Op visite, wat meenemen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaTom, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Bij verjaardagen en bij house warmings.

Voor de rest is het absoluut geen gewoonte bij ons. En vind ik het echt overbodig.

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee wij doen er niet meer aan.

We zijn jaren terug keer op visite geweest bij een destijds collega van mijn man. Ik dacht attent te wezen en heb toen 10!! koeken mee genomen onder de mom van; hebben hun savonds met het gezin er 1 en hebben wij er met z'n allen 1 bij de koffie als we op visite komen.

Zo ook de doos gegeven en gezegd; heb wat lekkers mee genomen voor bij de koffie.

We konden op de bank ploffen, kon net 2 bakjes koffie vanaf en de doos met koeken verdween in de koelkast en hebben we nooit weer gezien :p Dat was voor mij de druppel.. mensen hebben ook nog nooit wat mee genomen als ze hier op visite kwamen.

3. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ik neem zo af en toe iets leuks mee, deco dingetje of leuk bloemetje als ik er tegenaan loop, maar eigenlijk alleen bij een vriendin. Dan bel ik haar op of ze tijd heeft en neem wat mee. Meer een spontaan iets, ik neem niet bij elke visite iets mee.
    Op verjaardagen en wanneer we uitgenodigd zijn voor een housewarming oid neem ik wel iets attents mee.

4. sjak

sjak Niet meer actief

Ik ben zo attent als een badkamertegel...

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Als we ergens gaan eten neem ik vaak een flesje wijn mee of iets lekkers voor bij de koffie.

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik neem meestal wel iets mee, flesje olijfolie, wat lekkers, bloemen, wijn, iets van rituals of van oil&vinegar deed ik toen ik in NL woonde ook vaak.

7. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Als het de eerste keer is dat ik ergens kom neem ik wel wat mee. Een bloemetje of iets lekkers. Bijvoorbeeld bij nieuwe buren of een nieuwe collega waar je uitgenodigd wordt. Na de eerste keer doe ik dat niet meer, anders kun je aan de gang blijven.

8. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik neem wat lekkers mee. Hoeft niet veel of ingewikkeld, maar altijd. Ook als ik alleen ff op de koffie ga.

9. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik neem eigenlijk ook niets mee, behalve speciale gelegenheden zoals verjaardag of een nieuwe woning. Zelf verwacht ik ook niks te krijgen als ik bezoek krijg.

10. Amare

Amare Niet meer actief

Nee normaal gezien niet.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.363
    10.316
    113
    Nee eigenlijk niet, bij vrienden van ons wel maar dan neemt de een iets mee voor de koffie de ander iets voor bij de koffie en de een kookt.we wisselen elke keer af.

Wanneer wij visite krijgen maak ik altijd wat lekkers en neemt niemand wat mee.

12. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Nee, alleen bij speciale gelegenheden (verjaardagen, housewarming, feestje enz).
    Het is wel attent, maar ook een beetje geldverspilling vind ik.

Althans hier met een vriendin vaak dat we af en toe avondje op elkaars kinderen passen. Zij gaf de eerste keer een plantje aan mij als dank, ik daarop een doosje bonbons aan haar, zij weer huppeldepup aan mij, en toen heb ik het afgeschaft en gewoon niks meer gegeven want anders blijven we elkaar bedanken. De dank is gewoon vanzelfsprekend.

Ik doe weleens als ik soms iets in de winkel zie wat weinig kost, waarvan ik dan denk hé dat is echt iets voor die! Dan neem ik dat mee voor de leuk als 'zomaar' kadootje. Maar dat is incidenteel, niet structureel. En daarom des te leuker want dan is het echt een verassinkje.

Kindersurprises leuk, maar ik zou dat ook incidenteel doen. Dan zijn ze er des te blijer mee :)

13. LoveAim

LoveAim Niet meer actief

Ik heb de reacties niet gelezen, maar denk dat dit door onze afkomst komt... Jij bent ook Duits, toch?
    Ik neem ook meestal wat mee (een bloemetje of zo) en wordt daar soms raar op aangekeken (wel in de positieve zin). In NL is dat niet zo gebruikelijk, in D heel gewoon.

14. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Nee. ik vind het geldverspilling. Al moet ik wel zeggen dat ik vaak voor een zelfgebakken taart zorg maar die eet ik dan ook gelijk mee op ;)

15. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Als ik ergens ga eten neem ik vrijwel altijd een flesje wijn mee.
    Als er ook nog iets speciaals is, bijvoorbeeld dat ik langs kom omdat iemand net verhuisd is, dan ook nog een klein cadeautje.

Ik ga vrijwel nooit op de koffie bij iemand, of in ieder geval niet bij mensen thuis. Maar ik blijf weleens logeren bij een vriendin van me en dan probeer ik altijd een lekker uitgebreid ontbijtje te halen. (Croissants, vers sapje, lekkere broodjes.)

Als ik bij familie op bezoek ga (elke keer als ik in Nederland verblijf), neem ik lekkere dingetjes van hier mee.

Het is hier trouwens heel normaal om een fles wijn mee te nemen als je ergens blijft eten, of zelfs champagne! Maar die fles gaat dan ook gelijk open voor de visite en niet op de Nederlandse manier dat hij direct in de kast verdwijnt. :D

Ik vind het ook niet zo erg als mensen niets meenemen (ik probeer er altijd voor te zorgen dat ik zelf wijn in huis heb), maar in de praktijk gebeurt dat bijna nooit.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn ouders deden dat ook altijd, dus ik weet niet beter... Maar niemand in mijn omgeving doet het, dus wij ook niet meer.

17. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vind het een tikkeltjeoverdreven en het bezoekje zou daardoor onnodig formeel aanvoelen voor mij...

18. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ml is er trouwens wel erg van... hahaha

19. MamaTom

MamaTom Actief lid

5 jan 2015
    197
    18
    18
    NULL
    NULL
    Wat leuk zo verschillende reacties te lezen! Hartelijk dank hiervoor.

iPinky, mag ik vragen waar je woont? Ik herken dit uit Frankrijk, eerste keer dat de fles echt meteen open ging. Sinds die tijd doe ik dat ook, vind het wel heel gezellig om die dan samen te drinken. Doe je met meegenomen gebak normaalgesproken ook, samen eten, dus waarom niet de wijn ook meteen open...

LoveAim: Klopt, misschien komt het echt door onze afkomst, maar ook in Duitsland heel verschillend. Had het wel in Nederland dat mensen iets echt voor rond de 25€ voor ons hadden meegenomen, voelde mij hier ook ongemakkelijk over.

20. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    nee, eigenlijk nooit
    heel soms iets lekkers voor bij de koffie maar dan stuur ik dat vaak nog in een appje dat ik iets lekkers meeneem

Deel Deze Pagina