Op visite bij schoonfamilie

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 8 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Voorheen kwam ik daar elke week met mijn zoon op mijn enige vrije dag. Totdat er iets gebeurde en ik liters en liters stront over mij heen kreeg van mijn schoonmoeder. Voor alles werd ik uitgemaakt: ik maakte mijn man depressief, ik paste mij niet aan, ik zou vanaf nu onze zoon weghouden bij hun, het was mijn schuld dat zij niet meer mochten oppassen. Dat laatste heb ik idd doorgedrukt. Maar sorry, wat verwacht je als je kokend hete thee op tafel laat staan want 'hij moet leren eraf te blijven' als hij 9 mdn oud is. En gaat roken boven de kinderwagen. En schoonmaakmiddelen zoals ammoniak gezellig in het keukenkastje laat staan want 'hij moet het leren'. En scharen en medicijnen laat slingeren. Zo kan ik wel doorgaan.
    Nee, emmers shit heb ik onterecht over mij heengekregen. Maar wel gezellig elke week koffiedrinken. Het voelde als een enorme steek in mijn rug. Ben echt afgeschilderd als een slecht mens, terwijl ik oprecht zó mijn best deed en dacht dat we een fijne band hadden.

Hoe dan ook. Ik heb mij verschrikkelijk vergist in mijn schoonouders. In mijn hele schoonfamilie trouwens. Maandenlang ben ik door de stront getrokken achter mijn rug om. Wil er ook niks meer mee te maken hebben. Het heeft mij enorm bezeerd.

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ja hoor is net zo gezellig met als zonder man!

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja eigenlijk iedere zaterdagochtend. (nu ik verlof heb)
    Buiten verlof om moet ik om het weekend werken.
    Dus dan kom ik er om de week.

4. jade2011

jade2011 Actief lid

9 mrt 2013
    214
    319
    63
    Nee ze wonen niet echt in de buurt en daarnaast kunnen we niet altijd even goed door 1 deur. Dus we gaan wel als gezin, maar zonder man ga ik nooit

5. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Bij ons is het een appart verhaal Pleegmoeder van mijn man woont best ver weg maar die is gerust hier alleen of ik daar alleen om even te kletsen want de band is gewoon super en veel dingen om echt over te praten. Schoonmoeder is al weer 10 jaar dood en schoonvader alcoholist en met die reden zien we hem zo goed als niet.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Nooit, ook niet met man overigens.

Popie vindt dit leuk.
  7. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ja regelmatig wel.
    Ook alleen, wel met zoontje dan.

Ik ga ook weleens lunchen of shoppen met mn schoonmoeder.

Heb het erg getroffen met ze

qwerty123 vindt dit leuk.
  8. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik heb alleen exschoonouders. Zij zijn de opa en oma van mijn zoon en passen vaak op.
    Ik haal hem daar op en blijf vaak wijntje drinken of ik eet mee.
    Ze zal nooit mijn vriendin worden want we verschillen te erg. Maar ik kan prima met ze door een deur.
    De ouders van mijn huidige vriend leven niet meer, die heb ik nooit gekend.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Fijn dat jij ook zo'n goede band met haar hebt.

Voor mij extra fijn omdat ik mn moeder niet meer zie. Ben heel dankbaar voor haar!

Akira1978 vindt dit leuk.
  10. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Ik kom denk ik wel zo'n 3/4 keer in de week bij mijn schoonouders. Heb een goede band met ze. Vooral met schoonmoeders. Ze is tevens ook gastouder van onze dochter! Daarnaast kom ik ook regelmatig voor een bakje. Samen boodschappen doen. Ze wonen een paar straten verderop!

Ik ben erg blij met de band! Mijn ouders wonen helemaal in het noorden van nederland waardoor ik hen niet zo vaak zie als dat ik wel zou willen:(

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja! Mijn schoonouders wonen in het buitenland en ik ben vorig jaar en het jaar daarvoor alleen met de kinderen bij hun op vakantie geweest. Afgelopen jaar was ik zelfs 4 weken gegaan.
    In het begin hadden we wel wat dingetjes met elkaar. Maar nu helemaal niet meer en kan ik goed met ze overweg.

12. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ja elke dag, met kinderen, zonder kinderen, ochtend, middag, avond.
    Ze wonen schuin tegenover en zie ze zeker 1 keer per dag. Mijn schoonvader meerdere malen per dag, die loopt hier in en uit. Hij is mijn tweede man hahahahaha! Mijn man vindt het soms irritant, schoonvader en ik zijn het vaak eens, hij zegt dan GA TROUWEN JOH!

De allerliefste mensen in mijn leven, mijn (schoon)familie <3
    Mijn eigen familie zie ik amper.

Mamalove2014, Akira1978, qwerty123 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.298
    25.761
    113
    Nog nooit gedaan... En inmiddels gaat mijn man wel altijd zonder mij naar zijn schoonouders. Dat vind ik dan wel weer een uitstekende regeling :D

Evanesco vindt dit leuk.
  14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.172
    8.899
    113
    Ik ben er misschien twee keer zonder mijn man geweest. En ik heb super lieve schoonouders. <3 Maar we gaan gewoon meestal met z’n allen. Zelfde geldt voor mijn ouders trouwens, maar daar ben ik wel vaker zonder mijn man, omdat zij regelmatig op de kinderen passen, ook bij en thuis en met ophalen gaat mijn man niet altijd mee (en ik niet altijd als hij ze ophaalt).

15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja regelmatig
    Hier beetje zelfde, elke 3 weken eten we met zn allen. En ga regelmatig sochtends eventjes bakkie doen als de oudste op school zit. Schoonouders komen ook regelmatig spontaan bij ons aan de deur.

Bubblez vindt dit leuk.
  16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Wel eens, maar toen zat mijn man in de VS. Over het algemeen gaan we samen, want het is best een stukje rijden en we spreken altijd zo af dat we met z’n vieren kunnen gaan. Mijn ouders wonen nog verder, ook daar gaan we meestal samen naartoe of ik ga in m’n eentje (dus ook zonder kinderen).

17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.946
    5.255
    113
    Home
    ja maar dan wel met de kinderen en ze wonen ook dichtbij

18. DQueen

DQueen Niet meer actief

Nee nooit.
    En als mijn schoonvader hier langs wil komen kan dat alleen als mijn man thuis is ik heb geen gespreksstof met die man.

Mijn man gaat wel regelmatig naar mijn ouders toe. De band is anders denk ik, hij heeft bij mijn ouders 6 jaar in huis gewoond (van 17e tot 23e).

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.491
    17.430
    113
    De laatste keer dat ik daar was is 4,5 jaar geleden. En dat was mét man

20. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik las dit voor aan mijn vriend en die vroeg of ik dit geschreven had :roflmao:

Kanarie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina