Beginnen met IUI (help)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ineke1983, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hallo

Mijn man en ik zijn sinds januari (9 maanden) gestopt met de pil. Omdat ik mijn menstruatie zo onregelmatig en met erg lange tussentijden kreeg ben ik op bezoek geweest bij de gyn.
    Het verdict was => vijandig slijm in de baarmoeder en luie eierstokken. Daarom is mijn menstruatie opwekt met Duphaston en ben ik nu aan de Clomid.
    Daarbij hebben we vorige week te horen gekregen dat het eerste staaltje sperma van mijn man niet zo goed was (aantal goed, weinig zwemmers).
    Volgende week dinsdag ben ik op dag 14 en dan moet ik opnieuw naar de gyn waar hij mijn eitjes zal bekijken, als alles goed is moet ik woensdagmorgen een spuitje halen en donderdag wordt mijn mans sperma dan ingebracht. Maar ik zit nog met zoveel vragen!
    Wanneer moet mijn man zijn zaad "afleveren"? Zal ik altijd 3 dagen iets moeten verzinnen op de school waar in lesgeef? (niemand is op de hoogte en wij hebben geen verlofdagen buiten de vakantie)
    Zal ik zeker een eitje hebben op dag 14? Hoe weet ik of de Clomid aanslaat?
    Wie kan mij een beetje meer uitleg geven? Ervaringen delen? Of mij gewoon geruststellen???

Groetjes

2. georgi

georgi Lid

26 feb 2009
    35
    0
    0
    Hey Ineke,

Maak je niet druk hoor de eerste keer is altijd een beetje aftasten,wat werkt en wat dus niet.:)
    Als eerste bijv.hoeveel eitjes heb je aangemaakt.. en hoe groot zijn ze..zo rond de 2 cm wordt de pregnyl prik gezet om je eisprong(en) te timen.Die is dan zo rond 38 uur -40 uur later en dan volgt de inseminatie.
    Je vent levert het anderhalf uur voor de inseminatie in dan wordt het bewerkt(de slechte eruit).
    Ik moet het dan altijd zelf even ophalen in het lab en dan wordt het ingebracht ,pijnloos en dan even 10 minuten naliggen
    Dusss even afwachten bij je eerste echo wat je lichaam in petto voor je heeft.Bij meer dan 3 eitjes wordt de wedstrijd afgelast..teveel risico op meerling of misschien zijn ze nog te klein. De echo's zijn vijf minuutjes en zaad inleveren is ook zo gedaan dus moet je maar even aankijken of je vent het potje even tussendoor kan brengen. heeeel veel succes en je hebt goeie kansen aangezien het vijandelijke slijm zo goed omzeilt wordt,dus hopelijk lukt het in 1 keer. xx:p

3. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Heeeeeel erg bedankt voor je reactie!
    Tis gewoon zo een stresstoestand he! Ik denk dat elke meid die in de ziekenhuismallemolen terechtkomt wel met angst en vragen zit... Gelukkig kunnen we hier gerustgesteld worden ;)

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hoi Ineke,
    Ik snap je vragen, het is ook allemaal wat onwennig in het begin en eenmaal in de malle molen gaat alles zo snel.
    Afgelopen maand heb ik mijn eerste IUI gehad (mislukt overigens). Mijn vriend vond het vreselijk in zo'n kamertje een kwakkie te moeten produceren. Tot overmaat van ramp (vond hij) kreeg hij 2 potjes mee en moesten de eerste twee 'stoten' in het ene potje en de rest in het andere. Hij stond er zo verloren bij ('Hoe ga ik dat in hemelsnaam voor elkaar krijgen?!?'). Achteraf konden we er heerlijk om lachen. Wij zijn ieder apart naar het ziekenhuis gegaan. Eigenlijk om tijd te sparen. Bij ons zit er 2 uur tussen zaad inleveren en inseminatie. Aangezien de inseminatie echt alles behave romantisch is en zo gepiept, ben ik blij dat we het zo gedaan hebben. Anders kost die malle molen gewoon heel veel tijd.
    Wat betreft je werk, tja, dat lijkt me een hele lastige. Kan je het niet aan 1 iemand vertellen die je vertouwt? Het is zo fijn iemand te hebben die in ieder geval weet wat er speelt en wellicht een oogje toeknijpt als je wegmoet/te laat komt. Zo'n traject is al zwaar genoeg. Ik hoop dat je rust in je lijf vindt voor de komende tijd. Dat is toch 1 van de succes-ingredienten van het zwanger worden. Ik hoop natuurlijk voor je dat het snel raak is!!!

Deel Deze Pagina