fulltime kolf ervaring

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tweety, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hallo meiden,

ik ben nu een kleine 4 weken aan het kolven mijn productie hangt rond de 70 a 80 cc van 2 borsten totaal. ik lees op verschillende sites dat meiden 120 makkelijk uit 2 borsten halen. hoe? ben benieuwd naar ervaringen van andere mama's die kolven.

ik kolf trouwens full time omdat mijn zoontje in het zh ligt.

2. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Hoi Tweety,

Wat vervelend dat je zoontje in het ziekenhuis ligt :(
    Ik kolf niet fulltime,maar ik weet dat ik toen ook wel meer kolfde,maar ik had toen al een overproduktie.

Wat voor kolf gebruik je?
    Handmatig of elektrisch of mischien wel dubbel?
    En krijg je makkelijk een toeschietreflex?

3. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Ik kolf ook fulltime en zie dat jouw kleintje bijna even oud is.
    het wisselt wel eens bij mij, soms valt het wat terug en soms schiet het eruit. Maar ik kolf nu uit twee borsten 5 x per dag zo'n 170 cc
    probeer anders iets vaker per dag te kolven op het wat meer op gang te krijgen, later zal je zien dat je ook meer melk gaat aanmaken.
    De ene borst geeft ook soms meer dan de ander.
    ik gebruik 2 handmatige kolven en doe er 10 min over. soms helpt het ook om iets langer doortekolven zodat je die vette achtermelk ook meekolft.

succes

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik heb met de medela sympony gekolft en nu heb ik een handkolf van avent gekocht kolf met beide hetzelfde. ik kolf nu 6x per dag. als ik in het zh ben heb ik nog steeds de sympony tot mijn beschikking en thuis nog tot maandag heb hem gehuurd. ben nu aan het oefenen met de handkolf van avent en het gaat me niet verkeerd af. alleen de productie is een beetje matig vind ik. mijn trf verschilt ook heb de neusspray ook in huis gebruik hem af en toe. wie weet of je eten en drinken nog invloed heeft op de productie.

5. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier ook niet zo'n geweldig hoge productie hoor. Ik kolf nu 4 dagen in de week. 's Ochtends best veel omdat dan 1 borst de hele nacht niet hoefde 180 uit 2 borsten. De rest van de dag tussen de 70 en 100 uit 2 borsten. Mijn kleintje is nu 4 maanden.

Over eten heb ik geen idee. Ik heb er nog nooit echt op gelet of het verschilt.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vraag me idd ook af hoe meiden zoveel melk uit hun borsten krijgen. Heb hier nu 2x gekolfd omdat ik bv. net even weg moet rond etenstijd. dan kan mannetje dus een fles geven met bv.
    Maar ik ben 20 min. bezig en haal dan met heel veel moeite 100 cc uit 2 borsten. Bij sommige meiden blijkt de melk er met golven uit te komen,maar moet er hier echt heel veel moeite voor doen. ga dan ook twijfelen of hij aan de borst wel genoeg binnen krijgt. ( heb trouwens een hand kolf van Avent )

7. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ik kolf tussen de voedingen door omdat ons kleintje nog bijgevoed moet worden. Ik zit in de ochtend op 120 cc en verdag 80 tot 100.
    ik gebruik de electrische advent kolf. echt geweldig, want je kan m eerst op snel zetten tot de melk toe schiet, om m vervolgens op langzaam te zetten, zoals je kindje dat dus ook zal doen.
    Om je productie te verhogen zou je iets vaker kunnen gaan kolven, maar er is ook een schamatje, dacht 7 min, 5 min. 3 min.
    wat ook nog wil helpen voor thuis is kijken naar een foto of filmpje. daar reageert je lichaam ook op,

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @kaatje ik heb ook nu sinds gisteren de handkolf van avent hen ook een elec. van meleda en kolf precies dezelfde hoeveel heden.

9. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Ik kolf fulltime omdat mijn zoontje het vertikt om aan de borst te drinken en ik het vertik om op kv over te stappen.
    Ik kolf na elke fles die Colin krijgt, op moment dus zo een 5 tot 6 keer per dag. En ik haal rond de 150 tot 180 cc uit beide borsten. Dat is dus precies voldoende voor zijn volgende fles.
    Er was een periode dat ik per dag 300 cc moest invriezen omdat mijn borsten steeds zo snel weer vol waren. Maar nu hebben we gelukkig een goede balance van voeden en kolfen bereikt.

Wat je nooit mag vergeten om je productie op peil te houden is drinken, drinken en nog eens drinken. Niet voldoende drinken is funest.

10. DD83

DD83 Lid

27 feb 2007
    17
    0
    0
    Leuk om te lezen dat er toch nog meer dames zijn die full-time kolven.

Ik ben zelf ook gaan kolven omdat me kleine meid niet wilde toehapen. Ik kolf om de drie uur 300 cc :oops: . Maar in het begin was het wel 500 cc in een keer. Hield na 20 minuten maar op met kolven. haha.

11. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    jeetje ik kan er alleen maar van dromen van die aatal cc pfff. ik ben blij als ik 80 cc uit beide kan krijgen smorgens loop ik te juichen als ik op 120 uit kom. 300 in mij dreames haha. geloof dat ik maar een infuusje met water aan ga leggen misschien helpt dat voor de productie hihi.

12. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    :confused: Jammer dat je het overschot niet aan Campina of Friesche Vlag kan verkopen :)

Ik ben wel blij te horen dat er nog meer mama's zijn die fulltime kolven omdat hun kindjes ook niet willen/kunnen toehappen. Het is een hele opgave, maar als ik zie hoe goed mijn knul ervan groeit dan ben ik zó trots :D

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik kolf nu iedere dag een flesje af zodat ik zeker weet dat Levi 1x per dag een goede voeding binnen krijgt, die geeft mannetje dan zodat ik heel even rust heb ( hij wil op het moment ieder anderhalf uur aan de borst ) Had vanochtend binnen 5 min. 100 cc uit één borst.. :confused:

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    het scheelt ook wel of je je kleintje bij je hebt of niet. ik les veel verhalen van mama's die kolven die veel meer kolven dan ik die het kindje gewoon thuis hebben. merk als ik kolf bij me zoontje in de buurt dat ik ook wat meer heb dan dat ik thuis kolf. misschien mogen we dezer week starten met aanleggen 1 of 2x per dag dat brengt ook de productie omhoog heb ik gehoord dus wie weet.

15. DD83

DD83 Lid

27 feb 2007
    17
    0
    0
    Zo denk ik er ook over. Het is best een opgave maar echt wel de moeite waard. Wij hebben een heel tevreden meisje dat al ruim vijf weken doorslaapt van 10 tot 7. Prima toch zo?

16. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    ik vraag me af of het echt zo is dat je veel moet drinken ? ik heb ook moeite met mn productie omhoog te krijgen, heb steeds ongeveer 50cc maar, Zorina drinkt ook zelf aan de borst en dan krijgt ze wel wat meer volgens mij :(:

hopelijk mag je zoontje snel naar huis Tweety?

17. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    je moet inderdaad echt veel drinken. ik kolf ook snachts helaas en heb dat ene flesje water naast mij bed en die gaat elke keer bijna op.

18. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hoeveel drink je dan per 24 uur? ik ben al niet zo'n drinker dus waarschijnlijk zal de productie daarom niet zo hoog zijn en ook het feit dat mijn ventje in het zh ligt. nog een paar weekjes dan mag ie naar huis hoelang precies is nog de grote vraag.

19. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik drink minimaal 2 liter water per dag en daar komt nog thee bovenop. Daarbij kunnen cashewnoten (of andere noten) je productie omhoog krijgen of borstvoedingsthee. Het is niet lekker maar het helpt wel.

Ik heb ook een maand of 2/3 fulltime moeten kolven i.v.m. ernstige reflux van Luuk en ik kolfde op een gegeven moment 190cc per borst. Als ik nu kolf is dat meestal tussen de 100cc en 150cc per borst. Ik heb heel lang een overproductie gehad maar het is nu alweer een hele tijd keurig in balans.

20. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ja die bv thee is niet te pruimen blee heb het 3 dagen gedronken maar merkte geen verschil en werd er niet vrolijker van moest hem kokkend opdrinken dus ben ik mee gestopt stress is ook niet goed en dat kreeg ik al als ik eraan dacht. we zien het wel hoe het gaat lopen morgen mag ie voor het eerst aan de borst kijken of ie het kan. dan zal het 1xpd worden.

Deel Deze Pagina