Sinds Femke opvolgmelk krijgt is haar ontlasting veranderd. Het is een klomp geworden en daar achteraan komt nog wel het bekende drapje Ik zag dat ze ook meer moeite had, maar ze huilt niet en heeft ook geen buikpijn. Ik was eerst nog apentrots (knappe meid, een echte drol) tot ik bij het cb kwam ,de arts zei dat ze het nooit eerder gehoord had(door de opvolgmelk). Maar eigenlijk hebben we het er verder niet over gehad. Haar menu is natuurlijk ook uitgebreider. Zou het gewoon door het eten komen, ze zal toch geen vocht te kort komen?
Hoi, Aan vochttekort hoef je pas te gaan denken als ze echt bijna zwarte, keiharde ontlasting heeft én andere verschijnselen die kunnen wijzen op uitdroging. Dus ik denk niet dat dat aan de orde is . Kreeg Femke eerst ook kunstvoeding of kreeg ze borstvoeding? De overgang van vooral borstvoeding naar kunstvoeding (opvolgmelk) en meer vaste voeding gaat vaak gepaard met hardere ontlasting. En sowieso kan meer vastere voeding ook zorgen voor vastere ontlasting. Dat is echt heel normaal. Zolang je meisje niet huilt (dat deed de mijne overigens wel ) en geen buikpijn heeft, kan het geen kwaad hoor!
ik denk dat het gewoon door het eten komt, die van mij heeft nu ook hele klompen ontlasting ipv vlaai idd bij uitdroging wordt de ontlasting echt hard, daar zou je kindje dan veel pijn van hebben, dus dat zou je wel gemerkt hebben.
oef, gelukkig! Ging me toch zorgen maken. Tja je raakt toch gewend aan die vlaaitjes zoals jammetje zegt. Ze had al een tijdje kunstvoeding(vanaf 3mnd) dus ik denk dat ze een fase verder is met poepen @Danabelle, gaat het nu wel weer goed met je dochtertje?