Eigenlijk nooit. 2 uitzonderingen - ik heb vrienden aan de andere kant van Nederland, als ik die zie ben ik er vaak een heel weekend en dan neem ik wel wat mee, of een fles drank of lekkere gebakjes, in ieder geval IETS. - Ik drink elke week op maandagochtend koffie met 2 lieve oudcollegas. En dan halen we om en om gebakjes die traditie is een beetje zo gegroeid... Vind ik alles behalve erg! Ik voel me trouwens altijd stomgezegd ongemakkelijk als iemand die hier gewoon op bezoek komt opeens wat meeneemt
Ik vergeet dat soort dingen vaak gewoon, maar probeer voor m'n schoonouders wel regelmatig zomaar wat mee te nemen. Iets lekkers, een plantje of knutsels van de kinderen. Gewone visite vaak niet, dat doet bijna niemand ook waar ik op visite kom. Alleen degen die vask wat meebrengen, probeer ik het ook te doen. En als ik ergens voor het eerst kom, speciale gelegenheden uiteraard wel.
Ik neem altijd iets mee als ik op visite ga, een bloementje, flesje wijn, bonbons en sowieso iets voor de kinderen, als de visite kinderen heeft, al is het maar iets kleins. Ik ga nooit met lege handen, zo ben ik opgevoed. Andersom gebeurt het amper, helaas, mijn schoonouders bijvoorbeeld kopen nooit wat voor de kinderen, alleen als ze jarig zijn, of met Kerst.
Sorry, was een grapje. Hoop dat het zo ook opgevat wordt Ik neem overigens alleen iets mee als het zo uitkomt.. Maar ik wil best visites inplannen met mensen bij wie het traditie is om omstebeurt gebak mee te nemen Als ik bij jou kom Micchan, in augustus, ga ik eerst wel even langs Anker..
Hahahahaha! Ik neem ook nooit wat mee... Als wij wat vrienden uitnodigen vraag is zelfs vaak aan ze om of drinken of eten mee te nemen. Vind het fijn als ze bij ons zijn maar ik kan er niet telkens inkopen voor doen. Bij elk bezoek wat meenemen vind ik ook wel wat duur worden.
Als ik ergens ga eten wel,gewoon koffie niet. ik neem dan wijntje of bloemetje mee. uitzondering is mijn opa en oma,daar neem ik wel vaak wat voor mee.
Ik neem altijd iets mee. Niet altijd een bos bloemen van 20 euro.... Als ikzomaar bij vriendinnen langsga neem ik bijvoorbeeld een doosje bonbons, een gebakje, bijzonder theetje, oid mee. Naar (schoon)ouders eigenlijk altijd bloemen mee. Hier neemt ook eigenlijk iedereen wel iets mee, en ja een fles wijn gaat hier direct open en niet in de ( koel)kast...
Ja eigenlijk altijd wel iets lekkers zoals hier in Azië gebruikelijk is, lekker eten meenemen. 😋 Maar het is geen plicht of zo, zeker niet bij mijn beste vriendinnen die ik toch heel vaak zie. In NL ook van huis uit meegekregen om altijd iets mee te nemen als je op bezoek gaat. Misschien ook weer streekgebonden?
Ja, als iemand zegt ik vind het leuk dat je komt maar wil geen inkopen voor je doen (hoeveel extra eten twee personen nou) dan haak ik al af . EXht niet omdat ik gratis wil eten maar omdat ik dat echt een aso houding vind.
Heel dichtbij de grens met Frankrijk. Ik vind het ook een leuke gewoonte. Ben je toch eerder geneigd om een wat duurdere fles kwaliteitswijn mee te nemen, in plaats van alleen maar goedkope bocht.
Bij jou zou ik dan dus ver wegblijven... ben best van de "amerikaanse feesten" ..vind dat zelfs heel leuk! Maar als jij nooit wat meeneemt en mij dus wel laat dokken... bah