op verzoek of vaste tijden?

Discussie in 'Voeding' gestart door claudia2008, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Hoi!

Even een vraagje aan de mama's..

Ik ben een zoontje van 8 weken en geef, na de eerste maand bv gegeven te hebben, nu de fles. Ik geef hem op verzoek, dus gewoon als hij er zin in heeft. Heb wel als enige voorwaarde dat er in ieder geval 2,5-3 uur tussen de voedingen moeten zitten en dat lukt meestal ook wel. Ik heb voor voeden op verzoek gekozen omdat ik dat het meest natuurlijke vind, zo kan hij zijn eigen ritme bepalen.

Nu ben ik benieuwd wie er ook op verzoek de fles geeft en wie er juist voor kiest om op vaste tijden te voeden. En waarom heb je die keuze gemaakt?

Hoor het graag van jullie!

Groetjes Claudia

2. MissT

MissT Niet meer actief

Hi meid,

Ik voed mijn meisje ook op verzoek! Alleen als ze echt langer als 4 uur slaapt, maak ik haar wakker voor een flesje omdat ze het echt nodig heeft.
    's nachts laat ik ze wel gewoon doorslapen, maar ze komt dan wel uit zichzelf na 4 a 5 uurtjes!

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

#3 MamaMarije, 24 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jan 2011
    Ik ben bij mijn zoontje (ondanks de bv) na een week of 9 op relatief vaste tijden gaan voeden (om de 4u ). Dit omdat hij enorm overprikkeld was, zelf geen ritme kon vinden en niet wilde slapen overdag. Vanaf dat moment ging het gelukkig een stuk beter :D

Lucas heeft overigens 7,5 mnd borstvoeding gehad, dus daar heeft het iig geen gevolgen voor gehad ;)

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier in principe op vaste tijden.. Maar soms wordt het een half uurtje later of eerder ;)

5. Maia

Maia Niet meer actief

ik ben ook met 8 weken toen overgestapt en ben op verzoek blijven voeden. Maar in de praktijk kwam dat redelijk regelmatig ;) juist door de fv.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik voed mijn zoon ook op verzoek, ik leg hem geen regelmaat op ook niet met slapen. Zoonlief regelt het zelf wel.

Als ik hem wakker maakte dan werd hij ook alleen maar boos en vertikte het om te drinken. Had dus ook helemaal geen zin.

Hij heeft overigens wel aardig vaste tijden in de praktijk, maar dat heeft hij zelf bepaald.

7. misa

misa Niet meer actief

Ik voed op redelijk vaste tijden, zodat ons mannetje een beetje een ritme krijgt. Ik denk dat hij mede daardoor ook al doorslaapt (en een beetje geluk!) De tijden zijn ongeveer zo: 7:00 - 11:00 - 15:00 - 19:00 - 23:00 uur. Maar komt hij (of ik) een keer een half uur eerder of later, dan is dat ook goed!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb vanaf een week of 3 op redelijk vaste tijden gevoed (bv). Ook slapen ging niet geheel op verzoek. Natuurlijk heb ik geen kindjes zitten 'op houden' maar het slapen werd wel wat gereguleerd. Het reguleren van eten en slapen ging beide met zachte hand (zo heb ik nooit mijn kinderen laten huilen) maar wel vanuit het uitgangspunt dat een baby geen klok kan kijken (en mama wel) en geen onderscheid maakt tussen dag en nacht (en mama wel en belangrijker nog: 1e kind ook!)
    Mijn kindjes zijn gewoon zoetjes geconditioneerd en dat heeft opgevelerd dat mijn kindjes heel snel gingen doorslapen, altijd goed slapen (ook overdag), prima eters zijn en dat wij kunnen vertrouwen op een goeie nachtrust en een voorspelbare dag (en gedrag) Daarbij zijn de ritmes van mijn oudste en jongste op elkaar afgestemd.
    Wel belangrijk om daar bij te vermelden dat mijn beide kinderen a terme waren, 7,5 en ruim 8 pond en volledig gezond.

Waar je voor kiest moet bij je passen. Dat is het allerbelangrijkste. Ik geloof niet dat het één per definitie beter is dan het andere. Het moet bij jou en je kind passen, dan is het goed.

9. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.229
    1.298
    113
    Centrum België
    Hier alles steeds op verzoek (maar net als TS een min van 3 u tussen de voedingen voor zover mogelijk) en vanzelf in een schema gerold :D Ging prima!

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'voeding'

Deel Deze Pagina