op verzoek: een kinderboekentopic

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Saskia78, 24 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja die bij onze school... Is open van 14.00 tot 17.00 elke dag..
    En op zaterdag 2 uurtjes in de ochtend.
    Vandaar dat we meestal door gaan uit school en anders... Naar de andere bieb fietsen.
    Die is 5 dagen in de week open van 10 tot 20 geloof ik.
    En in het weekend tot 17 ofzo.
    En niet onbelangrijk.. Als ze dicht zijn kun je WEL je boeken gewoon inleveren.

Maar ben het wel eens dat het erg lang duurt altijd.
    Breng ook altijd boeken waarvan ik in de app zie dat ze gereserveerd zijn.. Gewoon even snel terug als ze uit zijn.
    Scheelt weer wachten voor de volgende.
    (Die boomhut-boeken waren vaak na 1 dag al uit.. En zijn onwijs geliefd op het moment... Dus dan vind ik het ook zo sneu om die gewoon 3 weken stof te laten happen op de kast terwijl een ander er op zit te wachten.)

2. veense

veense Niet meer actief

Dat is hier ook het probleem... ;) Maar ik heb er ook nog 1 van 4 maanden, misschien dat ik het voor hem nog wel red...

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.166
    8.893
    113
    Hier is ie vier doordeweekse middagen (van 13.00u tot 17.00u) open...vind dat echt heel weinig...voor de avonden en weekenden moeten we echt een behoorlijk eind weg zijn...

4. veense

veense Niet meer actief

Wij hebben overigens geen abonnement op de bieb. Er is hier wel een vrij grote bieb, maar heb geen zin om parkeergeld te betalen om vervolgens vieze boeken uit te kunnen zoeken. Boetebeleid is me ook veel te streng en ik ben erg chaotisch ;) Ging zelf wel minstens 3 x per week naar de bieb. Wij kopen alles wat ze leuk vindt, en eigenlijk alles wordt meer dan 1 x gelezen. Ik heb zelf geschiedenis en journalistiek gestudeerd en een brede interesse dus heel veel informatieve boeken staan hier ook gewoon op de boekenplank

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Gefeliciteerd met jullie meisje! Een hele fijne dag vandaag :)

Boek zet ik meteen op het lijstje voor 5 december voor onze dochter: ziet er top uit!

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

dankje Abri!

er is ook een variant over enkel Nederland..
    ook tof!

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.166
    8.893
    113
    Even gemist dat ze vandaag jarig is. :eek: Gefeliciteerd!

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als ze de Penny leuk vindt, vindt ze de Bianca reeks van Yvonne Bril misschien ook wel leuk! Gaat ook over paarden en maneges enzo :)

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    Saskia; hartelijk gefeliciteerd met je dochter!
    (werden jullie echt weg gestuurd?:) )

10. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Voorlezen doen we eigenlijk niet meer voor de oudste. Maar wanneer we voorlezen voor haar zusje, komt ze er soms gezellig bijzitten. De verhalen zijn voor haar vaak ook pure nostalgie.

We laten haar vrij in wat ze leesr, maar informeren haar wel vooraf. Ze wist dat Harry Potter heavy is, maar dat vond ze geen probleem. Ze begon erin toen ze 6 was en heeft eerst de 3 eerste boeken vrij snel na elkaar uitgelezen. Na een pauze van enkele weken heeft ze vervolgens de rest van de reeks uitgelezen en dat ging goed. Ze is heel nuchter, en praat veel en vlot over wat ze leest, en wat haar bezig houdt. Ik merk her meteen als ze ergens mee worstelt en dan praten we erover.

11. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.103
    3.491
    113
    Dan is ponyclub de bokkesprong of Romana en ragebol ook leuk. Zijn die er nog?
    Die las ik zelf vroeger heeeeel veel. Is dacht ik nog ietsje makkelijker qua verhaallijn dan de boeken van Bianca.

En in de zelfde leeftijdscategorie de boeken van Floortje, of de serie Cindy ziet ballet wel zitten. Gaat dan niet over paarden, maar zijn wel leuk.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.166
    8.893
    113
    Floortje en Cindy had ik nog van vroeger, ik dacht de Bokkesprong ook, maar die kan ik niet keer vinden...maar Floortje en Cindy trekken haar niet echt. Ze is in allebei wel begonnen, maar pakt de avond erna dan toch weer de Penny. Bianca ga ik ook zeker proberen!Bedankt voor de tip!

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.166
    8.893
    113
    En mbt voorlezen: dat doe ik iedere avond. Even een momentje samen, heerlijk. (y) Soms leest zij mij daarna nog even voor. :D En daarna leest ze zelf nog een tijdje verder (in hetzelfde of een ander boek, wat ze zelf wil).

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vond floortje vroeger ook niet zo leuk eigenlijk :) De drieling wel, dat is ook een serie boeken door Trix van Brussel.

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn oudste is bijna 7 en leest op M3/E3 niveau in het Nederlands. Zijn er ook series op M4/E4 niveau die ik eventueel al kan aanschaffen? Ik woon niet in Nederland. Of beginnen de series later?

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Oh de drieling, die ken ik inderdaad ook nog wel! Ach, ik verslond alles haha. In groep 6 las ik alleen op de wereld en een jaar later de hut van oom tom (de volwassen versies): ben nog steeds een boeken-gek :)

17. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Er bestaan zeker series op dat niveau. Een hele leuke is de reeks van Spik en Spek (Marc De Bel), of de Kippetjes (Thea Dubbelaar). Ook leuk vonden wij Heksje Lilly (misschien wel meer voor meisjes?). En de makkelijkste boekjes van Dolfje Weerwolfje komen dan stilaan ook in aanmerking.

Deel Deze Pagina