Hoe zit dat nou met het ruggetje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ecosa, 12 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb meerdere malen gelezen dat je bij zo'n kleintje op moet passen voor het ruggetje. Nou ben ik echt een leek in babies, ik leer alles met Elena.
    Elena is bijvoorbeeld 2,5 maand oud en ze wil vaak niet liggen, maar zitten of rechtop gehouden worden. Ook al bungelt haar hoofd soms heen en weer :) .Ook zit ze veel in haar Cradle Swing, daar slaapt ze heerlijk in. Maar ze heeft een hekel aan op haar buik liggen. Komt waarschijnlijk omdat ze dan niet genoeg kan zien ofzo.
    Maar, hoe zit dat nou? Mag ik haar bijvoorbeeld nu nog niet laten zitten ofzo? Of mag ze nog niet in bepaalde houdingen gehouden worden? Of mag ze niet in de Cradle Swing?

Kan iemand mij hier mer over vertellen?

2. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Als ze zo klein zijn moet je ze idd niet iets laten doen waar ze nog niet klaar voor zijn. Als Elena niet aangeeft dat ze rechtop wil zitten (bv. omhoog komen) nog niet doen. Wel kan ze bij jouw op schoot rechterop tegen jouw aanliggen. Op de buik vinden ze idd in het begin niet leuk. Maar, dit traint ook haar rug- en nekspieren. Wat je zou kunnen doen om het voor haar leuker te maken is haar met haar buik over jouw knieen heenleggen. Noa vond het zo ook veel leuker.

In de cradle swing mag ze best, maar gewoon niet te lang. Ik denk alleen niet dat ik haar erin zou laten slapen.

3. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    zou toch wel dagelijks haar op de buik leggen om haar spieren sterker te maken gewoon elke keer heel kort en wie weet vindt ze het na een tijdje leuk
    en zou zeker niet op deze leeftijd al in een zithouding zetten, is nog erg vroeg daarvoor
    en de cradle swing kan best maar indd niet te vaak en te lang

4. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ze mogen pas zitten als ze het zelf kunnen. Eliza was bijna 10 maanden voordat ze het kon.
    Tuurlijk hield ik haar wel eens vast in de zithouding maar nog niet rond de 2a3 maanden.
    Op de buik liggen is goed (zegt men) maar ik heb het ook niet zo vaak gedaan, Eliza vond het ook helemaal niks.

Kindjes willen vaak om hun heen kijken, leg haar eens op een kleed op de tafel of op de grond met wat leuke dingetjes boven haar, doet het vast goed.
    Maar ik zou nog wel even wachten om haar te laten zitten.

Deel Deze Pagina