Wanneer testen met twee verschillende data's voor vruchtbare datum's..!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Friesin, Oct 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    Hallo!

Rammelende eierstokken nog aan toe!!!!

Oke.. Mijn eerste pilloze dag begon op 25 mei 2012.
    Eerste cyclus duurde 30 dagen. Tweede cyclus 47 dagen. Derde cyclus 29 dagen. Mijn laatste cyclus hield maandag 17 september op.

Ik heb, bij het uitzoeken van mijn vruchtbare dagen, een gemiddelde gepakt van 30 dagen. Met deze uitkomst kwam ik op verschillende dagen uit, dat ik vruchtbaar was. Op de eerste site was ik van woensdag 26 september tot en met vrijdag 28 september(eiersprong) vruchtbaar. En op de tweede site van zaterdag 29 september tot en met 1 oktober(eiersprong).

Woensdagavond 26 september geklust en zondagochtend geklust.

Vanaf maandag 1 okt ongesteldheids krampen/steken.

Mijn vraag is: wanneer kan ik al testen aangezien de vruchtbaarheiddatums niet overeen komen:(??

Oehhhhh, een kleine beeb is zo welkom:D

Groetjes!!!!!

2. jenn88

jenn88 Niet meer actief

hoi, je heb ook je ei niet gevoeld een vqn die dagen??? ik zou gewoon 12a 14 dagen na 1 oktober aanhouden als dat lukt hihihi dan zit je wel goed denk ik suc 6 iig met afwachten

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,260
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik zou uitgaan van de kortste en de langste cyclus. Meestal is je eisprong ongeveer 14 dagen voor je volgende menstruatie. In jouw geval zou dat dus ergens tussen dag 15 (kortste cyclus) en 33 (langste cyclus) kunnen zijn. Ik zou dus ook pas testen als de periode van je langste cyclus voorbij is. Dus pas na 47 dagen. Veel vroeger testen heeft denk ik geen zin, omdat je dan toch blijft afvragen of je niet gewoon te vroeg was!

Tenzij je voor die tijd al symptomen hebt waardoor je sterk aan een zwangerschap denkt. Houdt er rekening mee dat je lijf je ook goed voor de gek kan houden! Maar als je al een paar dagen symptomen hebt, kan het toch wel prettig zijn om te testen zodat je wat meer zekerheid hebt. Het kan ook best zijn dat je prompt na een negatieve test ongesteld wordt, omdat je het onbewust tegenhield door de spanning!

Misschien is het met zo'n onregelmatige cyclus een idee om een tijdje te temperaturen of ovulatietesten te gebruiken. Niet alleen om voor die maanden je eisprong te bepalen, maar ook om meer inzicht in je lijf te krijgen. Doordat ik ooit twee maanden getemperatuurd heb, herken ik nu veel beter de signalen van mijn vruchtbare dagen. Misschien dat je toch een krampje gaat herkennen van een eisprong. Of dat je het beter kunt merken aan het slijm uit je vagina. (Lekkere praat hè. :))

Ik vind dat wel fijn om te weten, want ik heb ook een onregelmatige cyclus. Doordat ik die signalen nu herken, weet ik niet alleen wanneer we even een extra poging moeten doen maar ook wanneer ik ongeveer mijn menstruatie weer kan verwachten.

4. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    Bedankt voor jullie reactie!

Wist niet dat je je ei kan voelen.. hihi. Kun je nagaan hoe bekend ik er mee ben AHUM! Wat voel je dan precies?

Maar met ovaluatietesten en temperaturen kom ik er dus achter wanneer ik het meest vruchtbaar ben. Misschien tips qua merken?

Ik heb sinds vanochtend ook wat pukkeltjes in mijn nek. Loop al sinds een paar dagen regelmatig naar de wc om te plassen, pijn in mijn onderrug, rommelende buik en mijn buikkrampen zetten wel door

Het zou indd ook zo maar kunnen zijn dat mijn lichaam mij gigantisch voor de gek houdt, maar dat zie ik over twee weken dan wel.

Dank jullie wel :)

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,260
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik ben nu drie keer zwanger geweest en zeker de 3e keer had ik eigenlijk geen test meer nodig om het te weten. Blijkbaar zijn de symptomen bij mij wel steeds hetzelfde: het gevoel van een naderende menstruatie die na een paar dagen nog steeds niet gekomen is en boeren laten. ;) Andere vrouwen voelen het aan hun vollere borsten, zijn al misselijk etc. Maar die menstruatiekramp terwijl je maar niet ongesteld wordt, hoor en lees ik wel het meest. (Maar ja, er zijn ook vrouwen bij wie het wel vaker al een paar dagen van te voren rommelt, dus het hoeft niet altijd iets te zeggen.)

Wat betreft eisprong. Sommige vrouwen voelen het echt in de vorm van een plopje of steekje. Soms hebben ze halverwege de cyclus één of twee dagen buikpijn. Dat is dan -als je eenmaal weet wat het is- en vrij duidelijk signaal. Maar niet iedereen voelt dat hoor! Ik in ieder geval niet. Wat ik wel merk, is dat ik wat natter ben van onderen. Ik wist dat eigenlijk altijd al, dat ik rond de menstruatie wat droger ben en gedurende de cyclus wat meer slijm verlies. Maar nu ben ik me er meer van bewust en weet ik precies welke 'soort' slijm bij mijn vruchtbare dagen hoort. Even lekker plakkerig uitgedrukt: het lijkt dan een beetje op sperma. Wit, plakkerig en je kunt het tussen twee vingers als een soort draadje uit elkaar trekken. Het is dan ook duidelijk meer. Ook merk ik op die dagen dat ik meer 'zin' heb. Ik weet dan niet precies op welke dag ik mijn eisprong hebt. Het duurt meestal een paar dagen, maar op één daarvan springt dus mijn ei en in die dagen ervoor en één of twee erna ben je nog vruchtbaar. Overigens geldt dit slijm-verhaal voor veel vrouwen. Ik had er al vaker over gelezen en was me er al een beetje van bewust. Maar pas toen ik het echt twee maanden heel duidelijk koppelde aan mijn temperatuurgrafiekje, ging ik het bij mezelf goed herkennen.

Ik geloof dat er ook vrouwen zijn die bijvoorbeeld rond de eisprong wat last hebben van hun borsten.

In die testen ben ik niet thuis, nooit gebruikt, dus daarin kan ik je niet adviseren. Maar als je wilt gaan temperaturen EN goed Engels spreekt, kan ik je de site FertilityFriend aanraden. Daar krijg je een hele duidelijke uitleg over de temperatuurmethode. Je kunt daar ook je gegevens invullen. De site zet dit dan in een grafiek en laat ook zien wanneer je eisprong was. (Dit weet je bij deze methode altijd pas zeker een dag of twee erna! Net te laat dus voor die maand, maar het geeft je dus wel een hoop inzicht in je eigen lijf.) Je kunt er ook bijhouden wat voor soort slijm je hebt en nog andere dingen. (Stand van je baarmoedermond had er ook nog wat mee te maken geloof ik, maar dat heb ik nooit bijgehouden.)

Als je Engels niet zo goed is maar het temperaturen je wel wat lijkt, wil ik je ook wel een keer wat extra uitleg geven. Er zijn ook al veel topics over waar je de temperatuurkaartjes van anderen kunt bekijken. Dat maakt het straks voor jezelf makkelijker om die van jezelf te begrijpen.

6. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    Haha jeetje wat een verhaal! Echt super! Ben meteen een stuk wijzer. Ik had vaochtend een ijzersmaak in mijn mond. Mijn man heeft nog gegeken of er misschien bloed zat, maar nee.

De menstruatiepijnen houden aan. Ben benieuwd!! We wachten deze maand even af, en anders gaan we temperaturen!
    Nog bedankt voor de tip over het vloeien. Ik kan me namelijk herinneren, dat ik wel vaker dik en kleverige witte prut tegen kwam in mijn inlegkruisje.

7. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,260
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Dat is inderdaad iets om op te letten! Hou dat desnoods even een paar maanden bij in je agenda, en let dan vooral hoe lang het daarna duurt voordat je ongeseld wordt. Als er (ongeveer) twee weken tussen zit, dan is dat vrijwel zeker een teken van je vruchtbare dagen.

8. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    Wat zit het vrouwelijk lichaam toch mooi in elkaar :p.

Bedankt voor je tips. Ik hoop dat het raak is deze keer. En anders gaan we lekker door met klussen. Hihi

9. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    Haaaai!

Nog een vraagje. Bloed je altijd bij een innestelling?
    Heb nog steeds ongesteldheidskrampen. Het houdt maar aan!

Op de hoeveelste dag kun je gaan beginnen met temperaturen?

Groetjes!

Share This Page