Hoi hoi, Ik weet niet of ik mijn vraag ook hier mag stellen? Anders moet hij maar verplaatst worden. Het gaat over onze middelste zoon Yannick. Hij is 2 maart 3 jaar geworden. Sinds een paar weken eet hij heel wisselend. Van s'morgens helemaal niet, tot een paar hapjes of toch uiteindelijk alles. Varieert per dag. S'middags eet hij over het algemeen wel goed. Meestal 1 tot 2 boterhammen. 1 met vlees en 1 met zoet. S'avonds is het ook heel verschillend. Van een paar hapjes tot bijna alles op maar soms ook helemaal niks. Net zoals vandaag heeft hij niks van het avondeten gegeten en ook niks van het toetje. Hij heeft daarna ook niks anders gekregen. Verder eet hij graag fruit (1 a 2 stuks per dag) en drinkt genoeg. Krijgt meestal nog 2 a 3 tussendoortjes op een dag erbij. Nu onze vraag eigenlijk: hoe moeten wij hiermee omgaan? S'avonds krijgt hij niks anders. We geven we een toetje nog na ook al heeft hij niks gegeten om te zorgen dat hij toch wat binnenkrijgt. Doen we dat goed? S'morgens ben ik nu ermee begonnen om hem aan tafel te laten zitten totdat hij in ieder geval een halve boterham op heeft, liefst natuurlijk alles. Zijn grote broer mag gaan spelen als hij klaar is maar hij niet. Als hij op een gegeven moment zijn boterham nog niet op heeft vraag ik of hij kleine stukjes wil en meestal wil hij dat wel en dan eet hij meestal wel alles op. Maar soms ook niet. Hij kan goed hlave boterhammen eten of zo uit het vuistje eten. Maar op een gegeven moment moet ik hem toch naar de oppas of de oudste naar school brengen dus moet ik hem uiteindelijk wel mee nemen. Ik weet ook niet goed of we het zo goed doen? Mijn moeder ging hem altijd voeren als hij niet wilde eten. Wij zeiden al moet je eigenlijk niet doen, maar ja als hij dan wel eet. Ik wil hem eigenlijk leren dat hij wel moet eten en niet zijn zin krijgt om toch eerder te spelen enzo. Maar weet ook dat hij zelf aan geeft hoeveel hij wil. Maar als dat helemaal niks is lijkt me dat ook niet goed. Dus wat moeten we hiermee? En sorry voor het lange verhaal. Groetjes MamavanJordy
Hoi, Ik denk dat je het prima aanpakt hoor, niet te veel strijd aan tafel is belangrijk. Het kan geen kwaad om alsnog een toetje aan te bieden na de maaltijd. Vaak is het een tijdelijk probleem wat je heel veel ziet in deze leeftijd. Groetjes Eveline