Op visite met dreums van 1 jaar. Herkenbaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mickys, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier mogen niet:
    * dingen van tafel pakken
    * aan dingen zitten die op tafel staan (bloemen, schaal oid)
    * in keukenkastjes en laden zitten rommelen, ze heeft 1 keukenla met bakjes en daarin mag ze rommelen
    * met afstandbediening of onze telefoons spelen.

heb paar maanden wat dingen weggezet omdat ik moe werd van het NEE zeggen, vanaf toen ze net liep ongeveer. daarna weer alles teruggezet en voorgedaan hoe ze aan bloemetjes moet ruiken en zo. Het gaat nu een stuk beter gelukkig!

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Onze kleine man kruipt als een razende en zit dus op visite ook aan álles! Ik zit alleen maar constant 'nee' te roepen en ernaartoe te rennen om hem weg te halen bij die vreselijk breekbare vaas of de sleutels die hij uit de kast haalt om op te kauwen of de beeldjes die onderin (?? waarom ??) de kast staan... *zucht*
    Ik ga er van uit dat dit nu een poosje heel pittig is, maar dat we over een poosje de vruchten ervan plukken en dat dan 1x 'nee' genoeg zal zijn (vast & zeker ijdele hoop, maar zo kom ik de dagen door, haha)

We nemen trouwens wel eigenlijk altijd de reis-kinderstoel mee, zodat hij rustig zittend zijn soepstengel kan eten. Ik wil niet dat hij daarmee 'aan de wandel' gaat.

3. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Oh, wat heerlijk herkenbaar allemaal!! Voelde me al een hele slechte moeder toen ik van de week mijn beklag tegen mijn man zat te doen over alle chaotische bezoekjes van de afgelopen tijd... *zucht* Overal waar ik op visite ben sta ik meer dan dat ik zit en als wij visite hebben probeer ik mijn dochter steeds aan het spelen te krijgen i.p.v. dat ze aan mijn benen (of aan die van de visite ;)) hangt!! Ondertussen probeer ik dan ook nog geïnteresseerd te doen of iets te vertellen, wat meestal niet lukt... Vaak bedenk ik na de visite een stuk of vijf onderwerpen waar we het over gehad hebben, maar waar we niet over verder zijn gegaan... Pfff...

Gelukkig weet ik ook dat dit een fase is en dat het weer beter of in ieder geval anders wordt, haha! Ik heb tegenwoordig standaard de buggy, IKEA kinderstoel en Deryan Travelcot achter in de auto liggen. Dan kan ik in ieder geval alle kanten op als ik ergens op visite ben!

Toch wel apart om te ervaren dat niet iedereen bereid is om het huis iets kindvriendelijker te maken als je op visite komt. Wij deden daar zelf altijd erg ons best voor toen we nog geen kinderen hadden. Hadden zelfs altijd al een kinderstoel en campingbedje in huis, omdat ik het ook fijn vond als familie en vrienden rustig konden zitten bij ons. Toch gek om nu te merken dat die zelfde mensen nog geen vaas bloemen aan de kant willen zetten (van een lage salontafel)... Waardoor ik de héle tijd bezig ben om Jara daarvan af te leiden!

Deel Deze Pagina