Ervaringen medela swing borstkolf

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door rebekka84, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hallo,

Graag hoor ik jullie ervaringen over de medela swing. Zowel positief als negatief. Ik wil een borstkolf halen en overweeg om deze te nemen. Mij lijkt het wel een nadeel dat je alleen enkelzijdig kan kolven omdat het meer tijd gaat kosten.

De medela symphony vind ik op lange termijn te duur en ik vond de medela pump in style advanced teveel geluid maken, dus deze heb ik mijn vorige zwangerschap weer verkocht.

Alvast bedankt.

2. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Ik heb de symphony in het ziekenhuis gebruikt. Op zich een hele fijne kolf, maar hij maakt ook redelijk veel geluid.
    Ik heb zelf de freestyle aangeschaft. Deze is draadloos, dubbel, en maakt weinig geluid vind ik.
    Ik vind het een superkolf! Hij is wel prijsig helaas...
    Maar het is zó fijn dat ie draadloos is!

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb 2weken geleden de freestyle aangeschaft, duur, maar 200% waar voor je geld. Heel klein, oplaadbaar en niet heel veel lawaai!

Ik ben nu op mijn werk in 7-8 minuten klaar met kolven!

4. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik heb nog even verder gezocht en de freestylekolf wordt het. De goedkoopste die ik kon vinden staat hier: Borstvoedingscentrum Schermer - Alles over en voor borstvoeding.
    Lijkt me voor de lange termijn toch wel erg fijn om dubbelzijdig te kunnen kolven. Dat draadloze lijkt me ook erg handig. Bedankt voor de reacties, heb m'n keus gemaakt.

5. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik gebruik de medela swing en ben hier zeer tevreden over. Binnen een 20minuten ben ik klaar met kolfen. ik heb 'm voor 119euro.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Goede keus! Ik had de Swing maar achteraf liever een goede dubbelzijdige kolf gehad.

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier de freestyle en ben hartstikke tevreden! Veel plezier ermee ;)

8. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Hier ook de swing, prima ding maar achteraf gezien liever een dubbelzijdige gehad.

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Als je regelmatig moet kolven, bv op het werk, dan zou ik voor dubbelzijdig gaan.
    Ik heb de Swing om af en toe mee te kolven en ben er ontzettend tevreden over! Echt geen klachten. Ik heb ook twee weken fulltime met een Symphony gekolfd en vind de Swing echt een prima enkelzijdig alternatief!
    Ook fijn dat je niet afhankelijk bent van een stopcontact, met batterijen werkt echt super :)

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik heb ook een swing en ben erg tevreden. Ook bij m'n oudste dochter veel gebruikt en nu gebruik ik hem ook al af en toe.
    Ik vind dubbelzijdig kolven juist niet fijn. Ik kolfde vaak op m'n werk onder het eten Of ik zat wat papierwerk door te lezen en zo had ik dus 1 hand vrij. En in de swing kunnen batterijen en hij maakt geen lawaai.

11. Hier een Swing gehad en deze helaas zelf kapot gemaakt. Ik vond vooral het nadeel dat het maar enkelzijdig was. Voor mij betekende dit melkverlies door de tsr die aan de andere kant wel komt, lagere opbrengst dan dubbelzijdig en 45 min kolftijd.

Nu heb ik bij de derde ronde een Freestyle gekocht. Ideaal ding. Net zo groot als de Swing, zelfde geluidsvolume, zelfde techniek, dubbelzijdig en enkelzijdig te gebruiken en niet vastzitten aan het stopcontact.

12. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hier ook een swing gebruiker :) Hij werkt prima, maakt wel vrij veel lawaai. Tja, en enkel gaat natuurlijk een stuk langzamer dan dubbel. Maar persoonlijk vind ik dat geen ramp.

Als je baalt van melkverlies door de tsr aan je andere borst, kunt je evt. ook van die lekschalen overwegen? Dan vang je alles gewoon op...

13. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    ik heb inmiddels de freestyle besteld. hopelijk komen ze hem vandaag al afleveren.

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik klemde de borst-dingen vaak onder de bandjes van mijn voedings-bh, zo kon ik met een dubbelzijdige kolf toch dingen doen.

Doe ik bij de Swing eigenlijk niet meer, want ik kolf toch maar 10 minuutjes ofzo, dan kan ik 'm wel met 1 hand vasthouden en met de andere hand iets doen. Geluid van de Swing valt mij trouwens erg mee, vind het juist wel een schattig geknor :D En mijn dochter slaapt er fijn op :D

15. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik heb ook de swing en vind het ideaal als je af en to moet kolven.
    Als ik straks weer ga werken dan leen ik een dubbele kolf.
    Maar vind de swing echt ideaal meeneem kolfje. hihi

Deel Deze Pagina