Op visite bij schoonfamilie

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 8 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.309
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, zeker fijn. Je leest vaak anders. Mijn moeder is 6 jaar geleden overleden helaas.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.056
    15.641
    113
    Nabij Utrecht
    #42 RoGiJuLi, 8 feb 2019
    Laatst bewerkt: 8 feb 2019
    Hell no!

Ik heb alleen een schoonvader maar hij is verre van een vriend!
    Narcisten hou ik zo ver mogelijk bij me weg als ik kan ;)

3. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Ja hoor. Zowel hij mijn schoonmoeder als bij de opa en oma van mijn man. Gisteren nog alleen geweest trouwens.

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Dit! Mijn schoonmoeder komt ook wekelijks bij ons. Schoonpa iets minder vaak, maar dat is gewoon een echte huismus

Bubblez vindt dit leuk.
  5. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Ja regelmatig. Ik beschouw mijn schoonmoeder als een tweede moeder.

6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.246
    2.364
    113
    Vrouw
    Schoonfamilie woont hier in het dorp, mijn familie ruim 100km verderop. ik wip dus regelmatig even met een of beide kinderen binnen bij mn schoonouders of schoonzussen om iets te halen of brengen, bakje koffie of speeldate met neefjes. Naar mijn familie ga ik soms alleen met de kinderen (voor logeerpartijtjes als Y studiedag heeft of in schoolvakanties bijv), maar vaker samen, meestal met verjaardagen of feestdagen. Een lang weekend per jaar gaan we met mijn familie (ouders en zussen+gezin) op familieweekend. Mijn vriend gaat nooit alleen naar mijn ouders.

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.292
    11.050
    113
    We wonen te ver weg om voortdurend bij elkaar binnen te vallen, anders zouden we het doen. Ze zijn mijn tweede ouders.

Het is ook een serieuze optie voor me om ze uiteindelijk bij ons te laten "aanleunen", als ze dat willen en we de mogelijkheid hebben.

8. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Nope.. Ben dit jaar 14 jaar samen met mijn man.. Ik kom er nooit alleen.. Sinds we kinderen hebben misschien 2x geweest. Voor de rest zien we ze alleen met verjaardagen..

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hééél af en toe ga ik echt alleen. Laatste keer was toen schoonmoeder aan huis gekluisterd zat met een gebroken voet. Maar meestal ga ik samen met man en kinderen. Of als ik alleen met de kinderen ga, is dat meestal vanwege halen / brengen van de kinderen als schoonouders oppassen.

Geen bijzondere reden hoor, ik vind het lieve mensen. We zien ze ongeveer wekelijks (samen dus) met werk en huishouden erbij, is dat denk ik ook wel vaak genoeg.

10. Jigsaw

Jigsaw Niet meer actief

Ja af en toe om een bakkie door de week. De jongste gaat dan altijd mee, aangezien hij nog niet op school zit. Vinden ze ook heel leuk als we langs komen. En we gaan met zn allen elke zaterdag koffie drinken daar.

11. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ze wonen niet in de buurt maar ben er wel eens paar dagen of weekje alleen heen gegaan als mn man varen was. Heb ontzettend fijne schoonouders

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Toen mijn schoonvader nog leefde deed ik dat wel maar niet van harte. Maar ik hielp hem bij zn financiën en daarvoor ging ik weleens langs.
    Toen mijn ouders nog leefden zat mijn man daar weleens een bakkie te doen na zn werk voor hij naar huis kwam.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Ja hoor vaak wel. Vroeger meer dan nu moet ik eerlijk bekennen.

Mijn man was altijd veel weg voor werk dus ik was daar sowieso vaker alleen met de kinderen.

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dan is het helemaal extra fijn :)

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Meestal met kinderen, maar kan ook pro a alleen met mn schoonouders zijn. We zijn geen mensen die alles samen doen en de deur plat lopen bij elkaar, maar we zie elkaar iig 1x per week.
    Op woensdag breng ik de jongste daar en blijf ik gezellig een bakkie doen. Toen mn schoonvader een nieuwe knie had gehad ben ik ook zonder mijn man even langs geweest.
    Klussen heb ik ook gedaan met mn schoonouders. Ik heb leren behangen van mn schoonmoeder en muren aan leren smeren van mn schoonvader.

16. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Toen mijn schoonouders nog 1 dag per week op mijn dochter paste kwam ik er wel alleen. Natuurlijk om dochter weg te brengen en op te halen, maar vaak bleef ik dan ook nog even een half uurtje/ uurtje zitten om even te kletsen.
    Nu dochter naar school gaat en ze niet meer oppassen kom ik er niet meer alleen. Als we nu op bezoek gaan gaan we gewoon met zijn allen.
    Maar mochten er dingen zijn waarbij ze hulp nodig hebben dan zou ik ook gewoon prima in mijn eentje langs gaan, maar is tot nu toe niet aan de orde.

17. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    Eerst wel heel vaak. Sowieso toen wij nog geen kinderen hadden woonde ik daar praktisch bij in huis. Toen de eerste geboren werd kwam ik ook nog heel vaak langs, na de geboorte van de tweede eigenlijk niet meer door een ruzie met mijn schoonzus.

18. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik zie mijn schoonouders vaker dan mijn man. Ik ga soms alleen, soms met kinderen en bijna iedere zondag met het hele gezin ;)

19. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wel eens om iets op te halen/af te geven en ik eet er wel eens met de kids, nadat ze hebben opgepast en mijn man is aan het werk. Maar zomaar op visite nee! Overigens komen hun ook zelden zomaar bij ons op visite.

20. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Nooit, ze wonen in het buitenland en we verstaan elkaar niet...

Man gaat trouwens ook nooit alleen naar mijn ouders.

Deel Deze Pagina