hallo, ik heb 6 maanden lang volledig borstvoeding gegeven, maar vorige week ben ik gestart met bijvoeding. als eerste ben ik gestart met groente maar al snel merkte ik dat dit niet ging werken dus toch maar de keuze gemaakt om haar eerst aan fruit te laten wenen en dan langzaam over te stappen op de groente. ik heb nu 2 dagen achter elkaar banaan gegeven en 2 dagen achter elkaar appel maar ze schuddeld zich er letterlijk van ze vind het echt helemaal niet lekker. ook moet ze kokhalzen en lijkt het net alsof ze het fruit weer wilt ophalen uit haar maagje. ik heb dit met de oudste nooit meegemaakt (gezien hij fv kreeg en al met 3 maanden vanwege erge reflux fruit kreeg). dus nu aan jullie de vraag herkennen jullie dit metname de mama's die borstvoeding geven. alvast bedankt voor jullie reacties groetjes
Volgens mij is dit een heel gewone reactie voor een baby of hij / zij nou fv of bv krijgt. Het ene kind is gewoon makkelijker dan het andere maar juist met bv zou een kind smaakverschillen gemakkelijker moeten waarderen. Wat zeker kan meespelen is het gebruik van een lepel. Hier moeten heel veel kinderen aan wennen EN het kan tot 10 x duren voordat een kind een smaak weet te waarderen. Het is dus heel gewoon dat die eerste hapjes niet zo makkelijk gaan. Bij ons (fv) ging het bij de eerste vanzelf en bij de tweede heeft het een week of 3 geduurd voordat het een beetje ging. De eerste paar dagen ging ze zelfs huilen bij het zien van het lepeltje!