb er zelfs een foto van , was niet te missen dus wie weet bij je aankomende echo ,dat je wat meer zekerheid krijgt ow en met geboorte van me oudste dochter was ik tot na de bevalling overtuigd dat het een knultje was tot me verloskunde zei leuk Deb het is een meid ?????? pardon hihihi
grappig, mijn schoonzus heeft heel de zwangerschap sterk het gevoel gehad dat het een meisje werd, en er kwam een jongetje. wij moeten nog even afwachten, en ik heb echt geen idee. in het begin dacht ik heel sterk een meisje, maar nu weet ik het niet meer. afwachten dus maar
Ik weet ook heeeeel zeker dat die van ons een jongen is.. heb het "geval" in 3d op de echo dvd staan.. kan echt niet duidelijker!
dat hebben wij dus ook, je kon er gewoon niet omheen haha... Ze wou daarna de voetjes goed in beeld brengen om foto te maken, maar meneer liet steeds zijn "geval" zien haha...
Op mijn 3d echo was heel duidelijk te zien dat het een meisje was....Ze zei: alles zit erop en eraan, behalve 1 ding, hahaha....Paar weken later de originele 20 weken echo gehad en daar zagen ze het ook.... Maak me dus weinig zorgen.... Knuf Juud
wij dachten ook dat het een meid werd, maar het wordt toch echt een jongen. Het was zo goed te zien op de 20-weken echo dat de gyn. dit echt met 100% kon geven hahaha. Wij vinden het gewoon belangrijk dat het gezond is.
Ik heb ook met de 3d echo gehoord wat we zouden krijgen en volgens die mevrouw was het voor haar zo goed als zeker dat we een meid kregen. Ik was hievan behoorlijk overdonderd, omdat ik dacht dat ik net als de rest van de familie allemaal hetzelfde geslacht zou krijgen (mijn moeder 3 meiden, mijn oma 3 meiden, mijn tante 3 zoons, mijn vriend komt uit een gezin met 2 zoons, zijn tante heeft 3 zoons ga zo maar door) En ik was helemaal in de wolken om te horen dat het een meisje was, toch heb ik de hele zwangerschap gedacht van: Stel je voor dat... Mijn argument was alleen: Als het nu nog blijkt dat het een jongetje is dan krijgt hij gewooon roze kleertjes aan hahaha en worden de eerstvolgende maten er wel weer op aan gepast!! Want hoe dan ook, je krijgt een kindje en of dit nu een jongetje of een meisje is, wat maakt het uit, je wist ook niet wat het werd toen je bezig was zwanger te worden, dus dan kan het NOOIT teleurstellend zijn toch?? Ik hoop voor jullie dat het gewoon een jongen is zoals jullie nu verwachten en dat je niet terug hoeft te schakelen naar een meisje op komst. Heel veel succes met wachten op deze beelden!! Liefs Carry
Hehe...bij mij zeiden ze in de 17de week toen ik een echo liet maken dat het een meisje was..toen ik met 23 weken weer een echo liet maken was het nog steeds een meisje..en bij een andere vrouw..dusseh..ik ben er vrij zeker van Sowiezo krijg ik volgende week nog een pret echo dus ben benieuwd wat zij gaat zeggen hahah Als het een jongen wordt is het natuurlijk geen punt.. zit alleen met een meisjes naam, en een meisjes bedje..qua kleding heb ik nog geen echt meisjes kleding..
En wij wilden, in uitzondering op de meesten , dus NIET weten wat het wordt en weten dat nu ook nog steeds niet. Ik heb er geen moment spijt van gehad. Ik denk zelf dat het een jongen wordt, mijn vriend denkt een meisje In ieder geval maakt het ons hélemaal niks uit wat het wordt, we vinden het allebei even leuk. Ik ben alleen maar heel nieuwsgierig nu en ook naar hoe het eruit ziet enzo, wil het zoooooo graag vasthouden nu!