Reclames op tv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door maartje84, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.448
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mn meisje is inmiddels 10 maanden. Ze geniet nog volop van mijn melk. Heerlijk momenten zijn het. 's Ochtends heerlijk wakker worden door beide borsten leeg te drinken, samen in het grote bed terwijl papa gaat douchen. Samen nog een keer in slaap dommelen...

En tussendoor een slok, en tussendoor nog een slok. En soms nog een keer, en soms nog een keer. En dan 's avonds voor het slapen gaan mag ze uiteraard ook nog een keer flink drinken.

Ik weet vanmezelf dat ik het heel goed doe en dat ik trots mag zijn. En dat ben ik! :D
    En ik hoop het ook nog na haar eerste jaar te kunnen geven!! :D

Alleen laatst zag ik een reclame op tv. Tis maar goed dat ik behoorlijk zeker van mn zaak ben en weet dat niets kunstmatigs in elkaar geknutseld net zo goed is als mijn melk. Maar mijn lieve hemel: ik zou na de reclame van Nutrilon bijna denken dat ik mn kind geweld aan doe dat ik niet dat product koop!! TV-spot Nutrilon Groeimelk - YouTube

Ik weet niet wat ik precies met dit topic wil, maar ik zat met mn oren te klapperen dat deze reclame door de reclame code commissie is gekomen. Een beetje onzekere mama koopt zich ongetwijfeld scheel aan dit product om maar geen ontaarde moeder te zullen zijn. Zo jammer.
    Dus dat.

;)

Ben ik die irritatie weer ff kwijt.
    Herkenbaar voor anderen over deze reclame?

2. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
  3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #3 dirksmama, 8 mei 2012
    Laatst bewerkt: 9 mei 2012
    Eerlijk gezegd snap ik al die reclames met blauw gloeiende kinderen niet zo hoor...op mij komt het over of die kinderen radioactief besmet zijn. Wie wil er nou een stralend kind?

Ze zeggen het nu net een beetje anders. De werking van hun 'immunofortis' is namelijk helemaal niet wetenschappelojk bewezen, daarom zijn ze door Europa op de vingers getikt. Nu zeggen ze dus niet meer dat het immuunsysteem versterkt wordt door immunofortis (gewoon vezels! Niets bijzonders!), maar dat hun kunstvoeding speciale vitamines bevat die bijdragen aan een gezond immuunsysteem. Haha dat slaat dus echt nergens op! Ontleed de tekst en je ziet dat er niets gezegd en veel gesuggereerd wordt.
    Wat is er speciaal aan de vitamines in dreumesmelk? Gewoon vitamine D, en vitamine is vitamine, speciale vitamines bestaan niet...

Wat ontzettend jammer dat zoveel mensen in die onzin trappen.

4. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Uuum haha.

Nee belachelijke reclame maar dat heeft nutrilon al jaren toch? Maar dit slaat het TOT nu toe.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja deze reclame is in veel opzichten fout. Ongegronde gezondheidsclaims en een kdv-leidster die eerder de uitstraling van een arts of verpleegkundige heeft. Zie je het al voor je, zo doen kdv-leidsters in real life toch helemaal niet?

Tja, dat immuunsysteem...reden te meer om die troep niet te kopen en gewoon zelf te voeden...

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De link naar youtube is so wie so interessant, je ziet allerlei Nutrilon reclames uit andere landen, stikvol met overtredingen van de WHO-code...aanprijzen door mensen in witte jassen, dubieuze gezondheidsclaims...Nutricia zet zich op YouTube wel goed te koop...

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Oh ik erger me ook altijd aan die reclame! En dat grafiekje ook met die drie grote kruizen, waar slaat dat op?! :D Ik mute die reclame altijd, anders erger ik me veel te erg ;)

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Moet zeggen dat ik het ook een vreselijke reclame vind (al gebruiken wij wel nutrilon, maar gelukkig hier geen radioactief stralende kinderen hoor :p), sowieso alle nutrilon/olvarit/etc reclames geloof ik.

Die grafiek is inderdaad erg vaag, maar de kruizen staan iig voor de leeftijd en daar tegenover het percentage van het volwassen niveau. Aan die kruizen kan je dus zien hoe het immuunsysteem zich ontwikkeld heeft, uiteraard door het gebruik van de nutrilon :p.

Overigens een tijdje geleden op het cb had ik wat papieren gevraagd voor een kennis en daar zat een friso boekje bij dat volgens mij niet voor mij bestemd was maar voor het cb, dat vond ik vooral vreemd ook :p maar dat is weer iets heel anders kwa reclame :).

Liefs Hanneke.

9. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Hier nog een. Kreeg een paar maanden terug een best wel lachwekkende vraag/opmerking. Buurvrouw vroeg verbaasd waarom ik nog steeds bv gaf? Want 'dat hoeft niet hoor, wij hebben gelijk nutrilon gegeven en dat is heel erg goed, daar zit gewoon alles in!'.

;)

10. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    verschrikkelijk... wordt steeds blijer dat ik niet of nauwelijks tv kijk! Sowieso reclames in eht algemeen! Maar deze is wel heel erg inderdaad! Nee hoor, langleve uitzending gemist, en downloads!!

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :$ Die is wel heel erg zeg, blijkt maar weer dat sommige mensen gewoon echt niet meer beter weten.
    Maar ergens vind ik hem ook grappig :).

12. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Zo kijk jij ertegenaan maar besef je wel dat er genoeg mensen zijn die geen bv kunnen geven en dus wel kv moeten geven???

13. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Weet je waar ik altijd zo moe van word, dat gezeik over dat BV zooooooooo veel beter is dan KV ... ;)

Wat een gelul zeg..

Ik heb liever een gezond, vrolijk, radioactief kindje ( om even in de woorden van dirksmama te blijven ) dan een kindje wat ongelukkig is omdat hij zo weinig BV binnen krijgt..

Ik ben trots op mijn flessen kinderen.

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ondanks dat ook ik KV geef vind ik die reclame verschrikkelijk!!\

Je krijgt geen beter immuunsysteem van wat voor soort melk dan ook!

15. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Maar daar hebben we die idiote reclames toch niet voor nodig?
    Of vod jij het wel een leuke reclame? ;)

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Uhm dit gaat over kindjes tot 3 jaar!
    Niet over babytjes tot 1 jaar.
    In de reclame word ook nooit gezegd dat je een baby aan de kunstvoeding moet zetten, er word met geen woord gerept over borstvoeding of dat dit beter zou zijn dan bv. Wat is het probleem?

Ik denk dat er wel een punt in zit. Er is maar een klein percentage moeders die echt zo lang doorvoeden dus waarom zou het slecht zijn om je kind tot z'n 3e zo nu en dan wat melk speciaal voor kinderen te geven ipv gewone melk? gewoon wat extra's wat ze in de babyvoeding/opvolgmelk ook krijgen.

En bovendien: Als iemand het gevoel krijgt dat ze haar kind tekort doet door zo'n reclame dan is dat alleen maar een teken van eigen onzekerheid als moeder en zwakte voor reclames en andermans meningen.

17. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Reclame's zijn nooit leuk en slaan vaak nergens op....maar dat geld niet alleen voor een nutrilon reclame wat denk je van die anti rimpel creme reclame's, schoonmaakreclames (1 keer een doek eroverheen en schoon) en zo kan je wel even doorgaan....

Kijk als je geen bv hebt wil je het beste voor je kind...en daar speelt nutrilon op een commerciele wijze op in....

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Bovendien beseffen we toch wel dat het gros van alle reclames bullshit is!?
    Mijn man gebruikt ook wel eens AXE, maar daar komen echt geen vrouwen van uit de lucht vallen hoor!?

19. Triskele

Triskele Niet meer actief

mee eens

Ik vind het wel een domme reclame maar meer omdat ik het dom vind om nog van die dure poedermelk te kopen als je kindje ouder is als 1 jaar het is gewoon niet nodig (even bijzondere situaties buiten beschouwing gelaten) na 9 maanden kan je gewoon met normale melk beginnen al die flesvoeding voor boven 1 jaar vind ik geldtrekkerij, men koopt een beker en een pak melk en dat volstaat prima, ik snap at moeilijke gedoe niet zo...

Als je bv wilt geven ook prima, fijn dat het allemaal lukt, prima toch? altijd die onzekerheden zo mee laten spelen , sta gewoon achter iets wat je doet en trek je van anderen niets aan...

20. Triskele

Triskele Niet meer actief

Mijn man droomt er nog elke dag van maar helaas alleen ik val maar steeds voor hem haha

Deel Deze Pagina