Mijn dochter van 9 maanden drinkt in de ochtend 180+6 opvolgmelk. Meer wil ze niet. Toch heeft ze al vroeg weer honger. Als ik vrij ben geef ik haar dan na een uurtje een halve boterham maar de dagen dat ze naar het kdv gaat lukt dat niet. Dan wil ze nog geen brood omdat ze haar flesje Nog maar net op heeft. Ik breng haar om 7.15 uur weg en wil haar niet Nog eerder wakker maken aangezien ze dan weer vroeg moe is op het kdv. Dat vind ik ook sneu. Nu heb ik net, om te proberen of ze het lekker vindt een papflesje gegeven (heel weinig, 60+2 en 1 schepje bambix). Het is duidelijk goed gekeurd! Hoe doe ik dat nu? Geef ik haar dan toch 180+6 met 2-3 schepjes bambix? Of is dat teveel? Hebben jullie het opgebouwd? Kan ik verstopping verwachten of gaat het eigenlijk allemaal gewoon door zoals altijd? Veel vragen!
Ik zou gewoon pap uit een bordje geven. Of eerst een kleine fles (90/3) en dan nog een keer 90/3 in een bordje en dan daar pap van maken: dus met 3 eetlepels bambix erbij.
Waarom uit een bordje? Ik zie die discussie vaker hoor. Maar ze vindt het heerlijk om nog even op schoot de fles te krijgen. Alle andere maaltijden krijgt ze van een bordje. Het is ook niet zo dat we 's Morgens heel veel tijd hebben om een poos met haar aan tafel te zitten. Ze wordt om half 7 wakker en om kwart over 7 zitten we in de auto. Zowel zij als wij genieten van de eerste fles.
Ze eet heel goed van een lepeltje, fruit, warm eten en yoghurt gaan echt prima! Daar ben ik niet zo bang voor. Ik wil het gaat echt graag (om bovenstaande redenen) uit een flesje geven. Ze mag nog haar heeele leven van een lepeltje eten. Dank voor de reacties in ieder geval. Wellicht heeft nog iemand tips over pap uit een flesje?
Ik gaf mijn dochtertje op die leeftijd ook een papflesje. Ik deed daar zo'n 2 (flinke) eetlepels Bambix bij. Dit omdat ze geen brood lust. Ik gaf dat flesje wel in Avent flesje met een speciale papspeen omdat de pap heel snel dik wordt. Ze heeft overigens nooit last van verstopping gehad. Ik ben later overgegaan op Havermoutpap uit een bordje van Zonnatura.
Dank! Ik heb ook een papspeen gekocht inderdaad. Morgen eerst is 2 scheppen proberen. Ik heb er een nutrilon-schepje ingedaan. Denk dat dat wel een grote eetlepel is. Ze verstoppen er niet van oid?
Nee als het goed is zijn granen juist gunstig voor de darmpjes. Het is eigenlijk net brood denk ik. Als je dochter vaak verstopping heeft kan ik je echt aanraden om een theelepel kokosolie door d'r avondeten te roeren. Zo stoomde ik zoete aardappel en pompoen en deed daar dan een theelpeltje (smaakloze) kokosolie bij. Vitamines worden zo ook beter opgenomen trouwens
Uit een flesje is ook prima natuurlijk. Maar daar kan minder pap in, het moet natuurlijk dunner blijven anders past het niet door de speen.
2 schepjes gaan al lastig Door de papspeen heen. Ze zal er ook aan moeten wennen natuurlijk. Ze heeft 60cc laten staan. Even kijken wanneer ze nu weer honger heeft. Anders morgen 1 schepje proberen. Het vult ook meer natuurlijk. Ontlasting gaat trouwens best heel goed hoor!
Ja hier! Vanaf 6 maanden geef ik 180 plus 6 en 3-4 schepjes Bambix. Wel zonder Banaan of vanille smaak ofzo. Mijn zoontje heeft verleden met ernstige verstopping maar dat was hierbij niet het geval. Hij is nu 1 en krijgt sochtends nog een papfles. Mondmotoriek is prima drinkt verder geen flessen meer en eet prima van lepel vork of stukjes zelf. Kletst ook en kan drinken uit rietjesbeker en gewone beker (wel wat knoeien) Overigens wil ik wel naar bordje uiteindelijk dan is hij ook van de flessen af. Maar hijnis sochtend zo overstuur en wil dan zo dnel mogelijk met zijn oogjes dicht de fles drinken op schoot. En ik vind dat ook nog wel chill aangezien hij verder nooit wil knuffelen (veel te druk)
Ah Dank! Hier dus ook een ongeduldige tante die NU har flesje wil 's Morgens. Welke speen gebruik jij hiervoor? Hier drinkt ze verder ook goed uit een tuitbeker en we zijn yoghurt uit een gewone beker aan het oefenen. Ze begint zelfs al te praten. Wijst dingen aan en het woord dat ze erbij noemt klinkt als het voorwerp dat ze aanwijst. Maak ik me ook niet zo'n zorgen over dus. Ik heb ook zonder vanille oid. Gewoon naturel. Volgens mij bleef de pap iets onderin hangen waardoor het laatste te dik werd. Hoe voorkom je dat?
Ik geef het uit de Avent fles met 1,2,3 speen. Ik kook water ongeveer 80 cc voeg dan melk en koud water toe tot 200 ml en dan de pap ook met zon schepje. Dat gekookte water stamt uit de tijd dat hij nog omneo kreeg. Nu ga ik binnenkort over op de halfvolle melk. Laatste blijft wel iets dikker maar hij krijgt het er wel uit. Beetje proberen denk ik.