Dag allemaal, Nou ik weet niet zo goed meer wat ik van de vk moet verwachten.. ik ben nu onderhand bijna 38 weken en ik heb nog helemaal niets van de vk gehoord over de bevalling etc.. Ik kom daar en ze voelt en vraagt hoe ik me voel en thats it! Is dit bij iedereen zo of ben ik ongeduldig? Er moet er toch wel wat meer gebeuren dan dit? ik heb ergens gelezen dat je vanaf 36 weken het toch wel over de bevalling moet gaan hebben.. Ik zit er nou al een week mee omdat het nu wel erg dichtbij komt, wie kan mij een antwoord geven??
Nou dan ga je zelf toch vragen???? Misschien gaat je VK er wel van uit dat je dat soort dingen wel hoort bij de zwangerschapscursus.
Hier is een informatieavond geweest rond de 36 weken. De keer erna vroegen ze of ik nog vragen had en vanaf toen vroegen ze dat iedere keer... Ik zou gewoon als ik jou was het zelf eens aankaarten als je nog vragen hebt!
Ik heb afgelopen week ook wel zelf dingen gevraagd bij mijn bezoek maar lijkt mij dat ik ook veel dingen nog niet weet wat zij me hoort te vertellen.. Ik ga het bij mijn eerst volgende bezoek even aankaarten , raak er nu wel een beetje zenuwachtig van..
Ik heb zelfs al met 34 weken een gesprek op het ziekenhuis (loop bij de gyn) om de bevalling te bespreken... Ik zou er gewoon zelf om vragen.
Je kan dan toch zelf vragen "wanneer moet ik bellen als de bevalling begonnen is" of hoe gaat het de laatste weken?
Gewoon zelf aankaarten hoor, maar vind het wel vreemd dat je geen info van je vk krijgt. Hier kreeg ik precies te horen wat ik moest doen toen ik aan het begin van mijn bevalling stond van Justin en Samira
ben blij dat toch iemand het vreemd vind ! bedankt voor de reacties ik ga het gelijk a.s woensdag (afspraak) het erover hebben met de vk.
Als ik jou was zal ik zelf wat vragen gaan stellen!! Ik heb ook een info-avond gehad, niet dat ik er veel aan had... Maar toch! Misschien toch een idee om een boek te gaan lezen ? Zijn er zat over bevallingen.... Succes en komt vast allemaal goed..
Ik vind het ook erg vreemd dat je nog geen info hebt gekregen van je vk. Loop zelf bij de gyn deze heeft me al duidelijke instructies gegeven vanaf de 20 weken. Wanneer moet ik bellen of langskomen. Daar zit nl ook een verschil in tot de 37 weken. En iedere keer vraagt ze me of ik nog vragen heb en neemt ze nog een keer door wanneer ik me moet melden. Geeft een erg prettig gevoel en werkt erg drempelverlagend. Zou zeker de volgende keer vragen. Schrijf desnoods je vragen vooraf op papier. Vaak vergeet je je vragen als het moment daar is om ze te stellen. Het is nl wel erg belangrijk dat je weet wanneer je wat moet doen. Succes
Nou ik erover nadenk heb ik eigenlijk alle info bij de info-avond van de VK praktijk gehad. Bij de afspraken zelfs is het meestal "Hoe gaat het nou? Beweegt ie goed?" etc. Zo ben ik er ook achter gekomen dat ze graag hebben dat je bevallingsplan met hun bespreekt en dat dan een afspraak vantevoren aangeeft zodat ze er rekening mee houden. Maar in die 10 minuutjes elke 2 weken hebben ze bij mij ook nog niks gezegd
mijn vk heeft het daar ook nooit over gehad, zou eigenlijk ook niet weten waarom. Snap eigenlijk het nut van al die bevallingsplannen ook niet. Je weet toch van te voren nooit hoe iets gaat. Wij hebben op een gegeven moment de vk gebeld die even kwam kijken, verwachtte toen nog wel een dag kwijt te zijn. Werkelijkheid was dat ik 2,5 uur later al een kindje in mn armen had...nou daar kan geen bevallingsplan tegen op.
ben het met je eens over dat bevallingsplan! Dat vind ik nou zo doelloos!!! Hoe kan je nou een plan maken als je totaal niet weet wat je te wachten staat??? Alhoewel het met een tweede misschien anders is als je daar een nare ervaring mee hebt gehad. Dat je bijv. kan aangeven wat je iig niet wil ofzo...
misschien, maar dan nog gaat het zoals het gaat. Mocht een vk of gyn een beslissing maken waar je het niet meer eens bent, moet je er maar vanuit gaan dat het in jouw belang en dat van je kindje is. Maar misschien ben ik daar wel veel te nuchter in...ik ben niet zo moeilijk. Lees in het hoekje kraamtijd ook verhalen van mensen die zich om het minste druk maken vooraf...ik zie het allemaal wel, bij ons is ook alles goed gekomen.
Als het je eerste kind is is het wel erg prettig om te weten wat je een beetje kunt verwachten en wanneer je aan de bel moet trekken. Natuurlijk kan alles anders lopen. Maar beter wel geinformeerd dan niet, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Je kunt alleen afwachten hoe het bij jou gaat verlopen.
Erg bedankt voor de reacties! Het is inderdaad mijn eerste kindje, Ik zal bij de vk a.s week vragen wat ik moet weten. Ik begrijp dat het niet vanzelfsprekend is dat alles Besproken wordt. Bedankt!
hier krijgje gewoon info op papier van de vk over wanneer je moet bellen etc.dus zou gewoon bellen en vragen als he tje dwars zit.het kan elk moment beginnen en je weet niks dus gewoon je zorgenbespreken
Hier heb je rond de 35 weken een extra lange afspraak, dan nemen ze met je door wanneer je moet bellen, en de andere procedures etc