Thanks dames. Ik ga het gewoon bespreekbaar maken en dan zie ik wel way ervan komt. ben wel een hoop wijzer geworden Wat betekent Ts eigenlijk? Topic starter?
Ik zou gewoon vragen of ze buiten/in een andere ruimte zouden willen roken. Ik zou het raar vinden als ze daar 'nee' op zouden zeggen
ik ga ook nergens op visite waar ze roken! vind de gezondheid van mn kleine belangrijker en als ze het niet begrijpen jammer dan
Ik als ex roker was heel meegaand in de periode dat ik nog rookte, Als mijn vriendin die astma had kwam rookte ik buiten ja ook in me eigen huis vond de gezondheid van me vriendin erg belangrijk, Ook als ik zwangere over de vloer had rookte ik buiten, kleine moeite toch Dus wees eerlijk draai er niet omheen en wil ze niet zeg dan ook eerlijk dat je dan ook niet meer naar haar kan komen omdat je je baby belangrijk vind. Ik was zelfs zo erg dat als er buiten iemand rookte ik me adem inhield, Nu nog vind ik het heeel erg door de rook van een ander te lopen met mijn baby.
Jij hebt jouw mening, ik die van mij en daarvoor hoef ik je niet te kennen. Je uitspraken zeggen mij genoeg. Dat je roept dat je moeder ook heeft gerookt en jij er niets van hebt, getuigt toch ook van een bepaalde domheid!! Echt een standaard excuus van iemand die heel goed weet, dat wat ze doet, eigenlijk niet oke is....En het terecht van haar omgeving hoort. Ik ben normaal niet zo fel maar wat betreft roken, alcohol en drugs tijdens een zwangerschap wel. Ik vind het regelrecht DOM en getuigen van het ontbreken van ruggengraat.
Ik denk dat je vrienden het prima vinden om even een keer buiten te roken. Dus gewoon vragen. (maar dat ging je al doen geloof ik)
weet je wat ik altijd zo vreselijk vindt.. dat er mensen voor een ziekenhuis gaan staan roken. ZO ontzettend erg dat ik daar kom, met een kind met longschade door vroeggeboorte (Nee ik rookte niet) en door die deur moet om binnen te komen. belachelijk...... ben dan ook boos tegen ze maar ze begrijpen het toch niet!
@ Ons kleintje, ooh wat irritant, was hier ook o tot voor kort maar tegenwoordig mag het niet meer en wordt er sterng op gecontroleerd bij ons, hoe is het met je kids? @ Ts, gewoon eerlijk aangevn, mijn zoontje wordt ook erg ziek van rooklucht en als wij naar onze vrienden gaan roken zijbuiten en voordat we komen wordt alles goed door gelucht, met verjaardagen komen we op een ander tijdstip om de rook te evrmijden en helemaal geen probleem tja je kunt er toch niks aan doen als je er ziek van wordt.
Ik ben het helemaal met je eens dat roken tijdens de zwangerschap zo fout is. Net als drinken/drugs etc. Wat ik niet begrijp: Ik heb nog nooit een sigaret opgestoken en ik vermijd waar mogelijk alle rooklucht. Ik drink hoogstens 1 of 2 keer per jaar iets met alcohol en drugs ben ik al helemaal niet bekend mee. Toch heb ik een kind met luchtwegproblemen, exceem, diverse allergische reacties en vanaf zijn geboorte al last van veel slijm in zijn luchtwegen en hij hoest zich het apenzuur. Mijn zussen hebben allebei stevig doorgerookt tijdens de zwangerschappen en je raad het al: hun kinderen hebben nergens last van. Gelukkig maar, alleen ik begrijp er dus niets van. Overigens wou mijn zusje wel stoppen met roken, maar raakte daar zo gestressed van dat de verloskundige haar adviseerde dan maar 2 of 3 sigaretten per dag te roken. Omdat stress slechter zou zijn dan de nicotine.
hoi ja maar toch houden sommige ziekenhuizen zich daar niet aan, staan er 6 niet rook-borden en dan kom je daar huilend aan bij die balie omdat je er 6 x langs moet op een dag (vanuit het ronald mac donald huis) om bij je kind op bezoek te komen, met een ander kind met longschade. ze doen niets want ze zijn bang voor die mensen die boos worden. ja ik heb het over een academisch ziekenhuis.. met de kleinste gaat het nog niet goed, hij heeft een virus te pakken en ligt opnieuw opgenomen ivm zijn longen.
Het is inderdaad erg rot en frustrerend dat je een kindje hebt met luchtweg klachten maar jij weet zéker dat het iig niet door roken tijdens de zwangerschap komt omdat je dat niet hebt gedaan. En inderdaad het kan zijn dat kinderen niets hebben van roken tijdens de zwangerschap maar dat weet je van te voren dus nooit en wat niet is kan altijd op latere leeftijd nog komen.. Zelf vind ik dat roken erger is dan stress van het stoppen en dit artikel onderschrijft dit....Hoe slecht is stress, als gevolg van het stoppen met roken, voor het ongeboren kind? Ik vind het vreemd dat een verloskundige dit niet weet en iets anders zegt tegen een zwangere.....
Dat zeg ik ook altijd. Ik vind het echt 'je kop in het zand steken' om als je kind nog geen jaar is al te zeggen dat roken geen kwaad heeft gedaan. Slecht he?
Romy, wie weet hoeveel luchtweg problemen je kind had gehad als je wel had gerookt! Wij gaan hier niet op visite bij rokers die in dezelfde ruimte roken als mijn kinderen. Mijn vader en broertje roken, maar als wij daar zijn gaan ze n de bijkeuken roken. Stél ik zeer op prijs. Bij mijn oom en tante, waar ik erg gek mee ben, wordt flink door gerookt en staat alles blauw. Daar komen we, spijtig genoeg dus niet. Helaas.
meeroken is ALTIJD schadelijk toch? Ik snap niet waar het vandaan komt dat die ene keer geen kwaad kan?
dit is typisch HET antwoord van rokers altijd... Waarom is het nu zo moeilijk om toe te geven dat jij als moeder je eigen kind vergiftigt? Moelijke woorden maar je doet het toch echt zelf