Voldoende eten baby bijna 7 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door ester77, 28 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ester77

ester77 Actief lid

6 sep 2009
    127
    0
    0
    Mijn kleine meid krijgt sinds ze zes maanden oud is ook bijvoeding aangeboden.
    S ochtends krijgt ze 210 fles met rijstebloem, daarna rond 10.30 uur of later (afhankelijk of ze slaapt) fruithapje. Maximaal 100 gram krijg ik erin, voor 4 maanden want 6 maanden eet ze echt niet leeg of ik maak een banaantje met gekruimelde halve liga koek. DaarNa bied ik haar rond 3 uur, half 4 fles van 180 cc aan die ik er met moeite in krijg. Eerder heeft geen zin want dan drinkt ze echt niet en gaat ze blazen opbde fles. Rond 5-6 uur bied ik haar groente aan, maar het enige wat ze opeet tot nu toe is bruine bonen met appel. Eten voor 6 maanden eet ze slecht en zelfgemaakte voeding idem. ...

Ik geef haar rond half 10 s' avonds nog een grote fles 210 met beetje rijstebloem en die gaat er wel in.

Ik vraag me af of ze wel genoeg melk krijgt. Ik geef haar wel nummer twee maar is dat wel ok ?

Ze is verder een vrolijke, tevreden meid die goed slaapt s ' nachts maar ik maak me soms zorgen of ze wel voldoende krijgt.

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Mijn zoontje van 7mnd krijgt bv op verzoek, nog een voeding of 6 per dag. En als hij ipv een voeding een fles afgekolfde melk krijgt, dan is dat zo'n 150cc per voeding.

Naast de bv eet hij:
    ontbijt: fruithap potje 6mnd of boterham met jam of smeerkaas
    lunch: fruithap potje 6mnd of boterham met jam of smeerkaas
    diner: verse warme groentehap of potje 6mnd
    tussendoor: rijstwafel, cracotte, water

3. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Ik zat toen volgens mij zelfs nog op 4 flessen, maar 210 heb ik er nog nooit ingekregen. Moet ff denken, maar volgens mij was het schema toen zo
    ontbijt: bambix. Soms met 120cc melk en soms met 150cc
    tussendoor: beetje fruit
    lunch: 150cc (brood ging toen dramatisch, dus ben daar pas met 9 maanden mee begonnen)
    Tussendoor weer wat fruit en soms met liga koekje en ook nog een fles van 150cc
    avondeten en voor het slapen gaan een fles van 150cc. Mijn zoontje had erg veel moeite met voeding met stevig structuur. Toen ik de fles later in de middag eraf haalde, ging het avondeten stukken beter! Hij had dan natuurlijk meer trek. Misschien kun je de papfles in de ochtend iets minder doen, zodat ze meer trek heeft in fruit? En anders komt dat vanzelf wel. Gewoon voorzichtig blijven aanbieden. En ik denk dat je kleintje genoeg melk krijgt. Ze geeft het zelf wel aan!

4. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Mijn schema ongeveer

06:30/7:00 Borstvoeding (dat is niet veel denk ik alleen nog Sochtends)
    08:00 Fles 200cc (drinkt soms maar 150cc)
    09:00 Fruit de ene keer is het een hele geprakte banaan en de andere keer stukken appel bv maar die belanden uiteindelijk op de grond
    11:30/12:00 200cc (of 150cc)
    13:00/13:30 een hele boterham met roomboter als ik hem voer dan gaat hij helemaal op als hij stukjes krijgt een halve denk ik
    16:00 fles 200cc soms een Rijstwafel als snack
    18:00 avondeten voorbeeld gisteren aardappelen met penen (1 grote aardappel en een halve peen) ongeveer 20 gr kipfilet? Een bakje volle yoghurt aardappelen met penen voor de helft op kipfilet en yoghurt helemaal op
    19:00 fles 200cc of 150cc
    Soms s'nachts nog wat borstvoeding

5. ester77

ester77 Actief lid

6 sep 2009
    127
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties en schema's. Gisteravond weigerde ze zelfs de laatste fles, dus had ze maar 400 cc melk.
    Water wil ze ook niet drinken maar ik zal het haar toch wat actiever aanbieden en inderdaad de rijstebloem maar wat minder, 1 schepje ipv drie schepjes zodat ze hopelijk wat meer trek krijgt in eten of in elk geval haar fv opdrinkt.

Het blijft uitproberen, mijn dochter is blijkbaar een kleine eter,
    Ik zal er echt nog geen boterham inkrijgen of tussendoortjes.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Met 7 maanden kreeg hij hier :

Ontbijt : fles 180/6
    Tussendoor: fruitsap ongeveer 200 gram + wat roosvicee of thee uit een flesje
    Lunch: fles 150/5 en erna een boterham met boter
    Tussendoor : rijstewafel, soepstengel of nijntje koekje met wat roosvicee of thee uit een flesje.
    Avondeten: ongeveer 200 gram aardappel met groente
    Voor t slapen gaan : fles 180/6

Hier een vreetzakje op die leeftijd, maar interesse voor melk werd na de 6 maanden ook veel minder. Heeft ook een periode maar amper 400cc melk gedronken, volgens mij rond de 7/8 maanden.

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ons schema is momenteel als volgt

7.30: fles pap 210cc
    10.00: flesje sap met een koekje (liga, lange vinger of soepstengel)
    12.00: boterham met jam of smeerkaas + flesje melk 135cc
    15.00: fruithapje (ongeveer 100 gram)
    17.00: groentehap (200 gram) + toetje (wacht ik meestal heel even mee)
    19.00: bordje pap, ongeveer 160cc (gaat niet altijd op) en als ze erg moe is een flesje melk 165cc

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Je lijkt mij wel. Ik heb nog geen 2 maanden geleden ook een topic hierover geopend. Nu gaat het veel beter. Ik zou zeggen geef het tijd....
    Mijn dochter dronk altijd wel ok haar flessen. Maar hapjes kreeg ik er op 6 maanden niet in. Ze spuugde het uit, at maar 50 tot 100 gr max en met veel moeite. Fruit at ze iets beter maar toch met moeite.
    Ik ben toen overgeschakeld op potjesvoeding (enkel voor groentenhap) en dat ging iets beter. Na een week at ze met smaak een potje voor 8 maanden leeg (ze at liever vis en dat zit alleen in de potjes voor 8 maanden hier). Nu sinds 2 weken volledig terug overgeschakeld naar verse groentehap en ze eet het geweldig goed. Voor mij was het tijdelijk overschakelen naar potjes heel erg goed: ze at ze liever en het ging beter. De overschakeling na een maand naar vers eten ging zonder problemen. Dus mss eens de moeite waard om het te proberen?
    Trouwens, vanaf 6 maanden mocht ik overschakelen naar 2 grote flessen per dag. Ik weet dat iedereen zegt dat dat niet zo goed is maar hier werkte het perfect.

Ze at en eet nog steeds zo:

7u: 210 cc + 7 schepjes
    10u: 1 yoghurt (100 gr a 125 gr)
    12u30: 200 a 250 gr groente (+ water aanbieden)
    16u: 200 gr fruithap
    19.30u: fles 210 cc of 240 cc

Deel Deze Pagina