korter en vaker drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door reinespa, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. reinespa

reinespa Actief lid

5 sep 2012
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 4 weken krijgt borstvoeding en in het begin kon ze makkelijk 15 minuten aan iedere borst drinken, maar sinds een paar dagen mag ik blij zijn als ze het 10 minuten aan 1 borst volhoudt, maar meestal is dit minder en heeft ze ook geen zin meer in de andere borst. De tijden tussen het voeden zijn (hierdoor?) ook korter geworden.

Is dit een probleem? Ik heb gelezen dat de meer verzadigende achtermelk juist pas na 10 minuten gedronken wordt. Kan dit een verklaring zijn waarom de tijdens tussen het voeden korter zijn geworden? Kan of moet ik iets doen om dit patroon te doorbreken?

Bedankt en groeten.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi

sorry dat deze vraag zo lang is blijven liggen, we hebben een beetje een achterstand opgelopen.
    Is de vraag nog relevant?
    Op zich kan een kindje prima aangeven hoelang en hoe vaak het wil drinken. Zolang ze goed groeit, voldoende poept en plast en tevreden is, is het prima. het is helemaal niet gek dat je 8-12 voedingen per 24 uur hebt en er zijn ook uitschieters van 16 voedingen per 24 uur.

Laat maar even weten of je meer vragen hebt.

Mirjam

Deel Deze Pagina