Op verzoek of vaste tijden voeden?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door eliesja, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ja dat met die luier is hier ook wisselend, meestal doe ik het ervoor en in de nacht zeker. Hij heeft in het begin wel heel veel poepluiers gehad van de comfort, in 1 nacht wel 5x en nu is dat nog maar 1 keer per dag/2 dagen.
    Het is natuurlijk geen zekerheid dat de comfort ook gaat werken, maar je zou het kunnen proberen, mischien idd eerst eens overleggen wat ka er van vind! Je moet het zeker een aantal weken doorzetten, want hier was het in het begin ook ff uitvogelen hoor!
    Er zit idd jbp in. Deze voeding moet je alleen wel met 'net van de kook af' water bereiden.
    Ben benieuwd wat de ka zegt!
     
  2. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    nou 2 ochtenden vroeg wakker door meneer! 2 uur na de 4 uur voeding werd hij wakker met enorme buikkrampen. dus vandaag de poli gebeld of ik druppels mocht geven. gelukkig mocht dit en ben ik er mee begonnen. hopelijk helpen ze tegen de krampjes, want maagzuur is al erg genoeg!
    zie nog niet echt verbetering.
    ik zal eerder richting de pepti gaan denk ik, zal het wel afwachten vrijdag.

    ps ik kon gewoon niet inloggen gisteren, raar he?
     
  3. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Hey dames,

    Wat vervelend met jullie ukkies.
    Sanne huilde ook ontzettend veel in het begin, ik werd er radeloos van. Ik ben toen naar een osteopaat geweest met haar. Zij had ook werveltjes scheef zitten doordat zij is geboren met de vacuumpomp. Nadat zij daar is geweest (2x) is ze een heel ander meisje, maar ze heeft wel regelmaat nodig.
    Hopelijk gaat het gauw beter met jullie ukkies.
     
  4. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    wat doet een osteopaat dan precies? dat is toch iets met energievelden enzo? ben al bij chiropracter geweest en die had hetzelfde geconstateerd bij justin. hij heeft ze recht gezet en justin mag volgende maand terug komen voor controle.
    Nu heeft hij dus ook die darmkrampjes erbij (echt zo hard gillen, vlak na de voeding en hij kijkt me ook niet vaak meer recht aan, dit is toch niet goed?)en ik ben net begonnen met de cinababy.De regelmaat probeer ik ook al toe te passen en dat gaat redelijk. Alleen hij geeft er vaak zijn eiegn draai aan doordat hij zo weinig slaapt en veel huilt. Het spugen was vandaag weer slecht, gooide net 3x een hele golf eruit. Gelukkig ruikt het nu niet meer zuur, dus denk dat de medicatie gaat werken. Hopelijk zet het door. Hij heeft ook last van exceem dus miss toch KMA?
    Zal het iig bespreken bij de KA.
     
  5. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    jee zeg dat klinkt niet veelbelovend zeg, klinkt erg richting kma. minder hoor, arm knulletje. nou hopen dat ze vrijdag snel wat kunnen zeggen en doen, want dit is ook niet fijn natuurlijk.
    Gelukkig is het overgeven niet meer zuur en heeft dat vieze spul toch zijn werk gedaan!
    laat maar weten van vrijdag, ben benieuwd..
     
  6. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ja dat klopt, ze doen idd iets met energie. Precies weet ik het niet hoor. Ze leggen hun handen op dat deel dat pijn geeft.
     
  7. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    beetje vaag dus.....
     
  8. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    nou we zijn eraan hoor! de medicatie heeft niet genoeg geholpen vond de KA en de exceem was ook erger geworden dus we moeten op de nutramigen. Heb het maar meteen gehaald zodat we er meteen mee kunnen beginnen. Wel moesten we met de medicatie nog maar even doorgaan want dat kon geen kwaad. Zeker omdat het wel minder zure spuug gaf. Over 2 weken weer terug naar de KA.
    Dus nu maar even afwachten hoe snel de voeding aan zal slaan. Bij mijn neefje hielp het al na 2 dagen dus ik hou de hoop erin!
     
  9. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Maar het helpt wel :) . Ik had er eerst een hard hoofd in hoor, maar ik was ten einde raad.
     
  10. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    nou als de nutramigen niet werkt en de medicijnen doen ook niks extra's meer, dan ga ik dat ook maar doen. Maar ik ga eerst de voeding proberen. Die heb ik al gekocht namelijk! ;)
     
  11. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Dus je bent nu over op andere voeding en hoe gaat het, aangezien je het al paar dagen gebruikt?
    hoop dat dit goed gaat, dan weet je eindelijk wat er aan de hand is toch?
     
  12. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    tja, wat zal ik zeggen? Hij vind het iig niet vies! hahaha nee het gaat wel de goede kant op maar huilen doet hij nog. Wel drinkt hij véel minder dan die andere voeding. Hij dronk bijna altijd zijn flesje leeg en nu laat hij vaak 40 ml staan. Vandaag heeft hij 2 flesjes bijna helemaal leeggedronken dus ik denk dat het nu de goede kant op gaat. Zijn exceem is aan de ene kant minder maar op een andere plek terug gekomen :( maar ik denk dat dat door de zwitsal shampoo komt. Ik kon vroeger ook niet tegen zwitsal en had ook kma. Dus ik hoop dat het nu snel aan de betere hand is en dat ik van de week een blije moeder ben!
     
  13. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Nou hoop ook nu dat het aleen maar beter gaat!
    Mischien moet dit ook wel een weekje voordat het helemaal werkt!?
     
  14. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    ja ik moet vologende week vrijdag naar de KA en dan is het 2 weken. Ik moest het min 2 weken aanzien, want als je veranderd van voeding moet dat even "inwerken" zeg maar! Maar ik zie al wel iets verschil. Hij drinkt iig weer wat meer. Daar was ik ook zo bang voor, dat hij ondervoed of uitgedroogd zou raken omdat hij niet genoeg dronk. Maar dat zal nu wel meevallen, hij laat nog wel 30 ml staan af en toe maar drinkt ook vaak zijn flesje weer leeg. En vanacht was wel fijn: geslapen van 00.00 tot 06.15 uur! Op de dag gaat het ook al beter maar hij huilt nog wel, in zijn slaap vooral van de krampjes.
    Eliesja, hoe is het bij de manueel afgelopen of moet je nog?
    Ik wil eigenlijk ook weer even naar de chiro met justin maar moet nog even wachten.
    Ben benieuwd hoe het gegaan is, wel laten weten he?!
     
  15. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    2 weken zelfs! en nu al wat vooruitgang, alleen maar een goed teken toch!
    Zo dat is lekker van 12 tot 6.15..
    hier gaan de nachten weer wat minder. :( Zijn bio-klokje staat weer ff op half 4..probeer hem zelfs nu gewoon wakker te houden, zodat hij vannacht weer keertje slaapt haha

    as woensdag moet ik naar de mt, ben ook erg benieuwd.
    laat het je zeker ff weten!
     
  16. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    maar ja het blijven nog kleine mannetjes he! Ze zijn pas 7 en 8 weken dus eigenlijk mogen we nog niet echt verwachten dat ze doorslapen toch? Justin heeft vandaag echt een rare dag. Zijn schema zag er als volgt uit: 23.45, 6.15, 10.15, 14.00, 17.30 en nu is hij nog niet wakker :confused: ! Ga hem om 23.45 uur maar weer wakker maken want dit zijn 5 voedingen! En gem. 120 ml, beetje weinig niet? :(:
    Nou we zullen zo wel een groot flesje klaar maken en kijken wat hij er mee doet.
    Ja ben benieuwd wat je mt zegt over Danny. En dat bioklokje komt wel weer goed! ;)
     
  17. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    jee zo te horen een heel ander en tevreden mannetje? Wel fijn hoor en wat de voeding betreft, weet niet wat hij weegt? Hij mag 150ml per kilo hebben, dus als hij 5 kilo weegt mag hij 750ml hebben op een dag.Ging de grote erin?
    Nou dat wakker houden is ook geen optie, hij heeft de laatste fles rond 21.00uur gehad en sliep dus pas rond 23.00uur! Hij heeft mij dus aardig wakker gehouden, werd er echt gek van...maar hij heeft wat voeding betreft wel een lekker nachtje gehad, de laatste was dus 21.00 uur en hij kwam vannacht om 5uur pas weer, dus dat was wel lekker, had alleen fijner geweest als hij gelijk had gaan slapen haha.
    maar idd ze zijn nog zo klein, alleen ben met Alyssa zo verwend, die sliep gelijk de nachten door! Dus dit is nieuw voor me hihi...
    Ik ben ook zeer benieuwd morgen, ik verwacht maar geen wonderen, maar alle beetjes helpen! ;)
     
  18. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    nee helaas de grote fles is er niet in gegaan en was om 04.30 uur weer wakker. Jammer dat het niet doorzet dat doorslapen! Ze zitten in het zelfde ritme lijkt wel! :D
    Hij zit nog onder de 5 kilo, 4440 is hij nu. Dus dan mag hij 110 per voeding (bij 6 voedingen), ow dan zit hij nog wel goed dus! Gelukkig want ik dacht al dat hij te weinig zou krijgen. Hij krijgt ook niet meer op trouwens!
    Vandaag heeft hij ook zijn eerste prikjes gehad dus ik denk dat vandaag ook een zware dag wordt. Ben je er net een beetje doorheen, komt dat weer kijken! lekker he! Nou ja, hij heeft net alweer 1,5 uur geslapen (waarvan 1 uur bij mij :() maar is nu weer aan het huilen. Ga hem maar lekker "verwennen" vandaag want hij is zielig vandaag.
    succes morgen!
     
  19. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ach zijn eerste prikkie, danny moet de 25ste, heb er al een zwaar hoofd in haha. Vind het ook zo zielig!
    Dus 6 voedingen mag hij dus hebben. En eens een keer wat meer of minder kan geen kwaad hoor!
    Het lijkt hier ook wel of danny gewoon nooit langer dan 5 uur achter elkaar kan slapen. erg jammer, want gister had hij dus de laatste fles om 21.00uur en hij kwam dus pas om 5uur voor de fles, alleen wilde hij in de avond na die fles gewoon niet slapen, werd er beetje erg gek van, hij sliep uiteindelijk pas tegen half 12!
    Als de mt niet echt werkt ga ik ook de osteopaat en chiropractor proberen.
    ook als advies van de vk..
    Maar eerst de mt afwachten!
     
  20. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    ik denk dat de mt even veel kan doen als de chiro hoor. De chiro is echt meer van de wervels en de mt is ook van de fysio/spieren. Tis ook maar wat je zelf fijner vind. Ik heb nooit zo'n goede ervaring met fysio gehad dus sta daar niet zo goed tegenover. De chiro heb ik betere ervaringen mee. De osteopaat kan je ook nog proberen. Laat dan ff weten hoe het was, dan kan ik daar ook nog over nadenken! ;) En dat je vk dat advies had gegeven? die van mij heeft er niks over gezegd hoor! Tis dat mijn zus er ervaring mee had en dat we een folder bij de chiro hadden gezien anders hadden wij er niet vanaf geweten.

    Justin heeft op zich weinig last gehad (tot nu toe) van zijn prikken (maar ja ik ben inmiddels het huilen gewend :(). Vanmiddag werd hij wel heel zielig wakker, heel zielig huilen van de pijn :cry: . Mocht ook niet aan zijn beentjes zitten die dik rood en warm waren, dus toen heb ik hem lekker verwend en hem bij me laten slapen en liggen. En dat vond hij wel goed.
    Qua ritme zit hij ook iedere keer weer anders. Zijn fles van 20 uur vanavond wilde hij eigenlijk ook niet hebben maar die heb ik wel gegeven (90 ml uiteindelijk) en ben benieuwd of hij rond 23 uur nu nog wakker wordt uit zich zelf. Ik wil dat hij vandaag wel goed drinkt ivm zijn prikjes. Gisteren heeft hij maar 5 voedingen gehad van 120 ml dus dat vond ik een beetje te weinig. Gelukkig was hij wel gegroeid en zat binnen de grenzen dus dat is wel fijn.

    Nou ben benieuwd naar je mt ervaringen en hopelijk knapt Danny ervan op. Want zo lang wakker zijn tot in de avond is niet echt leuk he! Zeker voor mama niet! Hopelijk slapen onze mannen vanacht lekker door.
    Weltrusten alvast! ;)
     

Deel Deze Pagina