Op visite bij rokers

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanEL, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

ja dat is erg maar helaas toeval dan:(
    Zit het niet in de familie dan...eczeem is erfelijk vaak en astma enz is familie van eczeem;)

haha stress slechter dan nicotine....echt waar....
    Weet je .....waarom niet stoppen voordat je zwanger raakt...dat is pas verantwoordelijk zijn en dat is toch echt iets wat je nodig hebt als ouder...verantwoordelijk zijn;)

2. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het zijn niet mijn woorden geweest dat het een exuus was dat mijn moeder bij mij wel rookte... had er ook bij getypt dat ik zeker niet zeg dat het goed is!!!

Dus geloof dat ik daarmee toch toegeef dat het niet goed is???
    maar uiteindelijk hoef ik ook niemand verantwoording af te leggen natuurlijk!!

Maar om dan meteen te zeggen dat ik geen ruggegraat heb... en niet echt een hoge inteligentie ... (en dat alleen omdat ik net als jullie mijn mening geef) dat vind ik wel een beetje ver gaan...

3. Alita

Alita Niet meer actief

ja maar je schrijft het had gekund toch?
    Roken is slecht je kunt niet gaan zeggen dat het gezond is toch.....

4. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ja, mooi hé... Moet er altijd hard om lachen als mensen zo'n domme opmerking maken. Maar het is natuurlijk diep triest voor het kindje die met ieder haal van een sigaret minder voeding en zuurstof binnenkrijgt.
    Maar goed het is hún lichaam en hún kind;)

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    suzy: het is jouw keuze om te roken, dat snap ik. Maar ik vind het wel zielig voor je kindje die geen keus heeft. En ik denk dat dat het is dat mensen 'dwarszit'

6. Alita

Alita Niet meer actief

ja het is hartsikke egoïstisch dat is het! Alleen omdat jij zo nodig nicotine nodig hebt heeft je kindje maar pech..

Je kunt er heel lang over lullen maar het is gewoon slecht....ik snap niet dat rokers dat niet toegeven dat ze hun kind vergiftigen:x

7. Alita

Alita Niet meer actief

het zit mij dwars dat jij (niet jij he hahaha) idd deze keuze maakt als roker......dat snap ik ook niet..

ach het is zo zwaar om te stoppen....moet je ook nog medelijden krijgen met ze hahah kom op zeg! Was dan eerder gestopt voordat je zwanger raakte

8. Alita

Alita Niet meer actief

ach ieder moet het ook zelf weten ... vindt het alleen altijd zo laf dat ze het niet toegeven dat ze hartstikke slecht bezig zijn en dat al als je zwanger bent....

9. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    Zuid Holland
    Amen...

10. Alita

Alita Niet meer actief

er zouden een hoop dames alles ervoor doen om zwanger te MOGEN zijn om het mee te mogen maken zo`n wondertje in je buik....het kostbaarste geschenk dat je ooit MAG krijgen...en wat doe jij dan als "liefdevolle vernatwoordelijke" moeder...je rookt gewoon en je kindje in je buik stikt!

Sorry maar ik snap het gewoon niet!

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik sluit me hierbij aan. Ik denk er precies zo over, ik snap het gewoon niet!!!

12. Alita

Alita Niet meer actief

ja echt niet en ik kan er echt boos om worden hoor.....en jezelf ook nog verdedigen?

Nee het kan gewoon niet wat je doet als moeder......en dat als moeder...die alles moet doen om haar kinderen te beschermen....triest is het! En wat te denken dat je kinderen misschien later zelf geen kinderen kunnen krijgen want mama moest zo nodig roken?

13. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even een bericht naar jullie allemaal want volgens mij slaan alle laatste berichtjes op mij!!

Zoals ik al gezegd heb, zeg ik even goed dat het slecht is!!
    Dus kom er gewoon netjes voor uit... en ik begrijp heel goed dat er een hoop mensen zijn (zoals jullie) die er op tegen zijn en dat heel slecht van me vinden!!! En dat mag natuurlijk ook...

Maar ik als persoontje verder ben geen slecht mens hoor...
    Dus mij zit het persoonlijk dwars dat er dan meteen grof word gezegd dat ik geen ruggegraat heb of geenhoog inteligentie...

Of vinden jullie dat laatste allemaal van ???

14. Alita

Alita Niet meer actief

NOu ik heb het in het algemeen over rokende ouders;)
    Maar je weet dat het slecht is maar ach je gaat gewoon door? Want je kindje is het niet waard om te stoppen...kijk daar val ik dus over..

slim is het niet toch?
    En als je een beetje ruggengraat had stopte je idd.....want dan kon je het toch?

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    suzy, ik zeg niet dat je een slecht persoon ben of iets dergelijks, ik ben het alleen niet met die ene keuze eens. En die ene keuze is voor jouw kindje wel een belangrijke keuze. Maarja, het is jouw kindje:)

16. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    En hoezo zichzelf verdedigen?? ik zeg toch dat het niet goed is...

Maar je zegt dat het kindje in mijn buik stikt?? Dus eigenlijk wil je zeggen dat ik niet meer ga bevallen van een gezond kindje???

17. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Deze reactie begrijp ik helemaal en geef ik je gewoon gelijk in!!!
    Maar nu word het al heel anders gezegd als menig andere keer hier naar mij toe... en zo kan het dus ook gewoon gelukkig.

18. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maar ik ben gewoon een meid met flink wat ruggegraat!!!

Ook al ben ik fout dat ik rook...

19. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    Zuid Holland
    Tja, ik blijf bij wat ik heb gezegd. Ik vind mensen die door blijven roken tijdens de zwangerschap op dit gebied dom en ik vind dat daar absoluut ruggengraat bij ontbreekt omdat je anders wel de wil zou kunnen opbrengen om voor je kind te stoppen. Dit gaat wat mij betreft over dit betreffende onderwerp!!!
    Niet over de rest van je persoonlijkheid, daar kan ik niets over zeggen.

Misschien is mijn mening zo iets genuanceerder;)

Ik snap ook wel dat je het persoonlijk opvat en je aangevallen voelt maar ik denk dat je dit ook wel een beetje kunt verwachten als je dit post.

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Goed van je meis.
    Laat je even weten wat hun reactie is?
    Ben wel benieuwt.