Hallo, Keano is nou ruim 4 maand en ik ben een week geleden overgegaan van de borst naar de fles. Maar meneer wil nog wel erg veel voedingen, er zit altijd 4 uur tussen. Dat betekend dat hij nou nog steeds 6 flessen krijgt van 200cc en dus ook s'nachts nog steeds wil. Voor mijzelf maakt het niet uit, maar volgens mij krijgt hij te veel voeding binnen. Het reken lukt snachts soms wel even, maar we hebben nog een zoontje en die moet natuurlijk niet steeds wakker worden. Help, hoe doen jullie dit en hoe kan ik van een fles af. *Edit moderator: topic verplaatst*
Misschien een optie om van zijn laatste fles een papfles te maken? Als hij nu 6x 200 krijgt is dat in principe te veel maar vaak zie je wel dat het maar voor korte duur is, wat je ook zou kunnen doen is de voeding die je nu geeft mengen met voeding voor hongerige baby's zodat je of minder in de fles kunt doen of uiteindelijk op minder flessen op een dag uitkomt, er zou nu makkelijk 5 uur tussen mogen zitten in ieder geval.
Ik heb een blik Forte van Nutrilon gekocht, en nu zet ik voor de nacht 90+3 Forte klaar. Word maar een klein flesje dan van 100 cc. Maar omdat het puur forte is, geeft het bij mijn kindje wel dezelfde voldoening van een volle fles. p.s. is het misschien niet gewoon het sprongentje nog? die van 4 maanden is heel lang. Gr, Tinkerbel
Ik zou het nog even een weekje aankijken hoor, je kleintje en zijn lichaam moeten natuurlijk ook nog even wennen aan het andere 'voedsel' Anders zou ik ervoor kiezen om van de laatste fles een papfles te maken. Groetjes Anita